[BC3] HDD format - write protection error

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
HeY!
Onlangs nieuw systeem gebouwd, athlon 1000 (266fsb) met pc133 geheugen. 30 gig maxtor op MSI K7T Turbo (6330)
Win 98 geinstalleerd en daarnaast 2000. Hier zat ik ff te slapen en heb w2000 blijkbaar over m''n 98 partitie gestouwd....Dus ik wil de boel opnieuw formatteren....forget it...write protection error....geen fdisk meer....geen format :-(( hellup!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:08

momania

iPhone 30! Bam!

Probeer je dan vanuit windows of vanuit fdisk te formatteren??

Lijkt mij dat win2000 zelf de boel blokkeerd, maar als je via een bootflop of een bootable cd''tje boot, dan komt het OS helemaal niet meer ter sprake en kan de HD ook niet gelocked zijn volgens mij.
(Ik kan het natuurlijk ook mis hebben:?)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Boot vanaf bootdisk, of dat proggie van maxtor (maxplus ofzo). Ding doet niks meer, paar kraakies en stil, maxtor diagnostics geeft ook al aan dat ik maxor maar moet contacte....zal wel kaduk zijn dues :-(( RMA!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Staat er toevallig niet iets in de BIOS fout.
Gewoon de default settings laden.

And The Only One

Verwijderd

Als je pech hebt, hetzelfde als dat ik een paat weekjes geleden had met m''n Quantum Bigfoot TX. Op een gegeven moment rammelen en kraken als een gek, en toen wou ik dus formatten en was ie ook write-protected, d''r was met geen mogelijkheid meer wat mee te beginnen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58
misschien ff opnieuw partitioneren?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Is een beveiliging van Win2K je moet de drive eerst unlocken.

Weet alleen het commando niet meer|:(iemand anders:?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

of gdisk proberen ?! da kan helpen als fdisk weigert te functioneren...

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 20:41 schreef THeRuLeR het volgende:
Als je pech hebt, hetzelfde als dat ik een paat weekjes geleden had met m''n Quantum Bigfoot TX. Op een gegeven moment rammelen en kraken als een gek, en toen wou ik dus formatten en was ie ook write-protected, d''r was met geen mogelijkheid meer wat mee te beginnen.
Vergat te melden dat partioneren ook niet meer ging, hij had bij mij binnen een seconde de hele schijf 2x gecheckt bij initialiseren van de grootte. Dat duurde bij mij normaal minimaal 30sec per controle over de hele 6.4GB.
Pagina: 1