Toon posts:

[BC3] altra 100 met brander gaat dat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn brander een acer 12-8-32 op mijn ata 100 controller aan gesloten en het werkt wel goed maar gaat hij daar door niet naar de kloten
en in windows kan ik dma niet aan vinken omdat het er niet instaat

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het weet

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Dan zal ik eens een gooi doen :

Ik denk dat dat geen problemen opleverd. Je verliest echter de Ultra100 snelheid, aangezien je brander maar, denk ik, ultra33 snapt. De minstsnelle bepaald het protocol wat over de ide kabel gaat.

M.a.w. het gaat prima, maar je verliest net dat beetje extra, van wat een ultra100 schijf kan bieden.

"Commercie kills the scene" - I-f

Verwijderd

Zal wel goed gaan, maar dan loopt je HDD niet meer op ata 100, maar op de snelheid van je brander, ata33 dus waarschijnlijk. En of je dat wil...........
Edit: Final Frontier was me alweer voor :( :)

Verwijderd

dubbelpost

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14
Als je hem op het andere kanaal gooit, dus niet degene waar je harddisk aanzit, dan loopt je harddisk ook gewoon op UDMA 100 en heb je dus geen snelheidsverlies. Dat je geen DMA kunt aanzetten klopt, dat staat standaard aan, en dat kun je niet veranderen. Windows ziet je extra controller ook als SCSI en niet als IDE.

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

[mierenneuk-mode]
De meeste branders, zover ik weet, zijn toch echt PIO4, heb er nog nooit een met ATA33 gezien...
[/mierenneuk-mode]

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 22:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb mijn brander een acer 12-8-32 op mijn ata 100 controller aan gesloten en het werkt wel goed maar gaat hij daar door niet naar de kloten
en in windows kan ik dma niet aan vinken omdat het er niet instaat
Zonde van je snelheid man. :7
Omdat je hd nu langzamer is kun je inderdaad je DMA niet aanvinken (zou ik zeggen).

Als je meestal via een image brand kun je ook je fikker en cd-rom op een ide kabel hangen waardoor je hd lekker snel blijft.
Het is maar net waar jij de voorkeur aan geeft: snelle hd en niet on-the-fly of langzame hd en wel on-the-fly.

Voor dit probleem (heb er ook nog een zip-drive bij in) heb ik er bij mij PCI ATA66 controller ingezet. Alles staat nu lekker snel en geen gezeik met langzame/snellere protocollen.

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 00:11 schreef Final Frontier het volgende:
Dan zal ik eens een gooi doen :

Ik denk dat dat geen problemen opleverd. Je verliest echter de Ultra100 snelheid, aangezien je brander maar, denk ik, ultra33 snapt. De minstsnelle bepaald het protocol wat over de ide kabel gaat.

M.a.w. het gaat prima, maar je verliest net dat beetje extra, van wat een ultra100 schijf kan bieden.
Ehm, als ATA 100 en ATA 33 op een kabel betekend dat ze allebei maar op ATA 33 werken, waarom werkt m''n schijf dan wel gewoon op ATA 100 terwijl hij wel gewoon samen met een ATA 33 CDROM-speler op een kabel zit?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.bosgraaf/ATA100.jpg

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 20:25 schreef THeRuLeR het volgende:

[..]

Ehm, als ATA 100 en ATA 33 op een kabel betekend dat ze allebei maar op ATA 33 werken, waarom werkt m''n schijf dan wel gewoon op ATA 100 terwijl hij wel gewoon samen met een ATA 33 CDROM-speler op een kabel zit?

[afbeelding]
Omdat je goed kunt photoshoppen :P

Verwijderd

Topicstarter
lezen is erg moelijk hier
allen ide hardware zitten op een kabel zonder een anderen er bij

ik kan 8x ide apperatuur aan sluiten op mijn mobo A7V

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 00:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
lezen is erg moelijk hier
allen ide hardware zitten op een kabel zonder een anderen er bij

ik kan 8x ide apperatuur aan sluiten op mijn mobo A7V
Je zou t ook bij je vraag kunnen vermelden om wat voor mobo t gaat, niet iedereen heeft zin om zo''n soms irritante sig te lezen.......

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 21:37 schreef AirHead het volgende:

[..]

Omdat je goed kunt photoshoppen :P
Nee, dit plaatje is dus NIET gefotoshopt!!! M''n bios geeft ook aan ATA100 voor de HDD en ATA33 voor de CDROM...

Het is 100% echt waar...
Pagina: 1