[BC3] DMA uitzetten?!

Pagina: 1
Acties:

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 17:38

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Goed weer eens wat anders: DMA uitzetten.
Ik dacht gister even een computer wat sneller te krijgen door de DMA van de 8.4G Seagate HD even aan te vinken. Maar helaas W98SE wil nu dus niet meer opstarten. Of hij blijft wel ultra lang hangen in op win98 opstart scherm, na een tijdje gaan die wolken toch echt vervelen.
Die computer start nu alleen nog maar op in safe-modes, tot mijn verbazing ziet ie daar nu twee HD''s de een type 40 C: en de ander type 41 D: . Dit is super vaag, er zit nog steeds dezelfde schijf in en ik heb er geen partitie bijgemaakt.
En de Philips CD brander is ook nog steeds D:.

Ik zou nu een van de twee weg kunnen gooien in de hoop dat ie dan wel opstart.
Dit vind ik wel eng.
Ik heb ook al even in het register lopen speuren op DMA daar vond ik ook weer twee schijven en daarvan staat DMA..blablabla.. op nul staat, weet niet meer wat er ipv ..blablabla.. moet staan. Ik heb die computer niet hier staan. Maar ik heb nergens iets kunnen wat erop duidt dat ik de DMA handmatig kan uitzetten.

Het gaat trouwens om een P1 133MHz op een SiS moederbord (helaas), een HP vectra machine.
Hij is dus al wat ouder een jaartje of 4~5. En hij wordt nu eigenlijk alleen voor internet gebruikt, dus een erg grote ramp is het niet, alleen ik voel er weinig voor om W98 weer opnieuw te installen.

Ik hoop dat iemand is met een goeie suggestie, iniedergeval alvast bedankt.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Shit, ik vind het jammer dat er tot nu toe nog niemand gereageerd heeft. Ik hoop toch eigenlijk wel dat er een simpele oplossing is.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:09

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hij start dus ook niet meer op na het uitzetten van DMA?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Ik heb de DMA nog niet uitgezet.
Gewoon opstarten in W98 doet ie niet meer.
En in safe modus kan ik het niet uitzetten.
Plus in safe modus zie ik twee hardeschijven. Terwijl er toch echt maar 1 is. Een 8,4Gb Seagate HD met een partitie.
Dit is eigenlijk het vaagste van alles. Het liefst zou ik die tweede weggooien, maar ik ben bang dat het dan helemaal fout gaat.
Als die pc opstart komt ie wel met een schermpje met iets over ontrack, dat diskmanage programma van Seagate, misschien dat ik daar nog iets mee kan doen.
Het liefst heb ik een zo simpel mogelijke oplossing.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Je kunt zonder problemen beide schijven verwijderen in veilige modus, ze worden vanzelf weer aangemaakt de volgende keer als je Windhoos opstart. Wel is meteen DMA uit, en daar was het je om te doen; toch?

Grtz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:09

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik zou inderdaad zeggen gewoon weggooien, het gaat enkel om de referenties voor Windows (slecht uigedrukt :)). Ze zullen automatisch opnieuw aangemaakt worden bij het opnieuw opstarten.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Je kan ook in de BIOS je HD(s) van Auto of UDMA naar PIO zetten (dus UDMA uit in je BIOS). Dan start Windows wel weer normaal op (ik had hetzelfde probleem op een P166 met Win98)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Bedankt voor de reakties, ik ga ze zeker uitproberen. Als het werkt dan scheelt het mij weer een herinstallatie van win98 :P. En kan ik zaterdag nog wat anders gaan doen. Ik ben echt blij dat er nog hoop is. Ik wist afgelopen zondag niet meer wat ik moest doen.

Groeten Coenen
Pagina: 1