[BC3] Maakt op lagere snelheid branden wat uit

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op onze andere pc zit een oude cd brander die mijn 80 min cd''s van basf niet wil herkennen die ik op 12 speed heb gebrandt.

Nu herkende die wel een cd van philips die ik ook op 12 speed heb gebrandt.

Maar omdat de kwaliteit van basf (misschien) lager is dan die van philips.
zou het wat uitmaken als ik de basf cd op bijvoorbeeld 2 of 4x brandt, want die cd speler herkent wel cd''s van mijn neef en dat zijn 74 minuten cd''s van Basf gebrand op 4x

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja dat kan, ik weet niet waarom en hoe, maar het kan, ik heb ditzelfde probleem ook gehad, toen lagere snelheid gebruikt, en hij las em ineens.

Verwijderd

Het is over het algemeen zo dat hoe lager de snelheid waarop je de CD brand, hoe beter de kwaliteit van de CD..

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Het maakt zeker uit...
Hoe kwam ik erachter......?

Zelfgemaakt Divx-je gebrand met m''n Philips 3610 :Z (aplaus..dank U) op de maximale speed van wel 2X..
Toen kreeg ik dus met afspelen een soort van Freezed frames (dat ''ie dus bleef hangen omdat ''ie de boel niet goed kon lezen schijbaar..)
Toen maar eens op 1X speed gebrand :Z :Z toen werkte alles wel zoals het moest.....

gegroet

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Ja het is wel een beetje vreemd, maar toch.

Ik denk dat het komt, (heb ik eens gehoord), omdat de brander op zijn volledige snelheid zijn energie over een groter oppervlakte moet verdelen. Bij een lagere snelheid heeft hij dus meer tijd om de puntjes op de cd correct in te branden.

Als je dus een CD brand die je lang wilt bewaren kun je hem dus het beste niet op voledige snelheid van je brander branden maar een speedstep terug. Ook al is dat :Z

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het maakt enkel uit als je lage kwaliteits media gebruikt of je brander wat brak is.

Emedia heeft een zeer professionele test daarover gedaan in verband met hoge snelheids audio recording op CD-R (audio is veel gevoeliger voor fouten dan data). Je kan het artikel hier lezen: The Speed of Sound: How Safe is High-Speed CD-Audio Recording?.

Hieronder de conclusie van het artikel:

Another claim heard from the audio community during its early dalliance with CD-Recordable technology is that audio recorders are the only way to go, whether because their 1X and 2X speed limitations keep things from getting too crazy or because some quality in their construction makes them more sympathetic to the audio task. To test this theory, discs from each brand in the test group were recorded at old, reliable 1X on an HHB Professional Recorder (which does not have the SCMS-only restriction of its "consumer" audio recorder counterparts). The discs were then tested for BLER, Burst, and six levels of E errors as seen in Table 11. Finally, we see that recording at 1X from a CD source to CD-R on a professional audio recorder has no significant effect on the quality of the disc, whether measured purely through error rates or by the human ear. So, the bottom line is that, when the world slowed down and we received our snailmail letter, delivered at 1X, it contained only good news and no bad news. But more importantly, by the time we got it, the news wasn''t news at all--the 8X and 12X speedsters had beaten the pony express by a country mile and the message was the same: if you want to make your audio discs with the screamingest, fastest, baddest recorder on the block, go ahead. Let the timid confine themselves to recording at a snail''s pace with the hope of improved audio quality. You know better.

Met andere woorden. Als je kwaliteitsmedia gebruikt maakt de brandsnelheid totaal geen invloed. Het is zelfs zo dat bepaalde media geoptimaliseerd zijn voor een schrijfsnelheid en bij lagere brandsnelheden slechter zullen presteren.

Top kwaliteit is bijvoorbeeld:
- Mitsui
- Kodak
- Taiyo Yuden

Verwijderd

AHUM kuch kuch op hierboven. Elke CD die ik op een lagere snelheid brand wordt beter gelezen. Gelukkig is het zo dat je het met de huidige cd-rom/dvd-rom spelers en weinig meer van merkt vooral niet als je lager gaat branden dan 4x maar het maakt wel degelijk uit en ik gebruik topspul.

Mitsui voor data
Verbatim voor Audio
Pagina: 1