[BC3] Scsi-2, extra harddisk wil nie!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ikke heb ''n 486/66 van IBM met standaard scsi2 onboard (geen ide!) en ik heb nog 4x 535 MB scsi-2 liggen, dus ik denk "KASSA!" ikke opeschroeve, proberen... steedfs nix... ik ben erachter gekomen dat ie "scsi ID" 7 heeft, "level" 8, en de originele schijf op ID6 zit.... dus ik proberen, blijkt dat mijn schijven op id''s 1 2 3 en 3 staan... ik denk 6 = laagste, is bootschijf, gooi er 1 535 MB bij op ID7, bleek 0 te zijn later, NIX, id 6 ook nie, what''s wrong?!

~''t gaat overigens om ''n IBM dinges... iemand die weet via welke knop ik in de bios kom? ik kom er alleen in met fout ingestelde scsi-schijven... op alleen die die er origineel inzit lukt ''t nie... :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28
CTRL+A, CTRL+S of CTRL+C meestal bij het verschijnen van een SCSI BIOS.

SCSI ID van je SCSI kaart is 7, 0 is meestal de boot ID, maar dat kan je soms instellen in BIOS. Zet ze gewoon op 0,1,2, ben je ook klaar.

* _JGC_ heeft zijn boeltje op 0,2,4,7 zitten

• BC3 Victim
die standaardschijf staat op 6, en als single doet ie ''t perfect...

ik zie nix van SCSI bios of wat dan ook... is IMB dingie... ik kom alleen in die menu''s als er iets fout is...

''t echte probleem is, die 6 kan ik (nog) niet veranderen... moeten de verdere schijven niet boven ''t ID van de bootschijf hangen dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28
controller is meestal ID7, heel soms ID0 (je kunt het zelf instellen vaak).

De plaatsing op de SCSI bus maakt helemaal nix uit:

=== Symbios 860 (#7, T)
|
|
=== (leeg)
|
=== (leeg)
|
=== (leeg)
|
=== Seagate ST34520N (#0)
|
=== Yamaha CDR400T (#4)
|
=== Plex 40X (#2, T)

Wel om denken dat het laatste device op laatste connector hangt en getermineerd is. Verder is SCSI een bus en geen aftaksysteem.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13

Marc H

- - Is wakker - -

Zeker zo''n PS/2 geval? dan heb je 2 floppies nodig om in de bios te komen. Makkelijkste manier om eraan te komen is om het typenummer (staat in een klein venstertje op je kast, bijv type: 0577-ONG) even in de search te gooien op de ibm website.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 23:23 schreef _JGC_ het volgende:
controller is meestal ID7, heel soms ID0 (je kunt het zelf instellen vaak).

De plaatsing op de SCSI bus maakt helemaal nix uit:

=== Symbios 860 (#7, T)
|
|
=== (leeg)
|
=== (leeg)
|
=== (leeg)
|
=== Seagate ST34520N (#0)
|
=== Yamaha CDR400T (#4)
|
=== Plex 40X (#2, T)

Wel om denken dat het laatste device op laatste connector hangt en getermineerd is. Verder is SCSI een bus en geen aftaksysteem.
getermineerd is met die jumpertjes ''t ID en dan eentje op ''t cijfer eronder he? dus ipv. 6 6 + 5 aanzetten toch?

Pagina: 1