Hey ben van plan om een Asus cd-rom speler te kopen bij perfectsystems. Mijn vraag is dit een stille en goeie cd-rom speler?
Goeie: ja, een topper.
Stille: nee, magertjes.
Stille: nee, magertjes.
.... Ik weet het ook niet
Wat is nog een redelijke cd-rom speler??
Die S500 maakt inderdaad een gigantische takke-herrie, niet normaal...
Ik wil een stille cd-rom speler welke moet ik dan nemen>?
Samsung 52x zeer stil
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Zoek naar een Asus 32x ofzo...je hebt echt geen ruk aan alles > 32 speed....
Geef mij maar een Warsteiner.
Ik heb hier een samsung 48x maar vind ''m niet stil
Verwijderd
geen ruk aan 52 en sneller?? Ik wel iig geval ik heb een Aopen 32x en een 52x en de 52x is wel degelijk sneller. Daar gaat je verhaal zou ik zeggen.
Weet iemand nog een goeie en stille cd-rom speler?
ja. mijn hitachi-cdr7830. Die hoor je bijna niet. IS alleen wel een 7-speed speler.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
De Kenwood True 72 speed is wel tegelijk heel snel dus boven 32 (of zoiets) heb je wel degelijk wat aan.
Asus kan ik afraden omdat hij naar mijn mening ook een te grote CPU usage heeft bij het inlezen van een CD, ik vind de Plextor 40 speed SCSI drive nog steeds de beste keuze alleen is hierbij wel een SCSI kaart benodigd
Asus kan ik afraden omdat hij naar mijn mening ook een te grote CPU usage heeft bij het inlezen van een CD, ik vind de Plextor 40 speed SCSI drive nog steeds de beste keuze alleen is hierbij wel een SCSI kaart benodigd
Hmm, ik vond het lawaai van de Asus 50x wel meevallen eigenlijk...
(m''n vorige was dan ook wel een Aopen he
)
En de Asus 50x heeft ook SpeedSuite (of zoiets): houdt de play-button een paar seconden vast, en hij draait "nog maar" op 40x, nog een keer levert 32x op, daarna 24x en tenslotte op 8x (fluisterstil)... FF ejecten, en hij draait weer op 50x
M''n volgende CD-rom speler wordt weer een Asus 50x hoor, echt een aanrader!
En de Asus 50x heeft ook SpeedSuite (of zoiets): houdt de play-button een paar seconden vast, en hij draait "nog maar" op 40x, nog een keer levert 32x op, daarna 24x en tenslotte op 8x (fluisterstil)... FF ejecten, en hij draait weer op 50x
M''n volgende CD-rom speler wordt weer een Asus 50x hoor, echt een aanrader!
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Ik heb ook een Asus 50 speed en die maakt echt niet zoveel lawaai. Dat van die CPU tijd is wel waar. Als ie de cd inleest dan vraag je je af waar je P3 met 700mhz blijft 
Voor mijn andere systeem heb ik een Pioneer 106S dvd speler. Die loopt lekker en maakt ook niet veel lawaai.
Voor mijn andere systeem heb ik een Pioneer 106S dvd speler. Die loopt lekker en maakt ook niet veel lawaai.
Zijn er geen andere goeie maar stille cd-rom spelers behalve: Aopen,Asus, en scsi cd-rom spelers?
Verwijderd
alles tot aan 12 speed is stil...daarboven zijn het stofzuigers cq. staafmixers. cq straaljagers...btw een DVDspeler maakt nog meer herrie
Heeft iemand al een antwoord op mijn vraag?
Koop in ieder geval geen AOpen CD-ROM speler.
Was ik ook niet van planOp vrijdag 04 mei 2001 19:23 schreef rAcEr het volgende:
Koop in ieder geval geen AOpen CD-ROM speler.
Welke cd-rom speler adviseren jullie mij?? Teac lijkt me wel goed.
als je sti en snelheid wil, koop dan de kenwood...
maar het prob is dat hij sommige cdr(w) niet (goed) leest...
maar ik meende dat dat met de laatste firmware update verholpen was??
maar het prob is dat hij sommige cdr(w) niet (goed) leest...
maar ik meende dat dat met de laatste firmware update verholpen was??
/Me heeft een Asus 50X
Hij maakt inderdaad een super tering herrie, alsof er een vliegtuig opstijgt.. Maar met een goed mobo is hij wel bere snel.. Ik kopier nu 600mb in ongeveer 3min
Hij maakt inderdaad een super tering herrie, alsof er een vliegtuig opstijgt.. Maar met een goed mobo is hij wel bere snel.. Ik kopier nu 600mb in ongeveer 3min
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Met Cd-bremse kan je bij sommige cdromdrives de snelheid langzamer zetten en dan zijn ze heeeeeel stil
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Ik heb de 40x van Asus. Die is al een stuk stiller dan de 50x (en je kan ''m ook op lagere snelheid laten lopen, zoals dat met de 50x ook kan). Maar ja, vast niet meer te koop
Ik heb een Teac 32X, die hoor ik niet eens. En dat terwijl ik een gigantische zeikerd ben met geruis/gezoem/gepiep/etc..
Voor mij is er maar één merk kwa CD-rondjes draaiers en dat is: Toshiba.
De Cd-spelers zijn werkelijk perfect, ze hebben goede DEA en perfecte CloneCD support. Helaas zijn ze haast niet meer te koop
De Cd-spelers zijn werkelijk perfect, ze hebben goede DEA en perfecte CloneCD support. Helaas zijn ze haast niet meer te koop
Tsja, als je echt stil wilt, dan is TrueX of een oude 8-16 speed al heel mooi.
Wil je echt snel (>50) dan valt zo goed als alles af... en Aopen?
CD''s worden kapot gemaakt, Boeing stijgt op, CDRW-problems, slechte DAE performance.
Als je snellle DAE wilt, snelle data, betrouwbaar CDRW, kopieerbeveiligingen sneller lezen, en niet teveel herrie, dan zou ik Toshiba/Teac/Plextor aanraden...
Maar je hebt zeker de pagina op http://www.geocities.com/stepuntocom/ gelezen over die Asus?
8:)
Wil je echt snel (>50) dan valt zo goed als alles af... en Aopen?
Als je snellle DAE wilt, snelle data, betrouwbaar CDRW, kopieerbeveiligingen sneller lezen, en niet teveel herrie, dan zou ik Toshiba/Teac/Plextor aanraden...
Maar je hebt zeker de pagina op http://www.geocities.com/stepuntocom/ gelezen over die Asus?
8:)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
weet iemand trouwens nog noemenswaardig problemen met cd-rom spelers als het om het lezen gaat?
Vroeger waren er de nodige lees-problemen met cdr-s en cdrw''s
Ik heb zelf twee Aopen 48x, en heb daar geen problemen mee behalve het lang w88 met open. Maar het zo allemaal wat rustiger kunnen. Wel blijf ik het stom vinden, dat met clone cd ( of elk ander cd kopieer prog ) de Cd-rom speler mijn brander niet bijhoud ( 12x10x32 Plex )=>Langleve burn-proof. Volgende keer dus een cd-romspler die WEL 24x continu kan leveren (dan ook nieuwe brander)
Vroeger waren er de nodige lees-problemen met cdr-s en cdrw''s
Ik heb zelf twee Aopen 48x, en heb daar geen problemen mee behalve het lang w88 met open. Maar het zo allemaal wat rustiger kunnen. Wel blijf ik het stom vinden, dat met clone cd ( of elk ander cd kopieer prog ) de Cd-rom speler mijn brander niet bijhoud ( 12x10x32 Plex )=>Langleve burn-proof. Volgende keer dus een cd-romspler die WEL 24x continu kan leveren (dan ook nieuwe brander)
Verwijderd
De Kenwood 72X
Die is heel snel, heel duur
en heel stil
je hoort hem niet ook al draait ie op 72X
Die is heel snel, heel duur
en heel stil
je hoort hem niet ook al draait ie op 72X
Ik ken iemand die ook een asus 50x cdrom heeft en dat is een behoorlijk bagger ding.
Bij het branden van cd naar cd voortdurent fouten terwijl met mijn cdrom in zijn pc brande hij perfect op 12x.
Ik weet trouwens niet of die asus cdrom speler die hij heeft een S500 is ( lijkt me wel, hij is namelijk behoorlijk nieuw ).
Bij het branden van cd naar cd voortdurent fouten terwijl met mijn cdrom in zijn pc brande hij perfect op 12x.
Ik weet trouwens niet of die asus cdrom speler die hij heeft een S500 is ( lijkt me wel, hij is namelijk behoorlijk nieuw ).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hoi,
Ik heb zelf een asus 34 x gehad (was perfecte cdrom... alleen dae was op 4x begrensd
voor de rest rete gaaf ding...maar dies helaas overleden bij schoonmaken laser
hehe )
Vriend had 40x asus gekocht.. en die was ook heel goed, snelle dae enzo. Dus wij toen ook een 40x asus gekocht... ---> totaal blaat ding... dat ding maakte "piep" geluiden, daar werd je niet fris van.. ook las ie cds matig.
Die is dus weer vervangen met een andere 40x asus... hopen op een goede dit keer
deze was wel ok.. alleen de upspin tijd was nogal lang. (bij asus heb je HEEL veel verschil in drives... heb een stuk of 5 verschillende 40x gezien... allemaal totaal anders kwa DAE, upspintime, etc.... komt door de firmwares die asus erin flashed.... jammergenoeg kun je ze zelf niet flashen... )
Tijdje verder dan maar een teac 40x gekocht (hadden al een teac 4x brander die heel goed beviel (nu nog trouwens
, tot nu toe beste cdrom ooit 
Is al ouwer dan een jaar.. en draaid nog steeds supersoepel alsof ie nieuw is..
40x dae op 100% nauwkeurigheid, geen upspin time (lees tijdens upspinnen, dus lekker cds branden zonder buffer underruns), leest alle gare cds etc..
Dus mijn advies:
Get a teac
Maar blijf aub van die andere "merk" troep af, zoals bijv aopen
Ze mogen dan best snel zijn (NOT), maar als ze na 3 weken geen 1 cd meer lezen heb je er ook geen fuk aan..
Greetz
Ik heb zelf een asus 34 x gehad (was perfecte cdrom... alleen dae was op 4x begrensd
Vriend had 40x asus gekocht.. en die was ook heel goed, snelle dae enzo. Dus wij toen ook een 40x asus gekocht... ---> totaal blaat ding... dat ding maakte "piep" geluiden, daar werd je niet fris van.. ook las ie cds matig.
Die is dus weer vervangen met een andere 40x asus... hopen op een goede dit keer
Tijdje verder dan maar een teac 40x gekocht (hadden al een teac 4x brander die heel goed beviel (nu nog trouwens
Is al ouwer dan een jaar.. en draaid nog steeds supersoepel alsof ie nieuw is..
40x dae op 100% nauwkeurigheid, geen upspin time (lees tijdens upspinnen, dus lekker cds branden zonder buffer underruns), leest alle gare cds etc..
Dus mijn advies:
Get a teac
Maar blijf aub van die andere "merk" troep af, zoals bijv aopen
Ze mogen dan best snel zijn (NOT), maar als ze na 3 weken geen 1 cd meer lezen heb je er ook geen fuk aan..
Greetz
Verwijderd
SOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNYYYYYYYYYYYYY
Sony spelertjes zijn echt top, gaan vrijwel nooit kapot, zijn snel, en ook nog es behoorlijk stil :-)
Sony spelertjes zijn echt top, gaan vrijwel nooit kapot, zijn snel, en ook nog es behoorlijk stil :-)
Verwijderd
Ik heb zelf een aopen 52x, een asus 50x & een pioneer 106s dvd.
de aopen vind ik persoonlijk een RAMP!
het ding doet bij mij over het kopien van een divxje naar hd gewoon 30 minuten (!!!) en als source voor cd''s fikken issie ook niet vooruit te branden (haha...vooruit te branden...snap je em..haha..erm..*KUCH*
) (en vrij buggy), absolute afrader dus imho (maar je ging em toch al niet kopen zie ik net
)
De asus ben ik qua performance zeer tevreden over, maar hij is idd wat luidjes (hij kwam in me p3 450 qua geluid er nogal bovenuit) en de tijd die ie erover doet om de cd in te lezen is idd dramatisch. imho een goed cd-rommetje als je het perse goedkoop wil houden.
de pioneer 106s dvd...die 0wned gewoon zwaar.
hij is zwaar stil, hij hapt cd-tjes (jaha, slot-in is wel degelijk handig!), en hij is met cdtjes (40x) gemiddeld in de testen met sisoft sandra sneller dan mijn asus 50x!!!
Ik heb wel het idee dat mijn cd-rommetjes nogal Heet^kwadraat eruit komen, valt me nog mee dat ze niet in de dvd-rom smelten
Voor 209,- heb je dan een gigantisch goeie cd-romspeler + ook nog eens 16x dvd...het geld echt zwaar wel waard.
hoop dat je er wat aan hebt.
de aopen vind ik persoonlijk een RAMP!
het ding doet bij mij over het kopien van een divxje naar hd gewoon 30 minuten (!!!) en als source voor cd''s fikken issie ook niet vooruit te branden (haha...vooruit te branden...snap je em..haha..erm..*KUCH*
De asus ben ik qua performance zeer tevreden over, maar hij is idd wat luidjes (hij kwam in me p3 450 qua geluid er nogal bovenuit) en de tijd die ie erover doet om de cd in te lezen is idd dramatisch. imho een goed cd-rommetje als je het perse goedkoop wil houden.
de pioneer 106s dvd...die 0wned gewoon zwaar.
hij is zwaar stil, hij hapt cd-tjes (jaha, slot-in is wel degelijk handig!), en hij is met cdtjes (40x) gemiddeld in de testen met sisoft sandra sneller dan mijn asus 50x!!!
Ik heb wel het idee dat mijn cd-rommetjes nogal Heet^kwadraat eruit komen, valt me nog mee dat ze niet in de dvd-rom smelten
Voor 209,- heb je dan een gigantisch goeie cd-romspeler + ook nog eens 16x dvd...het geld echt zwaar wel waard.
hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1