[BC3] ik twijfel tussen 2 hardeschijven

Pagina: 1
Acties:

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Welke zal ik nemen ?

30.7 GB IDE Maxtor DiamondMax Plus 60 7200 rpm ATA 100 3,5 Prijs: fl 369.00

30.6 GB IDE Seagate Barraccuda ll 7200 RPM ATA 100 3,5 Prijs: fl 349.00

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url]
>> Verplaatst :)

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 13:16
IK zou een maxtor nemen

• Vrieskist
Op maandag 30 april 2001 15:09 schreef Bulldog het volgende:
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url]
>> Verplaatst :)
ik dacht al, waar issie gebleven :)

thanks anyway

• Vrieskist
Op maandag 30 april 2001 15:11 schreef Tony_Montana het volgende:
IK zou een maxtor nemen
waarom ?

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:17
maxtor

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Ik zou ook voor de Maxtor gaan...

Sneller, betrouwbaarder

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 15:13 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

waarom ?
Zou ik ook wel eens willen weten.. mede omdat ik ook naar een nieuwe HD aan het zoeken ben.

Verwijderd

Ik zou ook de maxtor nemen. Is tenminste een merk, en het is 1 van de snelste 7200 toeren, is stil en word niet al te warm.

Verwijderd

FF nog een quote van www.storagereview.com
Overall, the Seagate Barracuda ATA II isn''t quite the DiamondMax-toppler that some may have hoped. Even so, it does provide exceptional performance in Windows 9x with NT performance that also is nothing to sneeze at. The flagship unit of the series utilizes only three platters, and thus can''t match the 40 gig capacity of the top-end Maxtor. But if you''re looking for a drive 30 gigs in size or less, and can''t find Maxtor''s drives, the ''Cuda 2 is a viable option.

Verwijderd

Hmmm, ik werk nu zelf met die Seagate en hij bevalt me zeer!

Vroeger was Seagate altijd een wat minder merk, maar tegenwoordig is het een echte topper, okay geen IBM ofzo maar kwalitatief is hij zeer goed!

Nadeel: hij maakt redelijk wat herrie..

Eigenlijk zou ik voor de Maxtor gaan omdat hun HD''s toch wel wat beter zijn, [stiller, iets meer performance etc]

Verwijderd

IBM, is net iets beter, stiller, koeler dan maxtor (maar wel iets duurder ;))

• Vrieskist
thanks, ik ga voor de maxtor dan denk ik :)

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 15:26 schreef Rembo het volgende:
IBM, is net iets beter, stiller, koeler dan maxtor (maar wel iets duurder ;))
Met al die kapotte IBM HD units de laatste tijd? No thanks |:(

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 15:29 schreef minus0ne het volgende:

[..]

Met al die kapotte IBM HD units de laatste tijd? No thanks |:(
Tsja, de beruchte 75GXP serie... Ik heb zelf de 45 gig 7200 toeren versie, en geen enkel probleem mee. Het uitvalpercentage is inderdaad hoger, maar het lijkt heel erg omdat in al die draadjes alleen de mensen met een kapotte IBM zitten te schreeuwen. Al die duizenden met een goede IBM hoor je niet, dus lijkt het alsof elke schijf van IBM zowat stuk gaat...
Dit is dus niet waar, al is het uitvalpercentage wel hoger :'( Hopelijk blijkt de 60GXP versie weer beter te zijn, wat dit soort dingen doen de goede naam van IBM erg kwaad...

Maar het gaat hier ff niet tussen IBM en maxtor. Maar om seagate vs maxtor.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 30 april 2001 15:37 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Tsja, de beruchte 75GXP serie... Ik heb zelf de 45 gig 7200 toeren versie, en geen enkel probleem mee. Het uitvalpercentage is inderdaad hoger, maar het lijkt heel erg omdat in al die draadjes alleen de mensen met een kapotte IBM zitten te schreeuwen. Al die duizenden met een goede IBM hoor je niet, dus lijkt het alsof elke schijf van IBM zowat stuk gaat...
..het is helemaal niet gezegd dat het uitvalpercentage hoger ligt. Absoluut komen er veel terug maar dat is omdat er zo veel van verkocht zijn.

Overigens heb ik zelf slechte ervaringen met twee Maxtor 8 GB schijven. Zijn overigens keurig vervangen onder garantie. Seagate ken ik zelf niet. Hun garantie is wel goed want ze hebben een kapotte Conner van mij vervangen met nog twee maanden garantie er op. (Conner=gekocht door Seagate)
Als ik zelf een schijf zou kopen zou het een WD of een IBM worden.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

voor de seagate zal ik gaan heb er nu twee van liggen ultra 100 5400t
en 2x maxtor wel stil maar langzaam en kut dingen heb er al een weg gebracht omdat ie kapot ging en dan maar 2 weken oud

nooit meer een maxtor voor mij allen seagate
altijd gehad

• Vrieskist
Op maandag 30 april 2001 15:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
voor de seagate zal ik gaan heb er nu twee van liggen ultra 100 5400t
en 2x maxtor wel stil maar langzaam en kut dingen heb er al een weg gebracht omdat ie kapot ging en dan maar 2 weken oud

nooit meer een maxtor voor mij allen seagate
altijd gehad
heb nu ook seagate, en er zit goede support enzo bij :)

en hij is goedkoper >:)

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 15:44 schreef victorvo het volgende:

[..]

..het is helemaal niet gezegd dat het uitvalpercentage hoger ligt. Absoluut komen er veel terug maar dat is omdat er zo veel van verkocht zijn.
Nee, en dat zal IBM ook wel nooit zeggen :)
Maar leveranciers die die dingen leveren zeggen wel dat er toch wel een groter dan normaal percentage terugkomen. Maar inderdaad omdat er zoveel van verkocht zijn is de groep met een kapotte schijf ook groter. En dat is iets wat ook niet vergeten moet worden: elk merk heeft wel een uitvalpercentage. Dus een groot deel van de mensen met een kapotte IBM 75GXP valt nog binnen de normale marge...
Op maandag 30 april 2001 15:51 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

heb nu ook seagate, en er zit goede support enzo bij :)

en hij is goedkoper >:)
Kheb ook een seagate medialist (ofzoiets) van 6,4 gb gehad. Best wel een goed schijfje, redelijke prestaties maar wel wat lawaaiig. En hij draait nu na twee jaar nog steeds perfect in iemand (die ik ken) z''n server.

Maar het is zo moeilijk om te zeggen wat nou een goede schijf is. Het valt me op dat veel mensen met een nieuwe hd gelijk zeggen: Ja, deze schijf moet je hebben want die heb ik ook en die is loeisnel! Ja, loeisnel tov van wat? tov van je oude hd? Tuurlijk issie dan veel sneller (door grotere dichtheid bijvoorbeeld). Je moet dan eigenlijk meerdere hd''s van verschillende fabrikanten en van ongeveer dezelfde grootte vergelijken. Dat is pas eerlijk. Maar dat heeft vrijwel niemand. Dus het beste kun je eigenlijk niet om persoonlijke meningen vragen, maar gewoon kijken naar de feiten op www.storagereview.com imho. Die lui krijgen veel schijven onder hun ogen en kunnen dus een eerlijk vergelijk maken.

• Vrieskist
* Vrieskist gaat toch maar weer voor de maxtor denk ik :)

het systeempje wat er bij hoort:

TB800, MSI K7T Turbo, 128Mb, Hercules GF2MX, 50X cdrom,

Verwijderd

heb altijd seagate gehad (niet bewust, zat in de systemen) maar heb nu een jaartje een maxtor draaien. Heb met beide merken geen problemen ondervonden, alleen de maxtor is iets stiller.
Denk wel dat me volgende schijf ook weer een maxtor is.
Pagina: 1