[BC3] Tweede hd moet niet D: zijn Help!

Pagina: 1
Acties:

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:39
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

Vandaag heb ik een nieuwe Maxtor60Gb in mijn computer geplaatst. Dit naast mijn andere Maxtor. Mijn vorige harde schijf had ik in diverse partities opgedeeld, C, D, etc. Nu wordt aan de nieuwe harde schijf automatisch D: toegekend. Dit wil ik niet!

Overige informatie: moederbord A7V met ATA100 van Promise.

Wie heeft de gouden tip hoe ik kan zorgen dat de nieuwe harde schijf niet D: maar bijvoorbeeld H: wordt?

Alvast bedankt!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
O/S ??
kan je gewoon een andere drive letter geven,is geen probleem,maar welke O/S heb je ?
w98 kijk in control panel/system/hdd/properties of zoiets en zet gewoon de letter die je wilt hebben,in 2k is het anders,ik zal ff kijken voor je.
ok in 2k kijk in admin tools/computer manager/disk manager/staat change drive letter etc wel hier staat dat maar k''heb een Engels O/S :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Brakius
Ik heb windows98. Ik heb natuulijk al gekeken bij apparaatbeheer. Omdat de drive gebruik maakt van de ATA100 poort van Promise heb ik hier geen keuze welke letter hij moet hebben.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

In Win2k kan het via de diskmanager

-Rechtsklik op My Computer
- Pak Managemant
- Ga naar Diskmanagement
-zoek de schijf die je moet hebben
-klik rechts, Change driveletter

Verwijderd

DOS begint met "nummeren" bij de primary partities op alle HDs. Dus de logical partities op je eerste HD komen na de primary van je 2e.

• DR
  • Niet online

DR

Bovenstaande reactie van mij is nutteloos :)
(sorry edwinV als je dacht dat ik jouw bedoelde)

Via Partition Magic kan het geloof ik ook in win98

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Misschien is het wel een domme opmerking, maar volgens mij moet je dan op je 2e HD GEEN primaire, maar alleen een extended partitie aanmaken (evt opgedeeld in logische partities)... Alle primaire partities krijgen volgens mij de eerst beschikbare letters namelijk (en daar kun je in Win98 niets aan veranderen).. Betekend wel opnieuw formatteren deze oplossing... Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt?

-Edit- Blijkbaar geen domme opmerking dus..

Weet je hoe je je schijf opnieuw moet partitioneren, of heb je hulp nodig?
Zo ja: heb je de beschikking over PartitionMagic of niet?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 17:08 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Misschien is het wel een domme opmerking, maar volgens mij moet je dan op je 2e HD GEEN primaire, maar alleen een extended partitie aanmaken (evt opgedeeld in logische partities)... Alle primaire partities krijgen volgens mij de eerst beschikbare letters namelijk (en daar kun je in Win98 niets aan veranderen)..
Precies!

• Brakius
Tja, formateren ... GA IK DOEN! (ik denk zelf dat dit de gouden tip is). Cpt.Morgan: bedankt!

Jullie horen nog van mij.

Verwijderd

Eeeeh niet formateren maar partitioneren.
Dus niet met Format maar met Fdisk.
En dan dus inderdaad maar op een schijf een primaire partitie.

:)

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Kijk even in hier
[topic=102652]

staat precies uitgelegd wat je moet doen met FDISK.

tsja, de oude MSDom tijd hé.

succes.
:7

? weet jij wat.

• Brakius
Inderdaad: FDisk en alleen een logische partitie aanmaken. Mijn problems are solved!

Jullie worden bedankt.
Pagina: 1