Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft met daarin een Pioneer 106s (16X/40X, IDE), maar als ik met smartripper en dvd''tje wil rippen of met Sisoft sandra mijn dvd-drive ga benchmarken komen ze heel slecht uit, bij smartripper geeft ie zelfs 0,8 tot 1,2 speed aan:( Als ik een DVD''tje met asus dvdspeler ga kijken, dan loopt alles wel vrij soepel. Ik heb al geprobeerd DMA aan te zetten, maar dan vraagt windows of ik daar zeker van ben, dan klik op ok, dan staat dma aangevinkt, maar als ik later terugkom, dan staat dma niet meer aangevinkt:? Iemand een oplossing? Ik heb een ASUS A7V-133 Mobo
Verwijderd
Da''s nu toevallig, ik heb het zelfde probleem.
In mijn dualboot config gaat het in WinME redelijk (nadat ik in de device manager de DMA van die schijf had aangezet, echter, in Win2K is het niet vooruit te schoppen. Ik heb daar klaarblijkelijk geen invloed op DMA (of weet iemand hoe ik dat wel voor elkaar krijg).
Maar ook met DMA vindt ik het voor zo''n moderne DVD allemaal een beetje tegenvallen. Aan het systeem ligt het verder niet, want daar zit alles in wat ik nodig heb voor normale performance (incl hardware acceleratie op mijn videokaart).
Iemand nog andere slimme ideeen ??
In mijn dualboot config gaat het in WinME redelijk (nadat ik in de device manager de DMA van die schijf had aangezet, echter, in Win2K is het niet vooruit te schoppen. Ik heb daar klaarblijkelijk geen invloed op DMA (of weet iemand hoe ik dat wel voor elkaar krijg).
Maar ook met DMA vindt ik het voor zo''n moderne DVD allemaal een beetje tegenvallen. Aan het systeem ligt het verder niet, want daar zit alles in wat ik nodig heb voor normale performance (incl hardware acceleratie op mijn videokaart).
Iemand nog andere slimme ideeen ??
In Win2k kun je DMA wel degelijk aan zetten.
Je moet dan in apparaatbeheer kijken naar de eigenschappen van je Primaire en secundaire IDE controller...daar kun je (U-)DMA aanzetten (of beter gezegd Win2k de beste laten kiezen ipv PIO)
Je moet dan in apparaatbeheer kijken naar de eigenschappen van je Primaire en secundaire IDE controller...daar kun je (U-)DMA aanzetten (of beter gezegd Win2k de beste laten kiezen ipv PIO)
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
O shit, ik zat bij mijn drives te kijken in de device manager, moest natuurlijk in de controller zijn,In Win2k kun je DMA wel degelijk aan zetten.
Mijn 106s draait zoals ie moet... lekker op ATA66 
Hij performt ok zoals je mag verwachten van een 16x/40x DVD-speler!
Hij performt ok zoals je mag verwachten van een 16x/40x DVD-speler!
edit:
En hij is nog regio-vrij ook!
En hij is nog regio-vrij ook!
HIj staat volgens mij op een ATA33, als ie op ata66 staat moet de ide kabel toch op zo''n blauwe stekker op de mobo gezet worden:?.
Bij mij gaf het weinig tot geen verschil, zo''n apparaat zal toch nooit aan de 33 MB/sec komen die ATA33 al biedt, laat staan 66 MB/sec van ATA66 maar goed...
Bij mij draaide die perfect op ATA33 en nu op ATA66 nog steeds zo, niet sneller ofzo!
Bij mij draaide die perfect op ATA33 en nu op ATA66 nog steeds zo, niet sneller ofzo!
Ja dat klopt! Maar dan moet je ook een ATA66/100 80 pins ide-kabel hebben...Op maandag 30 april 2001 00:39 schreef ubermaestro het volgende:
HIj staat volgens mij op een ATA33, als ie op ata66 staat moet de ide kabel toch op zo''n blauwe stekker op de mobo gezet worden:?.
Gaat dan wel snelheid omhoog als ik hem op een ata66 kabel zet?Op maandag 30 april 2001 12:03 schreef Dope-E het volgende:
[..]
Ja dat klopt! Maar dan moet je ook een ATA66/100 80 pins ide-kabel hebben...
Pagina: 1