[BC3] hoe dvd aansluiten op primary ide??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
niemand??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Welk merk heb je? Jumpers goed ingesteld?

G8-)

• BC3 Victim
ik heb laatst een dvd speler gekocht en die doet het niet helemaal lekker op secondery ide, maar als ik hem als slave op primary zet dan start m''n peecee nie op, weet iemand hoe ik dit ff moet oplosse??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik had ook problemen maar blijkbaar weten ze niet alles hier..

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• BC3 Victim
kheb creative 12x40 en ik heb een jumper free mobo maar als ik ze dan wel moet instelle, hoe moet dat dan, het is namelijk ook zo vreemd dat ik eerst wel een cd rom op primary slave had en die deed het wel

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-05 16:43
de JUMPER op je DVDSPELER |:( |:( |:(

• BC3 Victim
kweenie hoor maar waar moet die jumper dan wel niet zitte, het is een OEM dus :?

Verwijderd

Gewoon op de achterkant :?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

Yucko

One clown to rule them all !

fok man, dat is dus meteen waarom hij het niet deed toen je hem switchte van secondairy master --> primairy slave

achterop je dvd-speler zitten jumpers, welke je moet gebruiken om aan te geven of de drive als MASTER, SLAVE komt te hangen. Ben je lui kun je ook nog kiezen voor de optie CABLE SELECT.
Hoe je welke instelling moet maken, staat meestal met stikker o.i.d. op drive zelf aangegeven, of anders zie ook je boekje bij de drive.

Zow, hoop dat het nu duidelijk is.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BC3 Victim
sorry dewd maar er is geen jumper te vinde acher op m''n drive, tenzij dat ding er heel naders uitziet dan die op m''n mobo, en er zit ook geen sticker op en omdat het een OEM is zit er natuurlijk ook geen boekie bij |:(

Verwijderd

Hoe wet je dat de jumper er anders uitziet dan op je mobo met een jumperless mobo ?Tadaaa de eerste zonder jumper :) Weet je eigenlijk wel wat een jumper is ?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 28 april 2001 18:16 schreef Keescpk het volgende:
Hoe wet je dat de jumper er anders uitziet dan op je mobo met een jumperless mobo ?Tadaaa de eerste zonder jumper :) Weet je eigenlijk wel wat een jumper is ?
:)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• BC3 Victim
|:( juperfree betekent nie da er geen jumpers opzitte, het betekent da je r nie meej heoft te prutse, dus ja ik weet wel hoe een jumper eruit ziet, maar kan niemand mij dan ff gewoon zegge wak moet doen i.p.v beetje vaag lulle over jumpers enzo

Verwijderd

Goed als je dvd dan niet met jumpers ingesteld wordt (lijkt me vrij uniek) dan zou het op een andere manier moeten de enige manier om daar achter te komen is te checken op de site van de fabrikant van de dvd.

• BC3 Victim
k, toch bedankt voor alles

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
er zit een jumper op je DVD bij de IDE connector en de Power Connector.... soms er tussenin... soms links van de IDE connector.... als je die ff op slave zet.....

• BC3 Victim
maai je moet de jumper op je dvd drive veranderen!! |:(|:(|:(

Verwijderd

Creative 12/40 heeft gewoon een jumpertje hoor!,, izzie er niet afgedonderd,,, hij zit naast de analoge audio aansluiting (rechts ernaast) daar zitten 6 pinnen als het goed is

• BC3 Victim
Achter op je dvd-speler zit een brede stekker.
De ide stekker.
Daarnaast zit een kleine voeding stekker,

Daartussen in zit een ruimte met een jumpertje.

Standaard staat deze op slave.
Kijk voor de zekerheid maar even na.

Op de dvd speler staat meestal wel op hoe je de jumpertje moet zetten.

Op je mobo hoef je niks te veranderen.

Verwijderd

naja.....toegeven dat je een newbie bent kan ook nog hoor
..........drives hebben 99% altijd jumpers...
Pagina: 1