De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
En partities maken kan zonder problemen.
De performance is iig sky-high in vergelijking met een gewone controller.
Welke RAID-controller heb je ei''k?
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb een Highpoint controller HPT370Op woensdag 02 mei 2001 08:23 schreef wildhagen het volgende:
Wat betreft de prestaties: zorg ervoor dat je de laatste BIOS-versie + drivers voor je RAID-kaart gebruikt. Wil nog wel eens behoorlijk schelen.
De performance is iig sky-high in vergelijking met een gewone controller.
Welke RAID-controller heb je ei''k?
op een amd tbird 1200/266
Abit kt7a raid mobo
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dit is toch geen antwoord op die jongen zijn vraagOp woensdag 02 mei 2001 13:31 schreef ScorpionY het volgende:
maxtor doet het nooit zo goed in raid, je kan beter ibm of quantum nemen...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ik dacht dat alles wat sneller zou zijn, opstarten bv. en dat soort dingen.Op donderdag 03 mei 2001 00:34 schreef P5ycho het volgende:
waar verwacht je dan meer performance?
Professioneel Hyves-weigeraar
Tijdens het opstarten zijn er een heleboel andere zaken aan de orde naast ''het domweg laden van het OS''. Als je bv. win98 hebt en DHCP gebruikt dan gaat hij daar doodleuk op staan wachten, ongeacht hoe snel je HD is.
Het blijft het standaard-verhaal. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel..
Wat is DHCP ???Op donderdag 03 mei 2001 03:52 schreef hezik het volgende:
Neem eens 1 van beide maxtors eruit, installeer de andere als ''gewone'' IDE-schijf (dus geen raid). Ga dan werken met je windows en houdt in de gaten waanneer het HD-ledje gaat branden. Dat zijn de momenten waarop je winst zou verwachten.
Tijdens het opstarten zijn er een heleboel andere zaken aan de orde naast ''het domweg laden van het OS''. Als je bv. win98 hebt en DHCP gebruikt dan gaat hij daar doodleuk op staan wachten, ongeacht hoe snel je HD is.
Het blijft het standaard-verhaal. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel..
Kort gezegd komt het er op neer dat je computer tijdens het opstarten gaat zoeken naar een computer die ''m verteld hoe hij ''het netwerk'' moet instellen/benaderen.
Maar zoals gezegd, diende slechts als voorbeeld..
Heb je overigens een netwerkkaart in je PC zitten zonder dat die aangesloten is dan zou ik TCP/IP er even bij weghalen in de configuratie. Scheelt weer een (klein) beetje...
Verwijderd
Ik denk niet dat er veel snelheidsverschil zit tussen deze maxtors/IBM''s ...
Met HD tach haal ik nét niet het dubbele van de transfersnelheid van een single IBM 30 GB 7200. (Heb er een als backup schijf)
Sandra scores zijn misschien wat lager, in actual performance is het verschil klein.
Het enige waar een single IBM een stuk sneller in is is accesstijd maar ik ben niet zeker of dat niet het verschil is tss RAID/single drive danwel de drives zelf
(9.5/11ms)
JCviggen