Toon posts:

[BC3] HELP! Kan HDD niet aanspreken en meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou mijn Maxtor HDD van pri. slave op sec. master zetten. Maar nu ziet hij maar 7.88GB van de 30GB. En wil geformateerd worden!! Ik kan hem niet aanspreken meer.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?? En wel ZONDER alle data op de HDD te verliezen.

HEELLLUUPPP!!!:(:(:(:(

Verwijderd

Terugzetten naar Primary Master :?

Je hebt toch niet de jumpers verzet tijdens power-on hé?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al terug gezet. Maar nog steeds ziet hij hem niet.

En hoor power was off...hdd lag helemaal los.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een briljant idee??

Verwijderd

Ik ben bang dat ik dit al vaker heb mee gemaakt. Nergens meer patities te bekennen?
Zelfs niet fdisk. Als dat zo is zou ik opzoek gaan easyrecovery/lost and found, dat soort progjes om je data te redden.

was trouwens ook een 30gig maxtor. Was niks meer aan te doen. Ben ik bang.

Ik heb die maxtor daarna gechecked en was gewoon helemaal goed. Waarschijnlijk iets met die jumpers. Heb je zo''n wit blaadje bij je maxtor. Als je dat goed bekijkt heb je meerdere master en slave instellingen.

Dit soort vage shit gebeurt trouwens alleen als klanten zelf gaan jumperen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 21:03 schreef changethislater het volgende:
Ik ben bang dat ik dit al vaker heb mee gemaakt. Nergens meer patities te bekennen?
Zelfs niet fdisk. Als dat zo is zou ik opzoek gaan easyrecovery/lost and found, dat soort progjes om je data te redden.

was trouwens ook een 30gig maxtor. Was niks meer aan te doen. Ben ik bang.

Ik heb die maxtor daarna gechecked en was gewoon helemaal goed. Waarschijnlijk iets met die jumpers. Heb je zo''n wit blaadje bij je maxtor. Als je dat goed bekijkt heb je meerdere master en slave instellingen.

Dit soort vage shit gebeurt trouwens alleen als klanten zelf gaan jumperen.
Het is toch van de gekke dat als je je jumpers verzet je hele hdd omzeep is!!|:(

Ik zal een kijken of ik de 13 GB er af kan halen. Zijn allemaal MP3z. En die wil ik niet kwijt!!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 21:07 schreef Xaran het volgende:

Het is toch van de gekke dat als je je jumpers verzet je hele hdd omzeep is!!|:(

Ik zal een kijken of ik de 13 GB er af kan halen. Zijn allemaal MP3z. En die wil ik niet kwijt!!
Recoveren ging probleemloos. Ik heb me er toen veder niet meer in verdiept. Maar ik vermoed dat je met bepaalde jumper instellingen alleen 1 platter gebruikt ofzo. waarna de partitie info verneukt is. zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 21:17 schreef changethislater het volgende:

[..]

Recoveren ging probleemloos. Ik heb me er toen veder niet meer in verdiept. Maar ik vermoed dat je met bepaalde jumper instellingen alleen 1 platter gebruikt ofzo. waarna de partitie info verneukt is. zoiets.
Humz..de jumpertjes....eens zoeken dan.

Ben bezig geweest met de jumpertjes. Het is van 7.88GB naar 7.88GB+20.75GB gegaan. Nu enkel nog zien hoe ik ze werkende kan krijgen.

Zet je maxtor op master en je bent je data kwijt!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
IK HEB HET TERUG!!!!:):):):):):):):):)

Hoe weet ik niet helemaal. Maar het was ongeveer zo. Ik wou mijn HDD dus gaan formateren via MaxBlast. Dus netjes eerst 2 partions aan gemaakt van 15GB elk(was eerst ook zo). En hij een fout melding geven van ik kan het niet dit en dat. Hij vroeg om een reboot. Ik reboot. En toen ik in windows kwam zag ik tot mijn grote vrede dat ik het weer terug had. Alles....:)
/me happy!!!

Thx you all..:)
Pagina: 1