Als ik m''n computer met de opstartdiskette(win me.) opstart, en dan FDISK start ziet hij iets van bijna 9000 MB ipv de 40 gig
Hoe kan dah???????
Hoe kan dah???????
Verwijderd
Freelance tweaker
Ik kom uit Limburg. [typo]Op dinsdag 01 mei 2001 09:03 schreef HlpDsK het volgende:
[mierenneuk]
Sinds wanneer is 9000 bijna de helft van 40000?
[/mierenneuk]
Verwijderd
Verwijderd
De makers van FDISK gaan er dan ook vanuit. Dat je een IQ van boven de 50 hebtOp dinsdag 01 mei 2001 10:06 schreef okzel het volgende:
Het is "normaal" dat FDISK een te kleine schijf ziet. k heb hier zelf 180 Gb aan gestripte raid schijven maar FDISK begrijpt dit soort grote getallen niet.
''T is verder geen enkel probleem om partities te maken, dit gaat foutloos, alleen het formaat wordt in FDISK verkeerd weergegeven (alweer zo''n MS verschijnsel).
''T is wat lastig wanneer je meerdere partities wilt maken omdat je wat onhandige de groottes van de schijven kunt indelen. Dit kun je makkelijk oplossen door procenten in te toetsen van iedere partitie ipv megabytes. Niet vergeten het % tekentje er achter te zetten, anders snapt FDISK t niet.
Succes, dit gaat zeker lukken.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Sorry dat ik leef, als je dat al incompetent vindt zul je de hele wereld wel incompetent vinden. Daarnaast heb ik er geen boodschap aan dat "jij daar slecht tegen kan". Vriendelijkheid is een groot woord...Niet FDISK/MS de schuld gaan geven van je eigen incompetentie. Daar kan ik slecht tegen.
Kijk, daar hebben we tenminste iets aan. Weer iets geleerd. Uiteindelijk blijft de oplossing van het probleem de zelfde als ik in mijn eerdere post heb genoemd, daar gaat het volgens mij toch om ?nee, voor die persoon met 180GB raid, FDISK heeft een 64GB bug. Hij toont alles modulo 64.
80GB is dus 16GB in fdisk
180GB is dus 180-2*64=52GB in fdisk
Verwijderd
Ik vergeef jeOp dinsdag 01 mei 2001 11:47 schreef okzel het volgende:
Sorry dat ik leef,
Niet noodzakelijk. Ik geef toe dat ik nog nooit gehoord heb van die bug. Toch fdisk ik regelmatig 80 gig schijven zonder problemen.Je zit er zelf dus ook naast, gelukkig kan ik daar heel goed tegen...