[BC3] SCSI geblaat bij cdwriter

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
hint:

Zoek eens op ASPI

Whatever.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Heb je een ide of een scsi cd-writer???

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Ok ik start WinOncd en dan krijg ik deze error: Error retrieving SCSI/IDE bus information: no SCSI hostadapter found kan iemand mij vertellen wat dat inhoud, wat er vaut is en hoe ik het kan oplossen.

Het komt er op neer dat ik geen cd meer kan branden.
Het werkt allemaal wel gewoon in Windows98 maar niet in win2k.

Sorry als dit onder de software hoort maar IDE klonk nogal hardwareig

Verwijderd

halooooooo!!! computerkneus hier!!!! ASPI???? whaaat? kan je ipv hints geven het ook in één keer helemaal uitleggen?

aspi?

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:25
Als je een proggie zoals CdRwin hebt, moet die een aspi-layer (driver) kunnen vinden. De aspi roept de eigenlijk CDRW aan en CdRwin roept weer de aspi aan.
Heb je een Scsi of ide writer? Als je Easy CD Creator hebt ligge, installeer die is, die installeert ook direct de aspi (is ook van adaptec...)

Verwijderd

IDE geloof ik

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
GELOOF je ???
IDE klinkt hardwarematig.....
Wat voor mobo heb je?
Misschien is het een ata 100 controller die gezien moet worden als een soort scsi, zoals bij men ka7''tje.

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

IDE ja, ik tussen van mijn mobo en de cdrw een IDE kabel gedouwd, dan moet het toch zeker IDE zijn?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

[vreselijke zeikerd modus]
Hmmm, als je kennis op PC gebeid nog niet echt op niveau is, doe je er dan wel goed aan om Windows2000 te installeren (en gebruiken)? Natuurlijk moet voor iedereen een keer de eerste keer zijn, maar zolang je niet eens weet wat voor hardware je in je systeem hebt, lijkt het me niet verstandig om met Windows2000 te werken. Maar ach misschien zit ik er wel vet naast en gaat het allemaal goed.
[/vreselijke zeikerd modus]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

offtopic:
[vreselijk zeikerd afzeikmodus]
Voorlopig is dit een van de weinige problemen die ik niet zelf heb kunnen oplossen, want op het gebied van hardware ben ik een kneus, ik kan er wat indouwen en zo maar daar houd het mee op.
Voor de rest moet ik van mijn vauten leren en dat doe ik hier, als je nou nix nuttigs te zeggen hebt op mijn probleem doe dat dan niet hier, ok?? bedankt DOEI!
[/vreselijk zeikerd afzeikmodus]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url]
>> Verplaatst :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Hi, i am Cuckie, wanna play?
Hehehe yeah I wanna play! >:)

Keej, misschien is het dan handig om iig je configuratie te posten. Mocht je dan nog twijfelen, dan kun je onder Windows98 opstarten, en in de devicemanger kijken, want daar staat alles waarschijnlijk wel goed in vermeld.

Maar misschien kun je hier al je antwoorden uithalen:
[topic=24393]
[topic=138277]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

kewl, dank je schoon FOOLzero
Pagina: 1