Toon posts:

[BC3] Promise ATA 66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 hd''s aansluiten op mn promise ultra ATA 66 controller. Als ik de controller er in stop en ze 2 hardeschijven aansluit vind hij ze wel door aan tegeven welke harde schijven er zijn aangesloten, alleen zegt hij later:

"Invalid system disk
Replace disk blabla"

Wat doe ik verkeerd? :?

Iemand???

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14
Een besturingssysteem installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Denk nous ff goed na voordat je reageerd :)....

Iemand anders?

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32

Tacoos

i am i

Als je van een hd wilt booten die aan
de promise zit, moet je in je bios de boot sequence aanpassen naar
"boot from scsi"

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Verwijderd

inderdaad BOOT FROM SCSI aanzetten, aangezien extra controller-kaarten als SCSI worden gezien.
Verder zorgen dat die harddisk(s) bootable zijn.
Als er nog niks opstaat : met bootdiskette opstarten en SYS C: doen.
als win9x erop staat : driver installeren in windows. (windows vind hem zelf wel waarschijnlijk)
als win2000 erop staat : zorgen dat de driver eerder is geinstalleerd dan dat je hem aan de promise controller hangt.
Desnoods terug op de moederbord-ide-controller, dan driver installeren, dan pas aan promise kanaal hangen.

Gelukkig is dit scenario bij Promise Ultra 66 kaart niet nodig, aangezien win2000 daar al ingebouwde drivers voor heeft.

Verwijderd

Ik weet niet welk MoBo je hebt, maar op de niet al te antieke is vaak een optie opgenomen om van udma66 te booten. Die vind je gewoon onder hetzelfde item als de HD of floppy keuze voor het booten.

Anders idd proberen of scsi een oplossing kan zijn..
Maar eh, uit ervaring zeg ik dat er vaak gewoon een optie is voor het booten van een UDMA66 disk....

geluk verder!

Verwijderd

Topicstarter
Ow YES het werkt! He harstikke bedankt voor jullie reacties!!! :)
Pagina: 1