Toon posts:

[BC3] firmware flashen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het flashen van nieuwe firmware bij zowel mijn dvd-rom als mijn brander lukt niet.

Ik start de computer op met een ms-dos flop zonder enige drivers etc. Als ik wil flashen worden de aangesloten apparaten goed weergeven maar het flashen op zich lukt niet. Ik gebruik de juiste flashprogramma''s en de juiste (officiele) firmware. Ik heb al geprobeerd te flashen met de udma66 controller uitgeschakeld maar het resultaat is hetzelfde.

Hier nog enige details:
Dvd-rom: Aopen 1240AMH IDE0 slave
Brander: Tevion IDE1 master
Quantum bigfoot IDE0 master
IBM dtla307045 udma0
Mobo: Abit BE6-II

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Je hebt het apparaat wel op de Sec. IDE staan en dan wel als Master en niet als Slave.

Misschien een domme vraag, maar je firmware update is wel de goeie

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 100% de juiste firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb hetzelfde, ook op een Abit BE6?

Verwijderd

Hoi.

Ik liep laatst ook tegen dit probleem aan en het bleek te liggen aan het feit dat als je een cd / dvd wilt flashen, je een bootflop moet gebruiken MET cd-drivers en mscdex.
Anders zul je je drive niet kunnen flashen.

succes. :+

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:39

Stefano

Ondertitel Not Found

Probeer het maar eens met de te flashen CD/DVD spelers op een eigen IDE poort (eventueel als master). Dus andere apparaten loskoppelen!

De noodzaak van drivers is mij nog nooit overkomen, uitsluitend een dos flop (format a: /s) met firmware moet voldoende zijn.

Suc6

PS Heeft een BE6-II geen 4 IDE poorten? 2x UDMA33 en 2x UDMA66 (Highpoint). Misschien zit alles wel aan de UDMA66 poorten. Ik zou de CD en DVD aan de UDMA33 hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dvd en cd-rw en de quantum op de UDMA33 poort hangen. Slechts een schijf op de UDMA66. Ik zal even proberen te flashen met drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd (tot het inbouwen van de drive in een andere computer aan toe) maar het programma blijft zeggen dat de drive het flashen niet ondersteund. Toch heb ik een aopen 1240amh en de goede firmware (al twee keer van de aopensite gedownload) :(

Verwijderd

Topicstarter
Het flashen is uiteindelijk gelukt met het flashprogramma dat bij firmware R05 geleverd is (Fa.exe). Het flashen van de firmware met DVD_110a lukt absoluut niet.
Pagina: 1