[BC3] Raar brander(power) probleem

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Heren...
Mijn brander krijgt af en toe geen power. Het zit zo. Hij werkt in principe prima. Zet ik de computer ''s avonds uit en de volgende dag weer aan. Geen punt, dan werkt alles nog. Gaat echter de stekker uit de computer en zet ik een minuut later de pc weer aan, dan doet de brander het dus niet.

Als dus de stekker er uit is geweest werkt ie niet meer. Dan moet ik em helemaal uit de kast halen. Plug ik de stekker er dan in terwijl ik dat ding in mijn hand heb, dan werkt et wel. Stop ik em daarna weer in de kast dan werkt et ook (soms moet ik em nog een keer der uit halen)

Het apparaat functioneert verder perfect, brand cd''s bij et leven. Heeft iemand zo op het eerste gezicht een idee wat dit zou kunnen zijn. Ik ga het allemaal ook nog ff uitproberen in de pc van een huisgenoot, maar misschien dat iemand zegt van.... het is dit of dat. Iets met aarde ofzo??

Greetz
Victor

Stay safe

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 18:35
misschien is het batterijtje van het moederbord op, zodat hij de CMOS niet meer onthoud?

wie weet!!
>:)

• Master FX
  • Nu online
in die andere pc die ik ff zou proberen is het het zelfde verhaal..

victor

Stay safe

• Master FX
  • Nu online
Het schijnt een "known issue" te zijn. Dat zei de knakker van de zaak waar ik em had gekocht... DUS:
zijn er mensen met een abit-bord en een Sony CRX140E (of een andere sony)

Victor

Stay safe

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:29
Misschien is het een temperatuurbeveiliging in je brander, na een nachtje koelen gaat ie wel aan, maar na 5 min. vind ie het nog te warm om op te starten, hebben mobo''s ook wel eens last van.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Rotte voedingskabel ??????????????????

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:29
ff de voedingskabel van de hd ofzo in de brander duwen en omgekeerd,
kun je zien of het aan de brander of voeding of kabel ligt

• Master FX
  • Nu online
Fijn dat jullie meedenken,maar... Het probleem zit em niet in de bekabeling of een tempbeveiliging... Hij gaat dus niet aan als de voedingstekker uit de computer is geweest... Dus een complete power-off.
Ik kan de pc uitzetten en twee sec. later weer aan.... zolang de stekker maar in de pc-voeding blijft.... werkt de brander. Haal ik de voedingstekker er uit en zet ik em een uur later aan dan doet ie het niet..

Victor

Stay safe

Pagina: 1