Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Kan het niet ik de manual vinden en ook niet op de pagina van philips dus kom niet aan met RTFM maar als iemand dit weet graag:
Wat zijn de mini specs voor een 2 speed burnertje (Philips 3610)
minimale eisen? geen idee...
P120 ofzoiets ?
beetje geheugen, en een fatsoenlijke cdrom.
Je moet alleen niet realtime MP3->CD willen fikken
dat gaat denk ik niet echt lukken
Mn broertje fikt alle cd''s op 2x, scsi fikkertje, op een P166@200, geen MMX, 32Mb en Win95. (Nero 5.5 erop)
P120 ofzoiets ?
beetje geheugen, en een fatsoenlijke cdrom.
Je moet alleen niet realtime MP3->CD willen fikken
Mn broertje fikt alle cd''s op 2x, scsi fikkertje, op een P166@200, geen MMX, 32Mb en Win95. (Nero 5.5 erop)
486DX4-100 zal denk ik ook nog wel lukken, 300K/s is immers niet veel, zelfs een 386 beent dat bij...
Verwijderd
In principe is bijna elke 486 CPU genoeg, alleen niet een te oude harddisk -> harddisks waar een complete CD op passen (700MB en meer) zijn in principe snel genoeg om een 2 speed burner te voeden, het hangt natuurlijk van twee dingen af:
1) wil je programma''s gaan draaien terwijl je gaat burnen
2) als je MP3 wilt burnen, en die conversie naar CD-audio laten doen TIJDENS het burnen, dan moet je CPU dat wel kunnen! (geen idee welke CPU dat nog goed kan maar ik denk dat je dan bij een DX4/100 of hoger moet beginnen)
Heb zelf CD''s gebakken op 4 speed met een 486/100MHz en een 1.6GB IDE (!) harddisk...
1) wil je programma''s gaan draaien terwijl je gaat burnen
2) als je MP3 wilt burnen, en die conversie naar CD-audio laten doen TIJDENS het burnen, dan moet je CPU dat wel kunnen! (geen idee welke CPU dat nog goed kan maar ik denk dat je dan bij een DX4/100 of hoger moet beginnen)
Heb zelf CD''s gebakken op 4 speed met een 486/100MHz en een 1.6GB IDE (!) harddisk...
2X???? Veel Geduld is een van de minimale eisen, want dat gaat laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang duren op 2X ( ik kan het weten)Op maandag 30 april 2001 22:09 schreef NioXX het volgende:
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
486-DX4 100 
Met 20MB RAM en Win95 en SCSI 2x speed brandertje
Met 20MB RAM en Win95 en SCSI 2x speed brandertje
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Kijk ik wil hem namenlijk verkopen en die figuur die hem wil hebben heeft maar een pentium 75
Da''s dus te traag begrijp ik. (heb zelf trouwens die 12/10/32 Lite-On
aanradertje gekocht bij Gistron (f339))
met SCSI is de cpu niet echt belangrijk denk ik,. met IDE wel, dat neemt gewoon meer CPU in beslag..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
In het boekje van mijn 4x SCSI Yamaha CDR400 staat dat ie in een 486 DX4 100 werkt, met 8 Mb intern (onder Windows 3.11) en met 16 Mb in Windows 95. Het belangrijkste was dat je een goede SCSI controller erbij had, dan had je niet zo''n hoge systeemeisen nodig. De SCSI controller, een PCI Advansys 940U werd overigens bij mij bij de brander geleverd.
Verwijderd
2 speed branden met een Pentium 75 kan makkelijk, als je maar genoeg RAM hebt (16MB minimum onder Win95) en een redelijke harddisk, maar elke harddisk waar een complete CD op past (850MB+ zegmaar) is snel genoeg (ook IDE !) om 2 speed te burnen. De CPU maakt echt niet veel uit, een vlotte 486 is echt wel genoeg, zelfs voor 4 en 6 speed (eigen ervaring)
Pagina: 1