Toon posts:

[BC3] Harde schijf??? Hellup Mij AUB!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee harde schijven in mijn computer, nu is 1 kapot, hij is de hele nacht bezig geweest om 4 Gig te formateren, dus die is aan stront ;)
Nu heb ik 1 harde schijf eruit gehaald, dit was de slave schijf, maar nu start hij helemaal niet meer op, ik krijg in het begin ook helemaal geen beeld. er staat dan op het scherm Override DMPS (of zoiets).
Een nieuwe harde schijf moet ik sowieso hebben. Ik wilde een 30 Gig schijf gaan kopen, maar ik weet niet of deze wordt ondersteund door mijn moederbord.
Ik weet niet wat voor moederbord ik heb, maar deze is ongeveer 3 jaar oud.

Oh ja, ik heb een PII 300, maar toen die voor het laatst opstarte, zag ik dat die maar op 137 MHz draaide, terwijl die in de bios wel gewoon op 300 MHz staat, wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties! *D

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 11:46 schreef MyzTic het volgende:
Oh ja, ik heb een PII 300, maar toen die voor het laatst opstarte, zag ik dat die maar op 137 MHz draaide, terwijl die in de bios wel gewoon op 300 MHz staat, wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties! *D
Huh:? Welk programma zei dan dat je maar 137MHz hebt, i.p.v 300?
Als je BIOS 300MHz zegt kan je dat toch wel geloven hoor.
Of begrijp ik je verkeerd:?

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt helemaal niemand die hier wat vanaf weet????
Ik heb die computer echt hard nodig en er moet vandaag wat gebeuren, maar ik zit met de handen in het haar.

Verwijderd

Topicstarter
In het begin zodra je je comp opstart in het Ënergy scherm", daar ston Pentium 2 @ 137 MHz, ik snap hier ook niets van.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 12:57 schreef MyzTic het volgende:
In het begin zodra je je comp opstart in het Ënergy scherm", daar ston Pentium 2 @ 137 MHz, ik snap hier ook niets van.
Sorry, had niet goed gelezen.
Dus je BIOS staat wel op 300, maar hij boot maar op 137?
Dit is wel zeer vaag, want je multiplier is toch locked:?
En de PII300 draaid toch op 66MHz? Hoe kan hij dan op 137MHz gaan draaien:?
Hmm... boot ie nu verder wel weer op de goede snelheid?

Verwijderd

mobo is drie jaar oud? PII mobo kan opzich wel 30gig aan.
Kon die van mij ook prima, dus lijkt me geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, verder draaide die normaal, nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Ik heb 128 SDram, wanneer ik hem opstart duurt het ook nogal even voordat hij dit getelt heeft [in "Energy Scherm"]Die harde schijf is sowieso kapot, denk je dat de processor of het moederbord ook kapot is? Ik denk niet dat mijn Mobo een harde schijf van 30 Gig ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dsu een Mobo van PII ondersteunt wel een 30 Gig schijf, dat is alweer een pluspuntje, maar zou er nog meer kapot zijn in mijn pc of kan een pc doordat alleen de harde schijf niet meer deugt helemaal vreemd gaan doen?

Verwijderd

Als het tellen van je mem lang duurd moet je ff in de bios Disable POST ofzoiets op disabled zetten.
Maar ik heb hier ook een mobo liggen, met slot1, en daar kon volgens mij wel gewoon 30gig in, dus lijkt me sterk als het niet kan (of je hebt een gaar mobo).
Maar boot hij nu op 300MHz op op 137?

En wat bedoel je met, mijn PC doet nu niks meer?
Heb je wel een harde-schijf waar een OS op geinstalled is er in hangen?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:09 schreef MyzTic het volgende:
Oh, dsu een Mobo van PII ondersteunt wel een 30 Gig schijf, dat is alweer een pluspuntje, maar zou er nog meer kapot zijn in mijn pc of kan een pc doordat alleen de harde schijf niet meer deugt helemaal vreemd gaan doen?
Door je harde schijf gaat hij niet op 137MHz lopen, dus dat is een ander probleem ergens, en dat is denk ik dus het mobo.
Probeer gewoon eens een goede harddisk, en dan ff windows installen, als dat allemaal goed werkt is je mobo nog wel in orde.
Maar als hij op 137MHz blijft booten klopt er toch iets niet...
Ik kon iemand die ook een mobo had die steeds vager begon te doen, na een weekje de pijp uit.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:09 schreef MyzTic het volgende:
P.S Ik weet niet 100% zeker of er een 30gig in kan, maar het lijkt me van wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hij boot op 137 MHz en er zit een harde schijf in waar ME op is geinstallerd [gister avond gedaan].
Heb die kapotte schijf eruit gehaald en de goede op Master gezet, wanneer ik hem nu opnieuw opstart krijg ik helemaal geen beeld. De monitor blijft staan op Override DMPs, of zoiets. Maar aan de videokaart heb ik niet gezeten. Kortom, ik kan dus ook niet in de bios komen, hij is dus goed in de war

Verwijderd

Denk dat je mobo gaar is als hij op 137MHz blijft booten, en niet in je bios kan komen.
Trek al je hardware er uit, op CPU+MOBO+HD+VIDEO na, en probeer dan te booten.
Succes!

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:13 schreef MyzTic het volgende:
Hij boot op 137 MHz en er zit een harde schijf in waar ME op is geinstallerd [gister avond gedaan].
Heb die kapotte schijf eruit gehaald en de goede op Master gezet, wanneer ik hem nu opnieuw opstart krijg ik helemaal geen beeld. De monitor blijft staan op Override DMPs, of zoiets. Maar aan de videokaart heb ik niet gezeten. Kortom, ik kan dus ook niet in de bios komen, hij is dus goed in de war
Owjah, probeer ook nog eens je bios leeg te gooien.
Dus ff stekker uit stopcontact (dus echt geen spanning op PC), en dan ff die jumper bij batterij verplaatsen, ff wachten, en weer terug zetten.
Dan staat alles weer op default.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb alles eruit gehaald, brander cd-rom netwerkkaart, geluidskaart en diskette station. En toen opnieuw opgestart, nu krijg ik weer beeld :) In het Energy Scherm staat nog steeds PII op 137 Mhz.
wat moet ik nu doen? Zal onderhand eens kijken op hij in Windows kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, dat was ik nog vergeten te vertellen, wannner ik de computer opnieuw opstart, doet hij dit niet. Hij sluit hem eerst goed af, maar op het moment dat hij opnieuw moet gaan apstarten slaat hij vast. Ik moet hem dan helemaal van de stroom afhalen en vervolgens doet hij het weer :?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:26 schreef MyzTic het volgende:
Ja heb alles eruit gehaald, brander cd-rom netwerkkaart, geluidskaart en diskette station. En toen opnieuw opgestart, nu krijg ik weer beeld :) In het Energy Scherm staat nog steeds PII op 137 Mhz.
wat moet ik nu doen? Zal onderhand eens kijken op hij in Windows kan komen.
Gooi dan eens je BIOS leeg zoals ik in mijn vorige post zei.
Misschien dat hij dan weer op 300MHz boot.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:28 schreef MyzTic het volgende:
Oh ja, dat was ik nog vergeten te vertellen, wannner ik de computer opnieuw opstart, doet hij dit niet. Hij sluit hem eerst goed af, maar op het moment dat hij opnieuw moet gaan apstarten slaat hij vast. Ik moet hem dan helemaal van de stroom afhalen en vervolgens doet hij het weer :?
Gooi dan eens die bios leeg enzow, als je dan nog al deze problemen hebt, kijk of koeler goed op CPU zit, kijk of fans draaien, kijk of mobo geen kortsluiten maakt ergens (door aanraking met kast, of met zoeen ''steun-voetje'' om je mobo in de kast te hangen).
Als je dit alles gedaan hebt, en dan nog niet werkt, weet ik het ook niet meer:(

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:28 schreef NvidiaGebruiker het volgende:

[..]

Gooi dan eens je BIOS leeg zoals ik in mijn vorige post zei.
Misschien dat hij dan weer op 300MHz boot.
Als het dan nog niet werkt, stel hem dan eens handmatig in op 300MHz.
Werkt ie dan wel?

Verwijderd

Er zijn verschillende jumper settings voor met en zonder slave. je moet hem waarschijnlijk van master afhalen en terug brengen naar de fabrieks instelling. Zeker een wd schijf? haal hem er uit en kijk op het plaatje boven op. succes

Verwijderd

Als ik het zo lees is je mobo naar de malleboer.... en niet je harddisk...

Verwijderd

300@137 Probeer met een zo kaal mogelijke systeem te booten. Een mobo met agp-kaart, voeding en een latje SDRAM. En het bios goed resetten.

Flash die bios eens op.

Harde schijven, als je 1 schijf hebt, dan moet je die op master zetten.

Maar er zijn koppige schijven die op stand alone moeten staan.

Ik heb een k*t sociale WD schijf liggen, die harde schijf werkt alleen als die een partner heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook zo''n WD schijf heb hem op fabrieksinstellingen gezet, de bios op standaar gezzet en hij deed het. Nu zit ik weer in windows, hij deed het wel erg traag.
Hoe ik de bios eraf moet gooien opnieuw installeren of flashen weet ik eerlijk gezegt niet. En ik kan ook niet op het moederbord vinden wat voor een het is. Nu heb ik dus alles uit de computer, behalve Mobo, HD, en videokaart. En nog is hij traag, zou het dan toch het moederbord zijn?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:45 schreef algabra het volgende:
Ik heb een k*t sociale WD schijf liggen, die harde schijf werkt alleen als die een partner heeft.
BS natuurlijk als je boven op een WD kijkt zie je een factory default settting. Volgens mij is het zelfs een spare setting. Dus alle jumpers er af zou ook kunnen werken. Dan moet ie het als master doen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mbt. de harde schijf: In het bios staan de schijven ingesteld, waarsch. staat je 2e schijf hier nog ingesteld. Tijdens het opstarten gaat hij dan zoeken, en dit kan lang duren (tot 3-4 minuten).

Even ''je bios in'' en de 2e schijf op ''disabled'' zetten of ''none''.

Je computer kan zeker weten die 30Gig harde schijf aan.

mbt. Processor speed: Je bios geeft wel 300Mhz aan, die zou ik iets meer vertrouwen dan ''power settings''. Download en installeer anders SiSofts ''Sandra'' even en kijk wat die ervan zegt. Een PIII-300 op 137Mhz laten draaien zou betekenen dat hij een FSB krijgt van 46Mhz, wat mij erg sterk lijkt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Misschien een overbodige opmerking, maar errors als

Override DMPS

krijg je als je de hdd niet hebt ''afgemeld'' in de bios.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:49 schreef MyzTic het volgende:
Ik heb dus ook zo''n WD schijf heb hem op fabrieksinstellingen gezet, de bios op standaar gezzet en hij deed het. Nu zit ik weer in windows, hij deed het wel erg traag.
Hoe ik de bios eraf moet gooien opnieuw installeren of flashen weet ik eerlijk gezegt niet. En ik kan ook niet op het moederbord vinden wat voor een het is. Nu heb ik dus alles uit de computer, behalve Mobo, HD, en videokaart. En nog is hij traag, zou het dan toch het moederbord zijn?
Zet die bios maar weer terug zo als ie stond cmos op auto. Moet altijd werken.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:51 schreef hezik het volgende:
mbt. Processor speed: Je bios geeft wel 300Mhz aan, die zou ik iets meer vertrouwen dan ''power settings''. Download en installeer anders SiSofts ''Sandra'' even en kijk wat die ervan zegt. Een PIII-300 op 137Mhz laten draaien zou betekenen dat hij een FSB krijgt van 46Mhz, wat mij erg sterk lijkt.
Wat zegt ie nu al de hele tijd, dat zijn bios aangeeft: Pentium 2 @ 137MHz.:Z

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:33
Volgens mij kan je beter met die bak langs een goede computerzaak gaan want ik heb niet de indruk dat je het zelf kan fixen ondanks alle goede hulp die we je proberen te geven.
Een deskundige moet in een paar minuten de bak weer aan de praat hebben of weten wat er mis is.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Nee volgens mij is mijn Mobo kapot. Ik kom wel weer gewoon in windows, maar hij blijft steeds staan op 137 Mhz. Ook wanneer ik in de Bios aan de settings kom. Of betekent het dan dat de processor kapot is? Nee toch :?
Hij moet nl vandaag weer goed komen. Als ik nu een moederbord KT7 chipset koop, dan past daar zeker mijn pentium 2 niet op? Is dan een AMD Thunderbird 1000Mhz een goede optie?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 14:04 schreef MyzTic het volgende:
Nee volgens mij is mijn Mobo kapot. Ik kom wel weer gewoon in windows, maar hij blijft steeds staan op 137 Mhz. Ook wanneer ik in de Bios aan de settings kom. Of betekent het dan dat de processor kapot is? Nee toch :?
Hij moet nl vandaag weer goed komen. Als ik nu een moederbord KT7 chipset koop, dan past daar zeker mijn pentium 2 niet op? Is dan een AMD Thunderbird 1000Mhz een goede optie?
Nee, dat komt hoogstwaarschijnlijk door je moederbord, omdat je wel gewoon in Windows komt is je CPU wel in orde.
En heb nog nooit een CPU gezien waar opeens de multiplier van veranderde:?
Dus ik denk idd je mobo.
Als je echt alles geprobeerd hebt wat hier staat, dan kan het bijna niet anders.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 12:57 schreef MyzTic het volgende:
Aangezien je multiplyer gelokt is op 4.5 Ligt het voor de hand dat je fsb op 30 staat ofzo. Zeker zo''n softbios?

Daar word ie nog al traag van >:)

En wat de hel, is er met cookie gebeurt :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Op zaterdag 28 april 2001 13:50 schreef changethislater het volgende:

[..]

BS natuurlijk als je boven op een WD kijkt zie je een factory default settting. Volgens mij is het zelfs een spare setting. Dus alle jumpers er af zou ook kunnen werken. Dan moet ie het als master doen.
Wij hebben er ook een setje van .. geen mogelijkheid dat ie alleen wil

2x WD2250 250mb schijfies

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb even gekeken naar een nieuw systeem [bij NORROD], wat vinden jullie hier van:

Behuizing ATX Midi STD 300W
FDD Diskette station 3.5~/1.44
DVD ROM 12x Speler
128Mb SDram PC133
Creative SB Live Player 5.1
HDD 30 Gb IDE UDMA 7200 rpm
Cooler HDD Harddisk
MSI K7T RAID KT133A Socket A
AMD THUNDERBIRD 1GH Sock. A
Logitech Cordl. Desktop iTouch
Standaard 4Mb VGA kaart AGP (heb een goede)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 14:11 schreef nitenite het volgende:

Wij hebben er ook een setje van .. geen mogelijkheid dat ie alleen wil

2x WD2250 250mb schijfies
Dat jij het niet voor elkaar krijgt betekent natuurlijk niet dat het niet kan :)

Maar 250 mb schijfjes :? Misschien wachten tot tussen kunst & kits bij jouw in de buurt komt :+

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 14:23 schreef MyzTic het volgende:
Ok heb even gekeken naar een nieuw systeem [bij NORROD], wat vinden jullie hier van:

Behuizing ATX Midi STD 300W
FDD Diskette station 3.5~/1.44
DVD ROM 12x Speler
128Mb SDram PC133
Creative SB Live Player 5.1
HDD 30 Gb IDE UDMA 7200 rpm
Cooler HDD Harddisk
MSI K7T RAID KT133A Socket A
AMD THUNDERBIRD 1GH Sock. A
Logitech Cordl. Desktop iTouch
Standaard 4Mb VGA kaart AGP (heb een goede)
Uuhh waarom :?

waarom een Athlon :?
waarom een videokaart die je niet nodig hebt :?
Waarom RAID met 1 harddisk. Is nog een lite versie ook die niet als ATA100 controller te gebruiken is.
waarom een harddisk cooler :?

Verwijderd

Een thunderbird is goed.

Die kutagpkaart is streng verboden, gebruik je huidige kaart of koop een KyroII/GeForce-kaart.

Die raid is alleen nuttig als je 2 identieke harddisks heb, anders is dat verloren geld.

Harddisk cooler kan nooit kwaad, hoe meer ventilatoren, hoe beter, zolang je tower niet opstijgt:).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 april 2001 14:41 schreef changethislater het volgende:

[..]

Uuhh waarom :?

waarom een Athlon :?
waarom een videokaart die je niet nodig hebt :?
Waarom RAID met 1 harddisk. Is nog een lite versie ook die niet als ATA100 controller te gebruiken is.
waarom een harddisk cooler :?
Waarom géén Athlon?
Van dat moederbord is waar, daarvoor kan een andere.
Die videokaart, wilde ik dan in mijne oude bak gooien, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
En van coolers kan je toch nooit genoeg hebben?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

nee lager zelfs!
P II 300 heeft een 66 mhz fsb (je kunt pin b21 wel doorkrassen om hem op 100 te laten draaien d8 ik

een fsb van 30 mhz volgens mijn rekenmachine

300/ 66 = 4.54 (multplier is dus 4.5)
137/ 4.5 = 30.4

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 14:53 schreef MyzTic het volgende:

Waarom géén Athlon?
bijvoorbeeld omdat je gebonden bent aan een VIA chipset.
Van dat moederbord is waar, daarvoor kan een andere.
K7T turbo zonder RAID dan lijkt me de beste keus.
En van coolers kan je toch nooit genoeg hebben?
Tuurlijk :) Maar ik kom hier vooral voor me rust hehe

Nog even over die 12 speed DVD. Daar krijg je spijt van zeker als het de enigste CD-rom drive is. Gaat zeker om een Creative of een A-open? Neem liever een iets snellere Pioneer. Of een aparte CD-rom erbij. Je word namelijk niet vrolijk van de snelheid/traagheid van de meeste DVD spelers.
Pagina: 1