Toon posts:

[BC3] probleem met disk drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In windows98 ziet hij de 3.5 inch diskdrive als 5.25 inch (op a:) en wil hem dus ook niet lezen.

en in Dos doet hij het wel, maar dan op B:

ik dacht eerst dat er een kabeltje niet goed zat, maar die heb er al een paar keer uitgehaald en er weer ingedaan. En als je kabeltje er andersom indoet dan begint Bios meteen moeilijk te doen dat de A drive er niet goed in zit.
(er zat trouwens eerst win95 op en die had zelfde probleem, dus ligt niet aan windows)

iemand een idee wat het kan zijn ?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij kun je zoiets in je bios aanzetten of je 5 en een kwart hebt, als je dat aanzet ziet windows hem wel, ook als ie er niet is

dus misschien staat het daar aan

Saus

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 19:50 schreef Saus het volgende:
volgens mij kun je zoiets in je bios aanzetten of je 5 en een kwart hebt, als je dat aanzet ziet windows hem wel, ook als ie er niet is

dus misschien staat het daar aan

Saus
in bios staat gewoon dat er op A: een 3.5 inch diskdrive inzit, en dat is het dus ook

• Saus
  • Niet online
dan weet ik het ook niet

heb je nog ergens in een 386 ofzo een oud disk station zitten?

probeer dat anders ff,

maar als het in dos wel werkt zal het wel aan windows moeten liggen toch?

Verwijderd

Topicstarter
rare is dus dat hij het in Dos wel doet, maar dan op b:

dus hij kan ook niet booten ofzo

ik durf nu dus ook niet de hele hd te formatten omdat ik bang ben dat ik er niks meer op krijg
ik heb nu gewoon .cabjes op hd gezet en delete gewoon windows dir en install dan windows opnieuw.

en andere diskdrive heb ik ook geprobeerd maar die doet het helemaal niet in dat ding
tis ook nogal een oudje, een p75

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op je kabel zitten minimaal twee aansluitingen maar waarschijnlijk drie of misschien zelfs nog meer. In geval het laatste: probeer de drive aan te sluiten met de aansluiting die op het eind zit (dus niet met degene die er tussenin zit). Dat lost als het goed is het probleem op met B:\ ipv A:\.

Start windows vervolgens in veilige modus. Ga naar configuratiescherm/systeem en verwijder daar alle entries die betrekking hebben op je floppy drive. Start windows opnieuw op en je probleem is als het goed is verholpen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Saus
  • Niet online
doet jou diskettestation het wel in die 75?

ik zou het ECHT niet weten namelijk maar ik kan me wel voorstellen dat het vrij frusti is

greetz Saus

edit: volgens mij heeft ecoll een punt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 20:05 schreef eCoLL het volgende:
Op je kabel zitten minimaal twee aansluitingen maar waarschijnlijk drie of misschien zelfs nog meer. In geval het laatste: probeer de drive aan te sluiten met de aansluiting die op het eind zit (dus niet met degene die er tussenin zit). Dat lost als het goed is het probleem op met B:\ ipv A:\.

Start windows vervolgens in veilige modus. Ga naar configuratiescherm/systeem en verwijder daar alle entries die betrekking hebben op je floppy drive. Start windows opnieuw op en je probleem is als het goed is verholpen.
geloof het of niet, maar er zit maar 1 kabeltje in die in een diskdrive past

eh stom van me je bedoelt natuurlijk de IDE kabel, ik zal even kijken, maar ide kabels zitten nogal vaag onder moederbord door enzo

[edit2]
op de ide kabel die naar de diskdrive loopt zit maar 1 aansluiting
zitten trouwens 2 ide kabels op 1 die rechtstreeks naar diskdrive gaat
en 1 met 2 aansluitingen voor cdrom en hd

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 22:24
Even raden: een IBM computer?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 21:11 schreef aaihetapie het volgende:
Even raden: een IBM computer?
nee volgens mij niet, er staat alleen : PTT telecom op en een nummer
zal dus wel een workstation van de PTT zijn geweest

• aaihetapie
Zitten er jumpers op die fdd?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 21:14 schreef aaihetapie het volgende:
Zitten er jumpers op die fdd?
nee geen jumpers

• aaihetapie
Heb jij die fdd erin gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 21:23 schreef aaihetapie het volgende:
Heb jij die fdd erin gezet?
nee ik heb hem er niet in gezet,

ik moest op die computer win98 zetten, (er zat win95 op) en ik kwam er dus achter dat de disk het niet deed(hij gaf 5.25 inch aan), toen heb ik met een omweg dus windows gedelete en win98 geinstalled, maar die heeft nu weer precies hetzelfde probleem, hij crashte zelfs als ik em opstarten, toen heb dus in veilige modus ingesteld dat hij bij opstarten niet naar nieuwe diskdrives mag zoeken en windows doet het nu wel, maar diskdrive nog niet.

het is dus neit superbelangrijk meer dat hij het doet, omdat het doel was, win98 erop te zetten. en als hij diskdrive nodig heeft moet ie maar in dosmodus opstarten

alleen ik kan er slecht tegen als ik iets niet aan de gang kan krijgen.

p.s. eigenaar was het niet eens opgevallen dat diskdrive het niet meer deed

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
verwijder anders je diskette station in windows apperaatbeheer. En installeer deze weer opnieuw.
Misschien is hij de vorige keer wel verkeerd aangemaakt.

OF

je BIOS clearen met jumper/ of load defaults in bios/ of ff nieuwe bios update halen van mobo fabrikant.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aaihetapie
Zoek eens naar security opties in de bios
Pagina: 1