[BC3] minimaal athlon voor DVD?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo mijn zwager heeft een Duron 800 gekocht met Geforce MX32mb en 256mn ram.

Zijn dvd''s schokken beetje tijdens het afspelen, naast nog meer vage problemen, maar nu beweren ze bij de shop waar hij hem gekocht heeft dat je minimaal een AMD athlon nodig hebt om DVD''s te bekijken...

Is dit waar? Zijn systeem moet toch wel DVD''s aankunnen!?

Groetjes en dank

Verwijderd

Als je videokaart DVD ondersteunt, dan zou het gewoon moeten werken en anders moet je er een MPEGkaartje in zetten en dan loopt het perfect..

Volgens mij heb het niks met de processor te maken..

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Vanaf een 500 Mhz CPU en een 16mb kaartje moet iedere comp DVD''tjes softwarematig aankunnen. Kans is groot dat het enabelen van DMA op je DVD Drive de truuk al doet.
Dit kan je doen onder de properties van je drive in device manager. Suc6!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url]
>> Verplaatst :)

• Dukey
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Gebruik ook een fatsoenlijke DVD-speler-software zoals WinDVD.
Bij mij schokte het beeld eerst ook met de bijgeleverde ASUSDVD (is eigenlijk PowerDVD).
Ik heb een Duron 700 met een Asus V7700 GTS Pure 32 Mb

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Vroeger toen m''n celeron nog op 400 liep met een voodoo banshee kaartje, draaiden DVD''s zelfs zonder schokken. Dan moet het met dat systeem toch zeker lukken.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

de geforce kaarten zijn niet (soms) compatible met PowerDVD <3.0

Ik had ook problemen met een geforce 2 mx en een duron 750 / 800 naar de nieuwste powerdvd
versie 3.0 geen last meer

Turn it off and on again.

Verwijderd

Let erop dat je DMA hebt aanstaan !
Als die nl. uitstaat (voor de DVD speler), kan dat een schokkerige weergave tot gevolg hebben.

Verwijderd

Die winkel lult uit z''n nek en zeg dat ook maar! Je hebt grote kans dat als je gewoon DMA aanzet het probleem is opgelost!

Rechts-klikken op "My Computer" (op je desktop) en dan properties en dan bij hardware > IDE/ATAPI Controllers > Primary IDE Channel > properties > DMA aan > en nu ook bij Secondary IDE channel.

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb laats mijn mainboard + cpu vervangen voor een duron 800@1000 + msi k7t turbo. Daarvoor had ik een p2 350 + asus b2p, en daar draaite het redelijk goed op. Nu schokt het meer, maar ik denk dat het te maken heeft met die bug in de southbrigde. bijv als ik 3dmark 2000 draai, draait het veel soepeler dan op de p2 alleen schokt het nu om de zoveel tijd.

• pea992
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

en alsie zegt dat het niet kan (DMA inschakelen) eerst je mobo chipsetdrivers installen ;)
edit:
DVD loopt bij mij zelfs al nagenoeg vlekkeloos
Pagina: 1