[BC3] Audio CD''s branden gaat alleen op 1x speed.

Pagina: 1
Acties:

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hallo,

Ik heb een HP series 9100 CDwriter. Ik gebruik Easy CD Creator om CD''s te branden. Als ik een complete audio CD wil kopieëren en ik wil dit doen ZONDER eerst de hele CD naar de harde schijf te kopieëren (ik vink de optie ''bron cd eerst naar vaste schijf kopieëren''uit), dan kan dit ALLEEN maar op 1x speed!

Wanneer ik een hogere snelheid wil selecteren dan krijg ik de volgende melding:

''U kunt niet rechtstreeks naar een CD kopieëren omdat het CDROM bronstation de CD recorder niet kan bijhouden op de geselecteerde snelheid. Kies een lagere snelheid als u niet eerst de gegevens in het cache-geheugen op de vaste schijf wilt opslaan.''

(ik heb een 50 speed CDROM speler als bronstation...)

Is dit normaal en zonee/ja: wat kan ik daar aan doen?

Alvast bedankt,
Grover.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
1 keer is wel lanzaam, maardenk niet dat je een normale cd speler van 50x ook daadwerkelijk 50 x haalt, eerder ongeveer 7 tot 9 keer op audio extraction.. dus moet 4 keer wel kunnen... maar hangt ook van je config af.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 02 mei 2001 11:04 schreef psygho het volgende:
denk niet dat je een normale cd speler van 50x ook daadwerkelijk 50 x haalt, eerder ongeveer 7 tot 9 keer op audio extraction.. dus moet 4 keer wel kunnen...
Er zijn genoeg CD/DVD drives die audio met 20 tot 24 speed kunnen lezen. Daarmee moet je dus probleemloos 4-speed of 8-speed kunnen doen (is ruim minder dan de helft).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
ik had een soort gelijk probleem met mijn acer 8x4x32.
andere brandproggie''s proberenwerkt niet.

mijn probleem was dat ik alleen maar op 4x kon branden, terwijl dat ding echt 8x kan.
de oplossing heb ik gevonden door als ik ga branden in de brander geen cd te doen, en dan de cd beginnen te branden.
easy cd creator geeft dan de melding "place CD-R in writer" oid en dan gaat de cdrw open, doe ik er een cd een, en druk ik op "retry" in dat venster van easy cd creator.

/edit: want zonder cd-r erin kan ik wel voor 8x kiezen in dat menu''tje. en met cd-r erin maar tot 4x

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Staat je CD-ROM wel in UDMA mode? Anders kun je nooit fatsoenlijk on the fly kopieren op hoge snelheden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] <<
Pagina: 1