[BC3] Iedere SCSI controller voor scanner?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10930

Topicstarter
Ik heb hier een HP ScanJet 5P staan, met een ISA SCSI kaart, maar nu is het probleem ik heb geen ISA-sloten meer... Kan ik nu iedere willekeurige PCI SCSI kaart pakken en daar deze scanner op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:38
Adaptec 2904 PCI gaf problemen met een Canon scanner. Denk dat een el cheapo Symbios 810 kaartje beter voldoet (heb je evt ook nog een BIOS als je je mobo een beetje aanpast, welke de Adaptec 2904 niet heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet ik hier uit concluderen dat het wel kan? En btw wat heeft Canon hier mee te maken? Het gaat namelijk om een HP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:07
In principe zou t moeten werken, SCSI = SCSI

Scoor zo''n kaart, leg t verhaal voor bij je pjoeterboer, en zorg dat je m terug kan brengen als ie t om wat voor gekke reden dan ook niet doet.

Heb zelf een Agfa Studioscan IIsi scanner, draait hier prima op een Adaptec 2940UW.

Werkt daarnaast ook goed op een SCSI kaart van mn Iomega Buzz (kloteding, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, dan weet ik genoeg... Bedankt medetweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik nam die Canon als voorbeeld. De 2904 is gemaakt voor max 2 devices, en zoals ik er tegenaan kijk, is ie ook alleen voor cd-rom en cd-r(w). Dinkie heet niet voor nix AVA-2904CD...

De goedkoopste PCI controller zal voldoen. Dit zal meestal de NCR/Symbios/LSILogic 53c810 zijn (meestal een el cheapo kaartje met die chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5868

klopt dat 2 devices volgens mij niet max 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 23:43
Draai hier een Tekram DC-315U met een HP Scanjet 5P en Plextor combo & werkt uitstekend..SCSI kaart was niet duur (gekocht voor 75,-)

Tenzij je geen SCSI HDD denkt te gebruiken is een fast of ultra SCSI kaart meer dan voldoende.

PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:12

Marc H

- - Is wakker - -

2904 Werkt perfekt met scanners en zo, gebruik er zelf een voor een HP Scanjet 4P en een SCSI zipdrive. Maximaal apparaten is trouwens 7.

* Marc H H vind net een scsi flatcable in de verpakking van zijn 2904. Wist niet eens dat die erin zat :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Heb het net ff op www.adaptec.com opgezocht, maar dus wel 7. Waarom velen dan adverteren met 2? Zal wel aan de interne kabel liggen (3 connectors)

De Tekram kaart is volgens mij gewoon zo''n Symbios kaartje, perfecte keuze, heb zelf de U-SCSI (860) versie ervan.
Pagina: 1