[BC3] Mijn plextor 40x vervangen door DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Waarschijnlijk is deze vraag (welke dvdspeler) wel vaker langs gekomen maar ik heb wat meer specefieke eisen denk ik.

Omdat mijn SCSI apparatuur mijn systeem erg vertraagt bij het opstarten wil ik er van af. Ik wil meteen maar een IDE DVD speler.

Welke IDE DVD speler

- Leest alle cd''s zoals mijn Plextor SCSI
- Is snel met lezen zoals mijn Plexor (40x)
- Kan snel audio extracten (24x) zoals mijn Plextor
- Is prima geschikt om met mijn 16x brander een on the fly 1 op 1 kopie te maken. (ook audio)
- Is regio vrij
- Is snel op dvd gebied

Kortom, ik zoek iets goeds, prijs is minder van belang.

Alvast bedankt voor de reactie.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 23:11
Pioneer 106s is lekker, 16x/40x. Snelste tijden op de markt, regiovrij te flashen, en als slot-in is ie helemaal lekker... :)

.... Ik weet het ook niet

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:21
Wat voor app. heb je aan je SCSI kaart zitten dan ?

Als dat alleen je 40x is dan koop je toch een Adaptec 2904 kaartje, die heeft weliswaar geen boot mogelijkheid, maar wat boeit dat.. Dan heb je totaal geen last van boot vertraging oid, en het werkt net zo goed..

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 12:06 schreef mbvisiontt het volgende:
Pioneer 106s is lekker, 16x/40x. Snelste tijden op de markt, regiovrij te flashen, en als slot-in is ie helemaal lekker... :)
Alleen hij doet DAE niet op 24x............maar 16X of zo :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url]

Verwijderd

JIj bent gek, he als je je SCSI app weg doet geef maar aan mij. Is mischien bij opstarten traag maar niet bij werken.

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoe vaak moet ik nou nog zeggen?
Ga eerst eens op www.cdspeed2000.com bij het DAE overzicht kijken om te zien welke DVD speler hierin het snelst is.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
je moet geen dvd spelers voor cdrom''s gebruiken. dat zuigt. slechte cdr''s/cdrw''s lezen ze niet/moeilijk en ze zijn vaak trager.

je bent gek als je die plextor 40x weg doet. een betere cdrom speler is er niet. k wou dat ik zo''n ding had!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb een Pioneer 116 (tray :(). Audio kan hij op 16-speed rippen. Dus voor een on-the-fly audio kopie op 16 speed is hij misschien net te langzaam, maar burn-proof doet dan natuurlijk wonderen. Of je kopieert op 12-speed.

Houdoe

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
niet doen.. hou je scsi en koop en goedkoper ide modelletje voor je dvds.. werkt veel mooier, heb ik ookgedaan..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Q

Q

Topicstarter
Als er geen DVD spelers zijn die op 20+ speed DAE kunnen leveren en die niet alle cd''s kunnen lezen dan gaat het feest gewoon niet door. Ik wil plextorkwaliteit in een DVD speler terugvinden.

Maar wat ik veel liever wil: dat gewoon mijn ''bootvertraging'' weg is. Mijn systeem kan razend snel booten maar die scsitroep vertraagt de boel.

Tenzij dat niet het geval is met een adaptec 2904 kaart, ik heb daar ook naar gevraagt in een andere post maar het werdt niet echt duidelijk.

• Hoyden
Nogmaals:

De 2904 heeft geen eigen BIOS..

Dus daar merk je nix van tijdens het booten..

Ik had ook zo''n kaart, en ik heb nu een andere, maar dat boot delay is toch wel irritant als je dat niet gewent bent..

• Q

Q

Topicstarter
Okee even voor de duidelijkheid, zowel booten van het bios als het opstarten van windows 98 zelf gaat traag.

Tijdens het booten gaat de symbios kaart uitgebreid zoeken naar devices wat minstens 10 seconden duurt, vervolgens hangt de machine ook nog 20-30 seconden tijdens het opstarten van windows98. Ik hoor dan de hele tijd mijn plextor geluidjes maken en ik zie de lampjes van dat ding flikkeren.

De kaart die ik heb heeft ook geen bios.

• Q

Q

Topicstarter
Ik denk dat ik de boel maar afblaas. Allemaal zonde van mijn geld. Laat ik nog even gaan uitzoeken of een adaptec kaartje verbetering brengt en anders heb ik er vrede mee.

DVD is nu nog overbodig voor mij.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28
Ik weet niet welke symbios je hebt, maar je kunt de scans uitzetten en de spinup delay op 1s zetten. Ook heb je nog de mogelijkheid om bij een 810 of 860 controller gewoon het hele bios eruit te slopen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mijn plextor 40ts door er bij het scannen ook wel effe over, maar tijdens boot winme doet hij helemaal niet moeilijk.
Misschien toch ergens een instelling ofzo?
Probeer anders ff een adaptec-kaartje?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28
Adaptec slaat de bios gewoon over ja. Win ME slaat bij mij ook een scan over als ik start, dus dat ligt zeker niet aan adaptec...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 12:06 schreef mbvisiontt het volgende:
Wat data betreft mogelijk wel, wat audio betreft komt de Pioneer niet eens dicht in de buurt van de Plextor. De Pioneer heeft geen C2 foutendetectie en buffert bovendien audio (waardoor accurate uitlezing met EAC pijnlijk traag is).

Dat wil niet zeggen dat de Pioneer een slechte drive is, maar je bent toch beter dat je de Plex houdt voor audio en de Pioneer voor de rest.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Thoshiba SD-m 1502 de beste DVDspeler die er is,clonecd ondersteunt deze dvdspeler ook.:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoyden
Mijn Plextor maakt ook spin geluiden tijdens het booten, dat duurt ook iets langer dan normaal..

• Q

Q

Topicstarter
Tijdens het opstarten van win98 gaat, indien er een cd in zit het groene lampje uit en het oranje aan. Dat wisseld meerdere malen en dat maakt wat vreemde geluidjes, die geluidjes zijn van het lenssysteem (ik weet dat omdat ik m wel eens open heb gemaakt omdat de lade klemde)

Dit wisselen van de lampjes en het maken van (overigens dus normale) geluidjes duur dus lang. De scsikaart is niet bootable maar toch neemt het ding uitgebreid de tijd om tijdens het booten (biosgedeelte) op zoek te gaan naar scsi apparatuur. Ik denk dat ik eens ga vragen om een adaptec kaartje te testen. Of WinME maar dat laatste zie ik niet zo zitten. Hoor alleen maar klachten over ME.
Pagina: 1