[BC3] Boot problemen KT7A RIAD + SCSI

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb het volgende nogal vage probleem: Ik heb een KT7A met Highpoint RAID controller. Hierop 2 20GB schijven in RAID-0. Geinstalleerd en blazen met die hap.

Toen kocht ik een Adaptec 29160 SCSI controller, en had nog een SCSI schijf liggen. Na het installeren krijg ik een melding "PRESS ANY KEY TO REBOOT" (ook al is de SCSI schijf geinstalleerd)

Volgende stappen ondernomen:

- RAID controller uit in bios
. Probleem blijft
- SCSI controller BIOS disablen
. Systeem start op van RAID controller

Maar ik wil booten van SCSI. O.k, nu het vreemde: RAID controller AAN, SCSI controller AAN en bootsequence -> FDD, CD, SCSI, RAID. Werkte dus glashard NIET. Press any key to reboot (blah blah).

EN TOEN! Zat er per ongeluk een windows 98 CD in mijn Ultraplex 40. SCSI geeft aan Bootable CD-Rom found. Systeem start op van CD. Dan krijg je die keuze (alleen bij Windows CD''s) HDD of CD. Ik kies HDD en JAAAA hoor!!! Hij boot van mijn SCSI schijf!!! Haal ik nu de CD er weer uit doet ie het dus niet meer!!! :'( Ik snap er nu geen flikker meer van...

Iemand ideeen?

Zit al de nieuwste BIOS in het moederboard EN scsi controller.... ??

Grtz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Tjoh, niemand enig idee?? Ik denk dat ik de TD bij Abit maar eens lastig ga vallen met dit probleem...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kan niet een Raid en Scsi controller bootable in je systeem hebben, is volgens mij het limiet van die hpt/promise oplossingen. Je zal een keuze moeten maken :) Kies gewoon scsi, isse sneller >:)

• BC3 Victim
Jaaaaahhhh!!!!! :)
VICTORY !!!, ik heb een BETA bios van Abit gekregen en die WERKT !!!! TADAAAA!!!

me = VERY :P

Verwijderd

bekend probleem
wou net zeggen dat je de nieuwste en de een na nieuwste beta bios moet hebben
of in de bios van de scsi kaart booteble of cd uit zetten
ik zat ook met dit probleem
maar ben er ook zo achter gekomen
ik had toevallig een w2k cd in mijn plextor zitten en die zei daarna booten from hd of cd
bij niets aan te raken op het toetsen bord ging ie van af hd

Verwijderd

bios KT7)YP.01 dus. Daarin is de scsi-bug verholpen. In nieuwere biossen is de bug er weer, omdat die nieuwe biossen alleen tegen de 686b bug zijn gemaakt.
Pagina: 1