Ik heb nu een ABIT-KT7-RAID met RAID = 0 (Striping). Stel ik neem een andere controller op een normaal KT7 bordje, kan ik dan de gegevens op mijn 2 HD''s nog wel benaderen?
Nope...
Kwam ik ook achter toen ik van een Promise Fasttrak100 naar een 3Ware Escalade 6400 ging
Kwam ik ook achter toen ik van een Promise Fasttrak100 naar een 3Ware Escalade 6400 ging
Virussen? Scan ze hier!
Die 3ware escalade, wat is daar zo bijzonder aan ??? Die ken ik niet.
Ik heb namelijk een fasttrak-100, maar ben niet zo blij met het feit dat ik maar 2 kanalen heb voor mijn 4 harddisks. Ik wil de eigenlijk de fasttrak-100 TX4.
Heeft die 3ware controller misschien wel 4 kanalen
Waar vind ik info over dat ding ???
Ik heb namelijk een fasttrak-100, maar ben niet zo blij met het feit dat ik maar 2 kanalen heb voor mijn 4 harddisks. Ik wil de eigenlijk de fasttrak-100 TX4.
Heeft die 3ware controller misschien wel 4 kanalen
Waar vind ik info over dat ding ???
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Echte hardwareraid, dus geen software-raid zoals de Promise. Ondersteunt ook RAID5, véél sneller dan de Promise, je kan er 4 disks op aan sluiten (op het 6400-model).Die 3ware escalade, wat is daar zo bijzonder aan ??? Die ken ik niet.
En ook niet onbelangrijk: het word default door Linux supported.
Meer info hierover (alle 3 de modellen): http://www.3ware.com/products/escalade6000.shtml
De enige winkel (voor zover ik weet) die ze in NL verkoopt is www.silentpc-shop.nl. Daar komt de mijne dus ook vandaan.
De 6200 heeft 2 kanalen (kan dus ook geen RAID5 doen)Heeft die 3ware controller misschien wel 4 kanalen
De 6400 heeft 4 kanalen.
De 6800 heeft 8 kanalen.
Er schijnt ook nog een 6410 te zijn, maar wat die extra heeft t.o.v. de 6400 weet ik niet...
Virussen? Scan ze hier!
Alleen als je op het andere bordje en Abit HotRod 100 Pro prikt, dat is dezelfde controller als op de KT7A-Raid.Op vrijdag 04 mei 2001 12:50 schreef bubble het volgende:
Ik heb nu een ABIT-KT7-RAID met RAID = 0 (Striping). Stel ik neem een andere controller op een normaal KT7 bordje, kan ik dan de gegevens op mijn 2 HD''s nog wel benaderen?
Gebruik je een willekeurig andere controller kun je het wel vergeten, zul je een nieuwe array moeten aanmaken
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb ff gekeken.Op vrijdag 04 mei 2001 13:06 schreef wildhagen het volgende:
De 6200 heeft 2 kanalen (kan dus ook geen RAID5 doen)
De 6400 heeft 4 kanalen.
De 6800 heeft 8 kanalen.
Er schijnt ook nog een 6410 te zijn, maar wat die extra heeft t.o.v. de 6400 weet ik niet...
Ziet er goed uit.
BTW, de 6410 is gewoon korter dan de 6400. 7,5" ipv 12.25", maar verder hetzelfde.
Thanx!
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Is dit ECHT veel sneller?
Want ik wil 2x IBM 40GB 60GXP 7200 (nieuwe serie) kopen, en in een RAID setting zetten
En ik vraag me nu echt af wat ik moet doen.
Ik ga voor pure snelheid, maar niet voor SCSI..da''s onbetaalbaar.
Dus wat zal ik doen?
Ik d8 dat ik met de Promise wel een goeie in handen had
Ik zie die kaart niet meer op de site (van die shop) staan, wat moet ie ko$ten?
FL 526,- is de prijs van 11-4-2001
Want ik wil 2x IBM 40GB 60GXP 7200 (nieuwe serie) kopen, en in een RAID setting zetten
En ik vraag me nu echt af wat ik moet doen.
Ik ga voor pure snelheid, maar niet voor SCSI..da''s onbetaalbaar.
Dus wat zal ik doen?
Ik d8 dat ik met de Promise wel een goeie in handen had
Ik zie die kaart niet meer op de site (van die shop) staan, wat moet ie ko$ten?
FL 526,- is de prijs van 11-4-2001
Prijsjes staan er wel degelijk 
Escalade 6200*** 200,57 ?
Escalade 6400*** 365,75 ?
Escalade 6800*** 601,71 ?
/edit on
All prices are excl. VAT
/edit off
Mooi spul overigens die escalade en ook nog eens raid 5. Ben vandaag ook een beetje op zoek geweest maar die fasttrak-100 TX4 is nog niet op de markt en zal in Q2 op de markt verschijnen. De TX2 is er al wel maar wordt nog niet geimporteerd ?? Dus voor vier kanalen blijft dan de Escalade over of even wachten op de fasttrak-100 TX4 met o.a 66mhz pci support.
Escalade 6200*** 200,57 ?
Escalade 6400*** 365,75 ?
Escalade 6800*** 601,71 ?
/edit on
All prices are excl. VAT
/edit off
Mooi spul overigens die escalade en ook nog eens raid 5. Ben vandaag ook een beetje op zoek geweest maar die fasttrak-100 TX4 is nog niet op de markt en zal in Q2 op de markt verschijnen. De TX2 is er al wel maar wordt nog niet geimporteerd ?? Dus voor vier kanalen blijft dan de Escalade over of even wachten op de fasttrak-100 TX4 met o.a 66mhz pci support.
bij RAID adapters
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
http://www.hypermicro.com/
deze verkopen 3ware controller
6200: 129$
6410: 239$
6800: 365$
ik neem aan dat het minder dan 100$ kost om zo''n ding hier te krijgen.
De promise is wat voor uitvoering dan ook zal geen linux ondersteunen.. stelletje <vul maar wat in> daar bij promise
* Ronald . o O ( Inkoopactie organiseren )
De promise is wat voor uitvoering dan ook zal geen linux ondersteunen.. stelletje <vul maar wat in> daar bij promise
* Ronald . o O ( Inkoopactie organiseren )
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
O nou ik kan ze echt niet vinden.
NY-Way...is het het geld waard zo''n hardware matige RAID controller?
Ik wou misschien toch wel een FTP onder Linux gaan draaien, dus Linux Support zou wel lekker zijn
NY-Way...is het het geld waard zo''n hardware matige RAID controller?
Ik wou misschien toch wel een FTP onder Linux gaan draaien, dus Linux Support zou wel lekker zijn
Heb aardig wat rondgekeken maar het duizelt me allemaal een beetje.
Voor wat meer info en reviews
duizeldeduizel
Linux support voor de Escalade is er van kernel 2.2.15 maar hij heeft dan ook een ata/66 controller maar outperformed de supertrack100 met ata/100 controller
Maar of de promise kaartjes op linux lekker draaien ?? Geen idee.
duizeldeduizel
Linux support voor de Escalade is er van kernel 2.2.15 maar hij heeft dan ook een ata/66 controller maar outperformed de supertrack100 met ata/100 controller
Ik bedoel dus @ Silentpcshop.nlOp donderdag 24 mei 2001 22:23 schreef nitenite het volgende:
bij RAID adapters
DAMN nu zie ik het pas |:(:
Escalade 6200*** 37600-0200 200,57
Escalade 6400*** 37600-0400 365,75
Escalade 6800*** 37600-0800 601,71
Maar als ik ''m neem dan maar bij die andere zijt.
Kijk Hardwarematige RAID op ATA66 is sneller dan Softwarematige RAID op ATA100.!!!Op donderdag 24 mei 2001 22:58 schreef drikus het volgende:
Heb aardig wat rondgekeken maar het duizelt me allemaal een beetje.Voor wat meer info en reviews
duizeldeduizel
Simpel toch?
Verwijderd
Ik heb de 6400. Draait 2x Maxtor 30gb 7200rpm in Raid-1.
Ik heb redundancy nodig maar wilde ook goede performance. Nou, k''mag nie klagen gniffel gniffel.
Vroooooaaaaaaaaar
He Jurgen (Wildhagen). Kep niks teveel gezegd he
Echt hoor. Vergeet die Promise rotzooi en ga voor een ECHTE raid oplossing.
Ik heb redundancy nodig maar wilde ook goede performance. Nou, k''mag nie klagen gniffel gniffel.
Vroooooaaaaaaaaar
Sja allen zijn ze bij silent dikke 250piek duurder dan vanuit de VS. (de 4 kanaals)
de invoerzut enzo moet toch wel minder zijn?
daarom suggereerde ik al iets van opzetten gezamelijke inkoop actie. (je kan ook rechtstreeks bij 3ware bestellen, maar die waren duurder als hypermicro
)
de invoerzut enzo moet toch wel minder zijn?
daarom suggereerde ik al iets van opzetten gezamelijke inkoop actie. (je kan ook rechtstreeks bij 3ware bestellen, maar die waren duurder als hypermicro
1 6800 graag ;-)Op donderdag 24 mei 2001 21:29 schreef nitenite het volgende:
http://www.hypermicro.com/
* l.d._ . o O ( Inkoopactie organiseren )
p.s. waar zitten die gasten usa of eng ???
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier
eeeemmmm er zit wel 1 groot nadeel aan;
als je OS crashed (een harde reboot) dan moet hij de COMPLETE array reconstrueren.
anders gezegd, hij is 2-3 uur bezig....
als je OS crashed (een harde reboot) dan moet hij de COMPLETE array reconstrueren.

zoveel scheelt het dus ongeveer in spellen
Nee, nog veel meer zelfs. Daar word de Promise Supertrak genoemd ipv de Fasttrak. De laatste presteert aanmerkelijk minder dan de eerste (maar ja, kost ook 7-8x zo weinig). Dus het verschil is nog groter.Op zaterdag 26 mei 2001 10:20 schreef Diablow het volgende:
[afbeelding]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb hier 1HD''tje in RAID 0+1 hangen op m''n K7T Turbo RAID . Als ik nu een andere RAID controller neem , kan ik dan nog m''n gegevens benaderen ? Ik heb dit bord gewoon zodat alle IDE dingen op Master kunnen . Maar als ik een nieuwe HD koop ga ik waarschijnlijk 2 IBM''s in RAID hangen , maar als dit zoveel sneller is is dat wel interessant , mits ik mijn gegevens op die ene HDD kan houde .
klik op eigenschappen, kwam er wel via 3ware site dus..
maar weet iemand mischien waar die adaptec te koop is
maar weet iemand mischien waar die adaptec te koop is
Inderdaad, je hebt NIKS teveel gezegdOp donderdag 24 mei 2001 23:18 schreef SaintNightmare het volgende:
Ik heb de 6400. Draait 2x Maxtor 30gb 7200rpm in Raid-1.
Vroooooaaaaaaaaar
Heb zelf ook de 6400 (technisch gelijk aan de 6410 overigens, alleen fullsize ipv half-size), maar dan met 2 IBM Deskstar 75GXP DTLA-307030 30 GB''s 7200 tpm 2 MB cache in RAID0, en dat ding blaast mijn vorige Promise Fasttrack100 (met dezelfde HD''s) volledig omver
Virussen? Scan ze hier!
Je bedoelt onder Linux draaien? Ja, met héél veel moeite kan het soms. Het is a) behoorlijk lastig, b) werkt niet altijd met iedere kaart...Op zaterdag 26 mei 2001 10:28 schreef Diablow het volgende:
In mijn boekje van de fasttrack staat dat het wel zou kunnen
En Promise levert alleen binary-drivers voor Linux, geen sources... dus dat schiet ook niet echt op...
Virussen? Scan ze hier!
Ik zag plaatje maar meteen hier gezet:)Op zaterdag 26 mei 2001 10:26 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Nee, nog veel meer zelfs. Daar word de Promise Supertrak genoemd ipv de Fasttrak. De laatste presteert aanmerkelijk minder dan de eerste (maar ja, kost ook 7-8x zo weinig). Dus het verschil is nog groter.
Het is zowiezo raid 5 maar daar wil ik voor gaan:) maar hoe kan ik de IO-sec omrekenen naar mb/min of zo?
Dan weet ik hoeveel het voor mij scheelt.
Nee, ik bedoelde oude raid erop zetten, staan dat de harde schijven er hetzelfde "uitzagen".Op zaterdag 26 mei 2001 10:30 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Je bedoelt onder Linux draaien? Ja, met héél veel moeite kan het soms. Het is a) behoorlijk lastig, b) werkt niet altijd met iedere kaart...
En Promise levert alleen binary-drivers voor Linux, geen sources... dus dat schiet ook niet echt op...
Scheelt dit echt zoveel heb namelijk dezelfde harde schijven alleen 3(ja had wat meer ruimte nodig)Op zaterdag 26 mei 2001 10:29 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Inderdaad, je hebt NIKS teveel gezegd
Heb zelf ook de 6400 (technisch gelijk aan de 6410 overigens, alleen fullsize ipv half-size), maar dan met 2 IBM Deskstar 75GXP DTLA-307030 30 GB''s 7200 tpm 2 MB cache in RAID0, en dat ding blaast mijn vorige Promise Fasttrack100 (met dezelfde HD''s) volledig omver![]()
![]()
En ja, de 3Ware is ''maar'' ATA66, maar hij outperformed dus wél ff de Fasttrak100...
En daarom ben ik ook zo benieuwd naar die adaptec 2400a ATA100 hardware RAIDOp zaterdag 26 mei 2001 10:29 schreef wildhagen het volgende:
En ja, de 3Ware is ''maar'' ATA66, maar hij outperformed dus wél ff de Fasttrak100...
[topic=186904]
Ik zal je een simpel voorbeeld geven.Op zaterdag 26 mei 2001 10:35 schreef Diablow het volgende:
[..]
Scheelt dit echt zoveel heb namelijk dezelfde harde schijven alleen 3(ja had wat meer ruimte nodig)
Bij de Promise duurde het bij mij 21 minuten om Win2K te installen. Bij deze 3ware was ik in 13 minuten klaar... scheelt dus al 8 minuten. En nee, verder is mijn systeem hetzelfde gebleven, en de installatie is op dezelfde manier uitgevoerd (alle files naar HD kopieren en vandaar uit de setup draaien, tijd is gemeten vanaf het copy-commando).
Virussen? Scan ze hier!
En weet je mischien dan ook het verschil tussen raid 0 en 5 met (drie schijven)
Nee, helaas... ik heb nog niks met RAID5 gedaan, alleen RAID0.Op zaterdag 26 mei 2001 10:41 schreef Diablow het volgende:
En weet je mischien dan ook het verschil tussen raid 0 en 5 met (drie schijven)
Overigens moet je er even rekening mee houden dat je, als je RAID5 wil draaien op de 3Ware, ff je BIOS/Firmware van de kaart moet flashen naar de nieuwste (6.61), omdat de alleroudsten (< 6.5) RAID5 nog niet ondersteunen en 6.5 en 6.6 een vervelende bug in de RAID5-code hebben. 6.61 doet het wel goed.
Virussen? Scan ze hier!
Adaptec ATA RAID 2400A KitOp zaterdag 26 mei 2001 10:37 schreef drikus het volgende:
[..]
En daarom ben ik ook zo benieuwd naar die adaptec 2400a ATA100 hardware RAID
Adaptec 2400a raid
The four-channel Adaptec ATA RAID 2400A offers full-featured RAID 0, 1, 0+1, 5 solutions for entry-level servers with business critical data. Supports ATA/100 & ATA/66 drives. Full OS support.
$390.00
AAA-UDMA Kit
The AAA-UDMA RAID Card makes hardware RAID more affordable than ever, by combining Adaptecs RAID co-processor design with affordable UDMA/66 drives, and offers customers more robust fault-tolerance for their entry-level servers than software RAID.
$429.00
Aangezien die aaa het al slechter deed denk ik dus niet, omdat de 2400s goedkoper is, bovendien is hij volgens mij software matig.
Fibre Channel High Performance RAID Controller for 64-bit PCI Bus
The DPT Millennium V Fibre RAID card includes an intelligent 80MIPs i960 I/O processor to provide extreme performance and maximum scalability for high-end and enterprise servers.
The PM3755F-16M incorporates a blazing fast 64-bit PCI bus architecture, effectively doubling the server controller data path bandwidth. The controller includes support for JBOD and hardware RAID 0, 1, 5, 0+1, 0+5. 16MB of ECC EDO cache memory is included with each controller (expandable to 256MB).
Note: The RAIDstation7 Storage Array is available for this product
lijkt me ook wel grappig i.c.m. tyan duel athlon 4
The DPT Millennium V Fibre RAID card includes an intelligent 80MIPs i960 I/O processor to provide extreme performance and maximum scalability for high-end and enterprise servers.
The PM3755F-16M incorporates a blazing fast 64-bit PCI bus architecture, effectively doubling the server controller data path bandwidth. The controller includes support for JBOD and hardware RAID 0, 1, 5, 0+1, 0+5. 16MB of ECC EDO cache memory is included with each controller (expandable to 256MB).
Note: The RAIDstation7 Storage Array is available for this product
lijkt me ook wel grappig i.c.m. tyan duel athlon 4 Verwijderd
Het is best wel intressant om die dingen uit het buitenland te halen. Scheelt best wel veel $$$. Bij deze winkel bv.
http://www.hypermicro.com/store/raid_adap.htm
Ik blijf dit topic volgen.
Greetz
http://www.hypermicro.com/store/raid_adap.htm
Ik blijf dit topic volgen.
Greetz
Is inderdaad interesant, maar moet eerst nog 16 gig muziek geordend branden:).
Dus mischien ergens eind augustus(dan heb ik eindelijk een credit card
.
Dus mischien ergens eind augustus(dan heb ik eindelijk een credit card
Verwijderd
Ik weet niet hoe het zit met IDE raid kaartjes, maar iig met scsi raid spreekt _elke_ controller de HD''s anders aan, dus hang je die HD''s aan een ander merk of zelfs type kaart ziet die kaart ze alleen als... leeg
Verwijderd
als je onder linux wil stripen heb je helemaal geen raid-kaart nodig...dat doet linux voor je....
elke windows NT trouwens ook(dus ook 2k)...

zou dit echt zo laag bij raid 5 i.v.m. raid 0?
heb mijn 3*ibm 307030 op promise supertrack ook maar eens gebenchmarkt met Sisoft:
Buffered Read : 75 MB/s
Sequential Read : 63 MB/s
Random Read : 6 MB/s
Buffered Write : 60 MB/s
Sequential Write : 53 MB/s
Random Write : 15 MB/s
Average Acces Time : 9 ms
Drive Index 40758
Wil iemand hier ook scores van de 3ware Escalade 6410 neerzetten, deze wil ik namelijk mischien gaan kopen.
Ja, maar dat is langzamer, bovendien heb ik liever raid 5Op zaterdag 26 mei 2001 13:39 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
als je onder linux wil stripen heb je helemaal geen raid-kaart nodig...dat doet linux voor je....
Verwijderd
raid 5 met 2 HD''s...right....Op zaterdag 26 mei 2001 13:52 schreef Diablow het volgende:
[..]
Ja, maar dat is langzamer, bovendien heb ik liever raid 5
btw linux kan ook raid 5....
Hmm ik zie dat er een aantal mensen toch interesse tonen in de 3ware escalade.
Zit er ook iemand tussen met ervaring met hardware uit de VS halen?(hypermicro zit in Illanois)
Andere raid controller is data weg, aldus wildhagen bovenaan de topic riep
Zit er ook iemand tussen met ervaring met hardware uit de VS halen?(hypermicro zit in Illanois)
Andere raid controller is data weg, aldus wildhagen bovenaan de topic riep
Dat is .... best wel bruut veel verschilOp zaterdag 26 mei 2001 10:38 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Ik zal je een simpel voorbeeld geven.
Bij de Promise duurde het bij mij 21 minuten om Win2K te installen. Bij deze 3ware was ik in 13 minuten klaar... scheelt dus al 8 minuten. En nee, verder is mijn systeem hetzelfde gebleven, en de installatie is op dezelfde manier uitgevoerd (alle files naar HD kopieren en vandaar uit de setup draaien, tijd is gemeten vanaf het copy-commando).
Alleen in raid 1, de meeste willen denk ik raid 0 draaien, waarme ehet nadeel vervalt.Op zaterdag 26 mei 2001 10:00 schreef Cutebritney het volgende:
eeeemmmm er zit wel 1 groot nadeel aan;
Het voordeel is dat de 3ware in raid 1 WEL bruut sneller is met leesoperaties. In tegenstelling tot the rest. (supertrack inclusief)
Promise kaartje in linux: Zodra ik de kernel moduul erin prop gebeurt er van alles varierende tussen Kernel panic (als ie ''netjes'' crashed) en gewoon een lompe lockup van de kernel.Op donderdag 24 mei 2001 22:58 schreef drikus het volgende:
Heb aardig wat rondgekeken maar het duizelt me allemaal een beetje.Voor wat meer info en reviews
duizeldeduizel
De 3ware ATA raid controller staat echter bovenaan de scsi drivers van de 2.4.4 kernel
Heb er 3, lees voor je commentaar geeftOp zaterdag 26 mei 2001 13:57 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
raid 5 met 2 HD''s...right....
btw linux kan ook raid 5....
Hmm, zelf heb ik (gelukkig
) geen Sandra installed.
Maar een link waar jij wel iets aan hebt kun je hier vinden: http://www.storagereview.net/articles/200102/20010214ST1000_vs_Escalade_1.html
Hier word de Promise SuperTrak100 vergeleken met de 3Ware Escalade 6400.
Houd wel in de gaten dat de 6400 gelijk is aan de 6410, het enige verschil is dat de 6400 een full-sized kaart is (is dus lang!), en de 6410 een half-size.
In RAID5 blijkt de SuperTrak in de meeste gevallen net iets sneller, maar in de andere varianten (0, 1, 0+1) moet hij de Escalade voor laten gaan...
Maar een link waar jij wel iets aan hebt kun je hier vinden: http://www.storagereview.net/articles/200102/20010214ST1000_vs_Escalade_1.html
Hier word de Promise SuperTrak100 vergeleken met de 3Ware Escalade 6400.
Houd wel in de gaten dat de 6400 gelijk is aan de 6410, het enige verschil is dat de 6400 een full-sized kaart is (is dus lang!), en de 6410 een half-size.
In RAID5 blijkt de SuperTrak in de meeste gevallen net iets sneller, maar in de andere varianten (0, 1, 0+1) moet hij de Escalade voor laten gaan...
Virussen? Scan ze hier!
Heb er wel iets aan, maar aangezien jij dezelfde schijven hebt, is natuurlijk ook van invloed:).
Is wel vreemd, met 3 schijven is de 3ware de beste en met 4 de supertrack.
Met vergelijken kun je hem zelfs met fasttrack vergelijken
Dan zie je inderdaad dat hij in sommige gevallen veel sneler is
3ware 6400 is ongevver 2 keer zo snel:), als ik overstap op raid 5 waordt hij sneller, dus ga dat denk toch maar eens doen:).
Weet iemand wanneer de load linear is, dan is bij drie schijven raid 5 de supertrack beter dan de 3ware.
Nobody
Nobody
Voor meer info over de escalade moet je maar eens kijken op het forum van www.storagereview.com. RAID5 gaf problemen maar sinds de laatste bios niet meer.
Ik wil een topspeed FTP-server gaan bouwen.
En als ik het goed begrepen heb is RAID 1 sneller dan RAID 0?
Begrijpelijk, maar scheeld het veel ?
En zijn de Adaptec kaarten niet goed?
Daar hoor ik niemand over
Scheeld RAID 5 veel in performance?
Nee, precies andersom. RAID0 is sneller dan RAID1. Maar RAID1 is fault-tolerant, RAID0 niet.En als ik het goed begrepen heb is RAID 1 sneller dan RAID 0?
Virussen? Scan ze hier!
Raid 1 is normaal niet sneller dan een enkele drive: mirroring. de 3ware is wel sneller met lezen dan een enkele drive door slim van bijde drives te lezen.Op zondag 27 mei 2001 15:27 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ik wil een topspeed FTP-server gaan bouwen.
Raid 0: snelste van allemaal, puur stripe
RAID 1 is "gewoon" mirroring...geen Fault Tolerant toch?Op zondag 27 mei 2001 16:05 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Nee, precies andersom. RAID0 is sneller dan RAID1. Maar RAID1 is fault-tolerant, RAID0 niet.
Ik d8 omdat op 2 schijven hetzelfde staat kan ie heel snel lezen.
Gelukkig maar dat 0 sneller is...scheeld me een schijf
En het gaat toch om Warez/DivX die ik al op cd heb
Die adaptec kaart is trouwens rete duur!
$429.00
Het moet wel leuk blijven.
Verwijderd
Ik ga komende week het volgende pakket bestellen via een amerikaanse shop
:
3WARE Escalade 6200, two channel Ultra DMA RAID adapter, DiskSwitch/AccelerATA chipset , Half-length 32-bit PCI PnP, busmastering transfer protocol, up to 2 targets.
2(two) x IBM Deskstar "Ericson" 60GXP, 61.49 GB, Ultra ATA/100, 7200 RPM, 8.5 ms seek, 2 MB cache, A/V Rated, 3.5" LP, 40 pin interface.
2(two) x KWI KF-22-IPF hot-swap aluminum mobile racks w/ dual fans, Ultra ATA/66 - 100 compliant.
2(two) x 2-position Ultra DMA PVC insulated flat ribbon cables, Y-split power extension cable, manuals, driver diskettes & management software.
120 GB of screaming performance in RAID 0/JBOD or 60 GB of depandable redundant RAID 1 capacity.
Ze hebben deze aanbieding ook met 4 harde schijven maar dat loopt helemaal in de centen :(!
3WARE Escalade 6200, two channel Ultra DMA RAID adapter, DiskSwitch/AccelerATA chipset , Half-length 32-bit PCI PnP, busmastering transfer protocol, up to 2 targets.
2(two) x IBM Deskstar "Ericson" 60GXP, 61.49 GB, Ultra ATA/100, 7200 RPM, 8.5 ms seek, 2 MB cache, A/V Rated, 3.5" LP, 40 pin interface.
2(two) x KWI KF-22-IPF hot-swap aluminum mobile racks w/ dual fans, Ultra ATA/66 - 100 compliant.
2(two) x 2-position Ultra DMA PVC insulated flat ribbon cables, Y-split power extension cable, manuals, driver diskettes & management software.
120 GB of screaming performance in RAID 0/JBOD or 60 GB of depandable redundant RAID 1 capacity.
Ze hebben deze aanbieding ook met 4 harde schijven maar dat loopt helemaal in de centen :(!
Raid 1 is juist fout tolerant omdat je 2 (ook los van elkaar) werkende hardisks hebtOp zondag 27 mei 2001 23:16 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
[..]
RAID 1 is "gewoon" mirroring...geen Fault Tolerant toch?
Ik d8 omdat op 2 schijven hetzelfde staat kan ie heel snel lezen.
Gelukkig maar dat 0 sneller is...scheeld me een schijf
En het gaat toch om Warez/DivX die ik al op cd heb
Die adaptec kaart is trouwens rete duur!
$429.00
Het moet wel leuk blijven.
Dit is bijna precies hetzelfde wat ik wil halen.Op zondag 27 mei 2001 23:20 schreef tineau het volgende:
Ik ga komende week het volgende pakket bestellen via een amerikaanse shop:
*waslijst*
Alleen geen swappable dingen, en 40 ipv 60 gig.
Maar voor een mooi prijsje....;)
Maar is dit aan complete aanbieding ofzo?
Dus dit voor een mooi prijsje?
(zo ja, waar staat het dan..site is een beetje "druk", lastig te vinden)
Of is dit alles los goedkoop?
Hmmm ik zie nu dat je moet bellen als je besteld buiten de USA.
Op zich geen probleem, maarrrr hoe gaat het met betalen?
Iemand een idee?
anders mail ik ze wel.
Verwijderd
Dat setje is een complete aanbieding, samen voor 1600 piek. Wel erg duur dus, maar dan heb je wel wat :)!
ga naar www.hypermicro.com
en klik op ''hyper bundles''
btw 1600 piek is superultracheap
in NL kost alleen de HD''s je al 1300
(komt alleen nog btw en invoer op denk ik)
en klik op ''hyper bundles''
btw 1600 piek is superultracheap
in NL kost alleen de HD''s je al 1300
(komt alleen nog btw en invoer op denk ik)
Binnenkort te koop: Escalade 7000 series
zelfde apparaat, maar ATA 100 en
duur
zelfde apparaat, maar ATA 100 en
Hmmm voor 1054,67 heb ik
2x IBM 40GB 60GXP
1x 3Ware Escalade 6200
Kabels haal ik goedkoop op de zaak.
Dat laat ik verzenden naar familie in USA
En dat Forwarden hun weer ff.
NY-1 want''s 2 join?
2x IBM 40GB 60GXP
1x 3Ware Escalade 6200
NY-1 want''s 2 join?
Kabels zitten bij de 3wareOp maandag 28 mei 2001 16:40 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Hmmm voor 1054,67 heb ik
2x IBM 40GB 60GXP
1x 3Ware Escalade 6200
NY-1 want''s 2 join?
OwjahOp maandag 28 mei 2001 17:59 schreef nitenite het volgende:
[..]
Kabels zitten bij de 3ware
Maaruh het gaat vooral om read performance...is het dan nog verstandig om die 3Ware te nemen?
Want als ik die benchmarks zo zie vind ik de performance best tegenvallen
Das de supertrack waarmee vergeleken wordt toch? Vergeleken met de fasttrack is de 3ware vet sneller.
Kassa''s prijzenslag ;-)
Ik heb die rien van http://www.silentpc.nl/ eens gemeelt of die prijzen van hem fixed zijn. Kreeg het volgende antwoord terug
---
De prijs van de kaarten is alsvolgt 1e prijs exclusief tweede prijs inclusief:
6200 = Dfl. 442,00 525,98
6400 = Dfl. 806,00 959.14
8600 = Dfl. 1326,00 1577.94
Voor aantallen boven de 5 stuks =
worden de prijzen
6200 = Dfl. 382,20 454,82
6400 = Dfl. 647,40 770.41
8600 = Dfl. 977,60 1163,34
+ nog verzendkosten.
Met vriendelijke groeten,
Rien van der Jagt - CG Consultant BV
3Ware Distributor
----
Nah is best schappelijk van hem en hij komt ons nog een beetje tegemoet als je er meer wil hebben. Voor de evt. inkoop actie
Maar toch die aanbiedingen bij hypermicro zijn toch wel aardig scherp geprijsd. Alle prijzen inclusief FedEx express saver + C.O.D. (cash on delivery) verzendkosten op de valutakoers van vandaag
Omrekening bundle 6200 2 schijven 60G 592,10 dollar = 1504,82 gulden
Omrekening bundle 6400 4 schijven 60G 1150,75 dollar = 2924,63 gulden
6200 ''kaal'' 145,45 dollar = 369,66 gulden
6410 ''kaal'' 255,95 dollar = 650,50 gulden
60 IBM 60GXP ''kaal'' bij hypermicro 214,40 dollar = 544,90 gulden
60 IBM 60GXP laagste prijs in price watch. FL 634,- incl BTW/rembours
Ja alleen hoe zit het met de VAT.?? Iemand hier ervaringen mee. Er wordt bij hypermicro nergens vermeld of dit ex of inclusief is. Ik heb in ieder geval die luitjes bij hypermicro maar gemeelt aangezien het vandaag memorial day is wat de extra kosten zouden zijn voor het versturen naar Nederland.
Dus wellicht morgen meer
Ik heb die rien van http://www.silentpc.nl/ eens gemeelt of die prijzen van hem fixed zijn. Kreeg het volgende antwoord terug
---
De prijs van de kaarten is alsvolgt 1e prijs exclusief tweede prijs inclusief:
6200 = Dfl. 442,00 525,98
6400 = Dfl. 806,00 959.14
8600 = Dfl. 1326,00 1577.94
Voor aantallen boven de 5 stuks =
worden de prijzen
6200 = Dfl. 382,20 454,82
6400 = Dfl. 647,40 770.41
8600 = Dfl. 977,60 1163,34
+ nog verzendkosten.
Met vriendelijke groeten,
Rien van der Jagt - CG Consultant BV
3Ware Distributor
----
Nah is best schappelijk van hem en hij komt ons nog een beetje tegemoet als je er meer wil hebben. Voor de evt. inkoop actie
Maar toch die aanbiedingen bij hypermicro zijn toch wel aardig scherp geprijsd. Alle prijzen inclusief FedEx express saver + C.O.D. (cash on delivery) verzendkosten op de valutakoers van vandaag
Omrekening bundle 6200 2 schijven 60G 592,10 dollar = 1504,82 gulden
Omrekening bundle 6400 4 schijven 60G 1150,75 dollar = 2924,63 gulden
6200 ''kaal'' 145,45 dollar = 369,66 gulden
6410 ''kaal'' 255,95 dollar = 650,50 gulden
60 IBM 60GXP ''kaal'' bij hypermicro 214,40 dollar = 544,90 gulden
60 IBM 60GXP laagste prijs in price watch. FL 634,- incl BTW/rembours
Ja alleen hoe zit het met de VAT.?? Iemand hier ervaringen mee. Er wordt bij hypermicro nergens vermeld of dit ex of inclusief is. Ik heb in ieder geval die luitjes bij hypermicro maar gemeelt aangezien het vandaag memorial day is wat de extra kosten zouden zijn voor het versturen naar Nederland.
Dus wellicht morgen meer
Hmm dat is wel erg interessant, 2 60GB schijfjes van IBM plus die 3ware 6200 RAID-controller voor 1500 pietermannen. Da''s een behoorlijke performance en opslagcapaciteit die je zo ineens krijgt 
Serieus, Ik ben hier best voor te porren, alleen hoe krijg je dat spul cheap in NL
Serieus, Ik ben hier best voor te porren, alleen hoe krijg je dat spul cheap in NL
Ik vraag aan m''n familie of ze er "free sample''s" op willen zetten.
Dan wil het nog wel eens doorkomen zonder xtra kosten.
Ik wil ook wel voor jullie meebestellen, dan gaat het via mijn Credit Card.
Bestel ik mee via die dewd in NL, kan ik helaas niet meteen meedoen, ik moet dan w8''en op Loon+Stuufi
(na 20juni that is)
Dan wil het nog wel eens doorkomen zonder xtra kosten.
Ik wil ook wel voor jullie meebestellen, dan gaat het via mijn Credit Card.
Bestel ik mee via die dewd in NL, kan ik helaas niet meteen meedoen, ik moet dan w8''en op Loon+Stuufi
Ok, dus jij kunt via je familie in the States het spul goedkoop hier krijgen ? Dat zou zeer gunstig zijn 
Wanneer denk je dit te kunnen realiseren ? Ik bedoel, misschien tegen de tijd dat het goed en wel hier in NL is, is het misschien al 20 Juni, heb jij de centen en dan lijkt het me toch wel veiliger ivm garantie om die dingen in NL te kopen....
Wanneer denk je dit te kunnen realiseren ? Ik bedoel, misschien tegen de tijd dat het goed en wel hier in NL is, is het misschien al 20 Juni, heb jij de centen en dan lijkt het me toch wel veiliger ivm garantie om die dingen in NL te kopen....
Als je die 6410 voor 650,- hier kan krijgen heb ik ook wel interesse.
Hoelang het duurt maakt niet zoveel uit. Moet mijn schijven toch eerst leegbranden.
Al wacht ik toch liever tot de 7000-serie uitkomt in juli.
Hoelang het duurt maakt niet zoveel uit. Moet mijn schijven toch eerst leegbranden.
Al wacht ik toch liever tot de 7000-serie uitkomt in juli.
Stel ik bestel vandaag, heeft m''n familie het over 2 dagen.
Echter ze zijn de snelste niet met e-mailen.
Maargoed het probleem is dus om ze binnen x tijd hier te krijgen.
Via de boot is een stuk goedkoper dan met het vliegtuig, maar het duurt dan ook meteen 1,5~2,5 week ofzo? langer.
Ik zal eens vragen aan m''n moeder, die stuurt wel vaker spul daarheen.
Echter ze zijn de snelste niet met e-mailen.
Maargoed het probleem is dus om ze binnen x tijd hier te krijgen.
Via de boot is een stuk goedkoper dan met het vliegtuig, maar het duurt dan ook meteen 1,5~2,5 week ofzo? langer.
Ik zal eens vragen aan m''n moeder, die stuurt wel vaker spul daarheen.
Aargh ik had dus een prijsvergelijking + verhaaltje hier neergezet...maar got is een beetje down, en ik ragte dat browserscherm weg.
nouwjah hier ff een korte vergelijking:
Hier ff IBM 40GB 60GXP:
Ned: 443,- (inc. verz.)
Amerika: 246,53 (ex. verz.)
Probleem(pje) is invoerrechten, als dit betaald moet worden komt er zo 1/3 bij.
Maar daar had ik een plannetje voor
Als m''n familie nou alles overzet in een neutrale doos (of 1 v.d. "Ptt") dan valt het natuurlijk veel minder op dan dat er IBM ofzo opstaat.
Verder kreeg ik een tip om het niet via luchtpost te doen, kans is dan kleiner om "gepakt" te worden.
Ik zit op een modem en post meer vergelijkingen later.
nouwjah hier ff een korte vergelijking:
Hier ff IBM 40GB 60GXP:
Ned: 443,- (inc. verz.)
Amerika: 246,53 (ex. verz.)
Probleem(pje) is invoerrechten, als dit betaald moet worden komt er zo 1/3 bij.
Maar daar had ik een plannetje voor
Als m''n familie nou alles overzet in een neutrale doos (of 1 v.d. "Ptt") dan valt het natuurlijk veel minder op dan dat er IBM ofzo opstaat.
Verder kreeg ik een tip om het niet via luchtpost te doen, kans is dan kleiner om "gepakt" te worden.
Ik zit op een modem en post meer vergelijkingen later.
Antwoord van hypermicro voor de evt. meer kosten voor shipment naar Nederland.
Thank you for your interest but we do not ship overseas.
Das dus duidelijk
Das dus duidelijk
Zjit, dat houdt dus op. Dan toch maar in NL bij silent-pc
Verwijderd
ben ik ff blij met mijn connectie in de US! Ik wacht op mijn volgende salarisstrookje en dan maak ik 1600 piek over! Dat moet ongeveer de kosten dekken!
en als je goed naar het plaatje kijkt zie je dat de adaptec 2100 al stevig kont schopt, mijn adaptec 2400A komt er bijna aanOp zaterdag 26 mei 2001 10:20 schreef Diablow het volgende:
[afbeelding]
Yep ik hoop het voor je dat alles goed uitpakt met de 2400a want de 2100 is een Ultra160 SCSI RAID kaart en dus niet echt vergelijkbaar. Maar als je binnenkort wat stats kan genereren met de 2400a dan graag.Op dinsdag 29 mei 2001 19:17 schreef Grijns het volgende:
en als je goed naar het plaatje kijkt zie je dat de adaptec 2100 al stevig kont schopt, mijn adaptec 2400A komt er bijna aan
Mailtje kreeg ik vannochtend ook al binnen.Op dinsdag 29 mei 2001 16:52 schreef drikus het volgende:
Antwoord van hypermicro voor de evt. meer kosten voor shipment naar Nederland.
Das dus duidelijk
Daarom bestel ik die shit via familie.
Jullie kunnen wel meedoen, als ik meer weet dan start ik wel een nieuw topic.
Pagina: 1