[BC3] Plextor Van Norrod

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

Flexx

This side up

Topicstarter
Twee weken geleden heb ik een Plextor 16/10/40 naar Norrod opgestuurd omdat deze het niet meer deed. Hij las en branden geen CDs meer. Ik heb vandaag deze Plextor weer terug maar tot mijn verbazing doet hij het nog steeds niet. Er staan hier 3 computers, en in geen van alle doet hij het.
De Plextor staat als Secondary Master, maar ook als Slave of op Cable select doet hij het niet. Zodra ik er een CD in doe begint hij een raar zoemend geluid te maken en begint het lampje aan de voorkant te knipperen, dit doet hij een paar minuten en dan stopt hij ermee. Dit doet hij met allerlei CDs. Ook het branden van CDs doet hij niet.

Bij de teruggestuurde Plextor zat een "Opdracht Bevestiging" daarop staat dat er één "Plextor 16/10/40 IDE Rewriter Defect/RMA" is omgeruild voor één "Plextor 16/10/40 IDE Rewriter". Voordat ik de Plextor naar Noorod heb opgestuurd heb ik het serie nummer van de Defecte Plextor genoteerd. De omgeruilde Plextor heeft precies dat serie nummer, dus ik neem aan dat ik de Defecte terug heb gehad.

Wat kan ik hier aan doen ? Als ik die Plextor blijf opsturen ben ik telkens 15 piek en 2 weken kwijt.

BTW, heeft iemand het adres van Plextor Nederland ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Duidelijk zeggen dat je nu een andere wil omdat hij het nu nog niet doet. En ehhh toen mijn videokaart kapot was waren de verzendkosten voor het terug sturen voor Informatique :7 Boden ze zelf aan. Zou Norrod ook moeten doen is wel een beetje service naar het leveren van een kapotte brander ( 2x ) })

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Plextor heeft toch een on-site service in de benelux (moet je maar ff kijken op www.plextor.be)
Dan hoef je helemaal geen 2 weken te wachten.
Verder dat ze je dezelfde drive terug sturen vind ik niet OK, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de drive ondertussen naar plextor is geweest en daar gerepareerd is.
Maar dan hoef je in principe die tussenstap via de RMA van Norrod niet te maken.
Hoe oud is je brander?
Als ''ie niet al te oud is, doen ze volgens mij daar meestal niet zo moeilijk over (meteen) omruilen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmm dichtst bij wat ik kan vinden is Belgie maar die kun je ook verstaan :7

http://www.plextor.be/english/about.html

Suc6

( to late grrr )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Idd, altijd het serie nummer of andere unieke kenmerken noteren.
Bel Plextor gewoon, en leg het probleem met je brander uit.
Meestal krijg je van hun een RMA nummer, en dan die fikker inleveren bij Norrod.
Heb je de brander naar Norrod opgestuurd, op persoonlijk gebr8.

And The Only One

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Hij is net twee maanden oud. (waarvan hij 2 weken is weggeweest)

Die heb ik opgestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/s.dorrego/Factuur.jpg

Verwijderd

Gewoon opbellen en een nieuwe eisen, er zit toch garantie op ? Gebruik die dan.

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Dear Sir,

Thank you for your interest in our Plextor products.

It looks like your drive is defective. For returning the device, please
mention your details on the request page of our website:
http://www.plextor.be/english/technical/rma.html
We will gladly make you an RMA (Return Materials Authorisation) number and
send it to you by email.

There is a two-year warranty on our drives and one year on the Plexwriter.

For any further information we are always at your disposal.

Kind regards,

<<< Please attach all previous mails >>>

Peter Bosschaerts
Plextor support

Ik denk dat dit wel goed is in het geval ik hem wil ruilen/ of geld terug.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] <<

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28
OP mijn UltraPlex doos stond dat ik "2 years pickup and return warranty" had, dus ik denk dat jij maar eens een RMA moet aanvragen bij Plex zelf, komen ze hem ophalen. Nix rembours :r

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:55
idd, die krengen zijn niet voor niks zo duur! Op mijn Plextor verpakkingen staat ook On-Site garantie, mooi laten ophalen dus.

Flickr | Lego collectie

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:21
Ik snap niet dat NoRRod die drive inneemt.. Een klant dient ZELF voor de afhandeling te zorgen, omdat het ONSITE garantie is.. Staat ook wel in de handleiding..
Iedereen die een Plextor heeft dient dat te weten vind ik..(En niet zeggen dat je dat niet wist, dan had je maar het boekje moeten lezen..:))

Als je drive kapot gaat binnen een week oid dan is het een directe omruil voor de winkelier.. Daarna dien je via de site van plextor of via telefoon een RMA aan te vragen waarna Plextor de drive komt ophalen (DHL), zonder dat jij er voor betaald..

Binnen een paar dagen heb je of een nieuwe of een reparatie model terug..

Lijkt me niet zo moeilijk..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:21
Lever je hem wel in bij de winkel dan duurt dat altijd langer dan via Plextor zelf..
Pagina: 1