Toon posts:

[BC3] Grote problemen door HDtach

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het programmaatje hdtach 2.61 toegestuurd van een vriend, ik run de test, krijg er mooie scores uit, en pats, een bluescreen of death.
Ik mijn pc resetten, melding: no system disk found.
Ik dacht dat mijn MBR verneukt was door HDtach, dus ik doe FDISK /MBR, en toen had ik een C: partitie van 8 gieg waar niets op stond + een stuk ongepartitioneerde partitie.
Ik geprobeerd met de recovery van W2k te boel te herstellen, no go. Toen met een Linux-cd geprobeerd om mijn partities te herstellen, again no go.

Hoe krijg ik mijn partities met al hun data terug? (C, D, E en F).
Iemand een oplossing voor mij? Dit is echt kloten namelijk.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Waarom geef je eigenlijk HDTach de schuld?

Proggie is toch echt vrij onschuldig en kan onmogelijk direct verantwoordelijk zijn voor je problemen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Je geeft wel erg snel een FDISK/MBR vind ik.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
[flame modus]

Hoezo stom:?
Wel eens gehoord van een bluescreen of death veroorzaakt door een kapotte hd? Of je ide kabel los? Uitzetten en ff wachten wil ook wel eens helpen.

Ik vind dit nog stommer dan die gast die een AGP kaart in zijn PCI slot had geslagen |:(
Ik ben bang dat je van mij geen hulp krijgt (niet dat ik zo-ie-zo een oplossing had, maar die had je toch nooit gekregen).

* Postman vraagt zich af wanneer de gouden eikel voor de domste tweaker wordt uitgereikt >:)

[/flame modus]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FDisken als ie je HD niet kan vinden? :?

Power-cycelen roeleert btw :Y)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
En ook ff een (beetje) normaal antwoord:

Dat met die FDISK /mbr was nog enigzins normaal, win2k ook, maar Linux? Volgens mij heb je nu ondertussen 8 mbr''s die loopen.

Ik zou je C formateren en daar win98 opgooien en dan win2k opnieuw installeren (of hoe jij het wilt met je OS''en). En over je data: andere pc en dan backuppen?

En ik weet niet wat de situatie van jouw OS''en is, ben uitgegaan van win9x en win2k. Heb je Linux, dan is dat begrijpelijk dat je die gebruikt om je mbr te reparen maar niet als je ook je FAT32/NTFS data terug wilt (lukt niet echt makkelijk vanuit Linux of wel?).

Verwijderd

Wat hij met linux bedoelde is dat de linux installatie ook (twee?) partitie programma''s heeft en deze mogelijk meer structuur in de HD konden ontdekken dan FDISK. Om te kijken of er nog iets van over was. Niet om Linux te installeren op een ongepartitioneerde HD waar helemaal geen Linux op hoeft... Think before you start shouting !!

De situatie voor deze crash was overigens alleen w2k.

De vraag is dus eigenlijk of er oplossingen zijn om je data te recoveren of partities te herstellen.

Verwijderd

ik zou het volgende proberen, kijk maar of je er wat aan hebt:
-boot van w2k cd
-installeer op de gevonde partitie zonder formateren als winnt2 ofzo(als je ruimte hebt)
-pas je arc aan naar oude winnt of met een beetje mazzel heb je je orginele boot.ini nog.
simsalabim

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik HDtach de schuld geef? Omdat ik na gebruik van dit progje een blue-screen kreeg, en na een reset al mijn partities kwijt was. Het lijkt me redelijk logisch dat een hardeschijfprogje dit veroorzaakt. Heb nog geen enkel ander programma dit tot nu toe zien doen.

FlamerX? Jij bent weer een van die personen die een schande is voor dit forum. Je leest niet, je snapt het al helemaal niet, en je beantwoord ook nog eens belachelijk, echt een sneue vertoning ben je.

Zoals ik al zei: eerst geprobeerd met de W2k cd te booten, en alles te herstellen, dit werkte dus niet. Toen met Linux-partitie-programma''s geprobeerd om mijn data te redden, werkte ook niet.

FDISK /MBR is een heel logisch commando om je partities terug te krijgen, vaak zelfs het enige middel. Als FDISK /MBR niet meer werkt, dan kun je het vaak helemaal wel vergeten.

Ik heb het nog geprobeerd met het programmaatje Tiramisu, maar die kon me ook niet helpen. Dus er zat niets anders op om al mijn partities weer aan te maken, te formatteren, en W2k weer te installeren, gelukkig heb ik een brander, dus mijn data krijg ik voor 75% wel weer terug.

He wat raar? Partities? W2k? Je harde schijf is dus niet stuk? Natuurlijk niet, gewoon HDtach die alles verneukt.
Dank aan de mensen die wel normaal hielpen, en normaal beantwoorden.

Helpdesk, wat bedoel je met "je geeft dit commando wel snel"? Ik wist geen andere oplossing voor dit soort problemen, maar als je die wel hebt, geef me die dan graag, bij voorbaat dank.

Alles loopt weer, UT kan weer gespeeld worden, helaas jammer van de tijd die dit weer kostte. Ciao !

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ToezeBroeze, je zit nou wel iedereen af te zeiken, maar je bent toch een beetje in de minderheid. Misschien dat het toch ook een beetje aan jou ligt? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Weer zo''n mongool die niet snapt wat er staat, en weer een waardeloze toevoeging aan deze draad (net als deze opmerking van mij trouwens, mods mogen deze wel verwijderen, of draad dichtgooien).
Pagina: 1