[BC3] Foutmelding bij branden CD

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Het lukt mij na installatie van mijn Asus A7V133 mobo niet meer om cd''s te branden. In de testfase lijkt het nog wel te lukken maar zodra ik echt ga branden krijg ik meteen op het begin de melding "following track error". Weet iemand wat dit betekent?

Verwijderd

verschillende proggies voor het branden geprobeerd?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ja, ik gebruik CDRWin en Nero, maar die geven zelfde melding. Ik heb mijn writer in het bios al op Pio Mode 3 gezet en DMA staat ook uit. Mijn harde schijf waar hij de gegevens vanaf haalt is aangesloten op de on board Promise Ultra Ata 100 controller en de writer op de eigen IDE controller van het Asus moederbord.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Weet nu echt niemand of dit een technisch defect aan mijn CD Writer betekent? Ik heb de Philips CDRW400, eigenlijk is het een Yamaha 4416 met een Philips behuizing, twee jaar geleden de beste brander die er op dat moment was.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Volgens de help functie van Nero betekent de melding "track following error" dat de brander beschadigd is of een nieuwe firmware update nodig heeft. Ik gebruik echter firmaware 1f voor mijn brander, dit is een update uit 1999 en sindsdien heeft Philips geen nieuwe updates meer verzorgd. Wat moet ik nu? Heeft iemand een oplossing?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb geprobeerd een nieuwe firmware van de Yamaha 4416E te installeren, maar het programmaatje herkent mijn Philips dus niet als een Yamaha en dat werkt dus niet, en dat terwijl het intern exact dezelfde apparaten zijn. KLOTE PHILIPS !!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 29 april 2001 00:59 schreef MegaJurk het volgende:
Ik heb geprobeerd een nieuwe firmware van de Yamaha 4416E te installeren, maar het programmaatje herkent mijn Philips dus niet als een Yamaha en dat werkt dus niet, en dat terwijl het intern exact dezelfde apparaten zijn. KLOTE PHILIPS !!!!
Heb je naast nero en cdrwin ook nog andere brandsoftware geinstalleerd ?

Als dat zo is uninstall dat dan eens. Ik had dus ook wat jij zei een track following error. Maar bij mij verdween het ook mysterieus weer.

Ik heb een pioneer dvd 115 en die wordt niet op juiste snelheid herkend door nero en dus kreeg ik track following errors. Ik denk omdat nero niet goed omging met pioneer dvd. Verkeerde snelheid waardoor het niet lekker synchroon liep.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb met een beetje kunst en vliegwerk de meest recente Yamaha firmware in mijn Philips brander ingelezen. De foutmelding "following track error" blijft ie echter geven. Weet nu echt niemand hoe ernstig deze melding is?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Te gek Slayer, dus ik moet feitelijk alle brandsoftware verwijderen en dan gewoon opnieuw installeren? Dat ga ik proberen, en ik laat de uitslag nog horen.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Heb het met en plextor gehad, bij mij lag het aan slechte cdr''en. Probeer eens op enkel speed.

Do as I say, don't do as I do.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb het op enkel speed geprobeerd, maar niks hoor.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Is er nu echt niemand die mij de oplossing kan aandragen? Heeft iemand ook een idee wat het gaat kosten om een rewriter te laten repareren?

Verwijderd

het is waarschijnlijk en kwestie van de juiste drivers,VIA en nieuwe firmware flashen van je brander. zie topic:

[topic=170170]

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Het lukt niet, al het mogelijke gedaan, op een andere IDE bus aangesloten, firmware update gedaan, software opnieuw geinstalleerd. Alles gaat goed, inclusief simuleren en zelfs het Lead-In proces lijkt nog goed te gaan tot de laser echt moet gaan branden en dan: Track following error. Het is ongetwijfeld een defect aan het apparaat, en nu is het de vraag of ik een apparaat van twee jaar oud moet laten repareren nu je voor f 400,00 al een splinternieuwe hebt die sneller en beter is.

Verwijderd

welo de goede aspi drivers :?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Dezelfde die ik al jaar op mijn systeem heb staan, moet ik andere gebruiken?
Pagina: 1