Op maandag 30 april 2001 15:44 schreef victorvo het volgende:
[..]
..het is helemaal niet gezegd dat het uitvalpercentage hoger ligt. Absoluut komen er veel terug maar dat is omdat er zo veel van verkocht zijn.
Nee, en dat zal IBM ook wel nooit zeggen

Maar leveranciers die die dingen leveren zeggen wel dat er toch wel een groter dan normaal percentage terugkomen. Maar inderdaad omdat er zoveel van verkocht zijn is de groep met een kapotte schijf ook groter. En dat is iets wat ook niet vergeten moet worden: elk merk heeft wel een uitvalpercentage. Dus een groot deel van de mensen met een kapotte IBM 75GXP valt nog binnen de normale marge...
Op maandag 30 april 2001 15:51 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
heb nu ook seagate, en er zit goede support enzo bij
en hij is goedkoper

Kheb ook een seagate medialist (ofzoiets) van 6,4 gb gehad. Best wel een goed schijfje, redelijke prestaties maar wel wat lawaaiig. En hij draait nu na twee jaar nog steeds perfect in iemand (die ik ken) z''n server.
Maar het is zo moeilijk om te zeggen wat nou een goede schijf is. Het valt me op dat veel mensen met een nieuwe hd gelijk zeggen: Ja, deze schijf moet je hebben want die heb ik ook en die is loeisnel! Ja, loeisnel tov van wat? tov van je oude hd? Tuurlijk issie dan veel sneller (door grotere dichtheid bijvoorbeeld). Je moet dan eigenlijk meerdere hd''s van verschillende fabrikanten en van ongeveer dezelfde grootte vergelijken. Dat is pas eerlijk. Maar dat heeft vrijwel niemand. Dus het beste kun je eigenlijk niet om persoonlijke meningen vragen, maar gewoon kijken naar de feiten op
www.storagereview.com imho. Die lui krijgen veel schijven onder hun ogen en kunnen dus een eerlijk vergelijk maken.