Toon posts:

[BC3] 499 piek.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfelde tussen de IBM 60GXP - 40GB - 7200 - 2mb en de MAXTOR Diamondmax80 - 61.5gb - 5400 - 2mb.
Ik heb de laatste gekozen, goede keus ?
Zelfde prijs namelijk.

Verwijderd

imho beiden even goed.
Maaaar, zoals je vast wel weet waren er nogal wat slechte schijfen in de 75GXP serie van IBM en de 60GXP is hier de opvolger van die die problemen in de productie niet meer zou hebben... Helaas ben ik de eerste persoon al tegengekomen met een foute 60GXP schijf. Dit kan nog normaal zijn, want elk merk heeft afentoe wel eens een foute hd. Ik ben dus in elk geval nog benieuwd hoe betrouwbaar de 60GXP serie is.
Je hebt trouwes zowiezo geen slechte keus gemaakt. Beiden zijn het topschijffies!
En de afweging tussen 20 gig meer of 7200 toeren is iets waar je zelf voor gekozen hebt.
In hun eigen klasse zijn ze in elk geval 1 van de snelste hd''s.

Verwijderd

tja beide super schijven

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dat ook in gedachte met die GXP troep, niet echt kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de 60GXP kost 80 mb 1 piek en bij de maxtor kost 120 mb 1 piek, en zo superveel langzamer is het ook niet of wel. Weet iemand een sustained data rate van beide?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ze zijn anders wel retesnel en flink stil :9.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 00:51 schreef Wapzer het volgende:
nou... troep zou ik nou ook weer niet zeggen..

Ik heb zelf de 45 gig 7200 toeren versie, en geen enkel probleem mee. Het uitvalpercentage is inderdaad hoger, maar het lijkt heel erg omdat in al die draadjes alleen de mensen met een kapotte IBM zitten te schreeuwen. Al die duizenden met een goede IBM hoor je niet, dus lijkt het alsof elke schijf van IBM zowat stuk gaat...
Dit is dus niet waar, al is het uitvalpercentage wel hoger. En wat trouwes ook niet vergeten moet worden is dat er heel veel van deze serie verkocht zijn. Er komen dus wel veel schijfen terug, maar er zijn er dan ook heeeel veel verkocht. Ik hoop dat de 60GXP serie beter is, want dit soort dingen doen de naam van IBM geen goed :'(

Maar daar gaat het ff niet om. Die Maxtor was wel een goede keus. Ikzelf had denk ik ook wel voor 20 gig meer gekozen ipv van 7200 toeren.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01
Inderdaad, hier nog een gelukkige gebruiker van een IBM DeskStar 75GXP 30GB!!!

Verwijderd

DTLA-nogwat 45G 7200rpm, lekker schijffie!
Pagina: 1