[BC3] Bonnetje kwijt. Duurt het dan langer¿

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 18:01

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb een IBM 45 giga die ik in nov ''00 heb gekocht.. Nooit problemen meegehad tot gister.. Hij rattelde op een andere manier dan hij altijd deed.. Hij is meteen ook een stuk trager geworden.. w2k is al een paar keer gecrasht.. Ik heb de DFT gedaan maar die heeft geen fouten gevonden.. Vandaag heb ik ook de hele tijd problemen gehad.. En ik heb geen nieuwe software deze week geinstalleerd.. Ik denk dat het een puur hardware matig probleem in de harddisk is .. En omdat het een IBM is heb ik ook geen vertrouwen meer in die schijf (ik heb wel vertrouwen in mijn 15 giga van IBM)

Als de problemen dit weekend aanhouden neem ik dinsdag contact op met IBM nederland omdat ik het bonnetje kwijt ben.. Dus ik ga gebruik maken van mijn fabrieks garantie.. Maar hoe gaat zoiets in werking.. Moet ik de harddisk per post opsturen en hoe lang duurt het voordat ik weer een schijf terug heb.. Kan ik een andere GXP75 drive weigeren omdat ze zo''n grote uitval hebben.. En zoja, Is de GXP60 dan wel een betrouwbare harddisk..

AKA Rinkel weblog

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Andere tip,

Debug je hdd eens een keer, wil nogal eens helpen met bagger schijfjes

Death is a nonmaskable interrupt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Gewoon schijf naar IBM terugsturen, zelf ook al eens gedaan....

IBM (als je ze belt) hebben bonnetje nodig, zonder bon, geen garantie.

Na beetje zoeken op net online RMA aangevraagd, op
http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp

Schijf opgestuurd met RMA nr, zonder bonnetje!, gewoon aan de hand van s/n kijken ze of je garantie heb, en had met 5 dagen een nieuwe!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 22:48 schreef SilentShadow het volgende:
Andere tip,

Debug je hdd eens een keer, wil nogal eens helpen met bagger schijfjes

Death is a nonmaskable interrupt.
Wat moet ik daar onder verstaan...

AKA Rinkel weblog

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

meestal sta je nog in het systeem van het bedrijf. dus als je hun ff belt en vraagt of ze nog een copy van dat bonnetje kunnuh afdrukken dan ben jij van je prob af.

ik was een bonnetje van me Iiyama A702HT kwijt ik trug naar computerland en gezegt dat ik me bonnetje kwijt was, hij vroeg me naam en draaide een copie voor me uit. laterz kwam me vader weer met het originele.

btw maak 1 la waar je al je pc bonnetjes indouwt ben je sekers ervan dat als je en bonnetje nodig hebt dat je het daar zult vinden.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zaterdag 28 april 2001 03:06 schreef ReseTTim het volgende:
meestal sta je nog in het systeem van het bedrijf. dus als je hun ff belt en vraagt of ze nog een copy van dat bonnetje kunnuh afdrukken dan ben jij van je prob af.

ik was een bonnetje van me Iiyama A702HT kwijt ik trug naar computerland en gezegt dat ik me bonnetje kwijt was, hij vroeg me naam en draaide een copie voor me uit. laterz kwam me vader weer met het originele.

btw maak 1 la waar je al je pc bonnetjes indouwt ben je sekers ervan dat als je en bonnetje nodig hebt dat je het daar zult vinden.
Normaal bewaar ik ook alle bonnen in een order-map. Maar ik heb die harddisk op de HCC dagen gekocht tegen contant geld.. Dus ik heb dus ook geen pin-bewijs. Ik kan het desbetreffende bedrijf wel een emailtje sturen; Misschien is hun service wel zo goed dat ze de klacht in behandeling nemen. Misschien hebben ze wel in een database staan welke schijven ze allemaal toen verkocht hebben.

Ik heb de hele tas lopen afzoeken naar de BON maar die was verdwenen.. Alleen dacht ik op dat moment.. Ach, Een IBM.. Die gaat jaren mee.. Totdat een maand later die foute berichten op doken..

Ik heb vanmiddag een LAN-party. Dan zal ik die schijf eens in een ander systeem drukken.. Misschien ligt het probleem niet aan de harddisk.

Want een harddisk hoort binnen een maand kaduk te gaan, Of moet jarenlang mee gaan.

AKA Rinkel weblog

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nou ff wat anders:

Ik heb in mei 2000 een cd-rom speler gekocht bij een kleine computerzaak hier op het dorp.
Nou is hij stuk: ik terug naar de winkel en zei dat ik het bonnetje kwijt was, of ze het op konden zoeken.
Bleek dat ze de administratie van 2000 al hadden opgeborgen :? Leek mij een beetje vreemd.

Enfin, ik heb ze laten zoeken en ze zijn nu (na 1,5 week) nog bezig. Onderwijl zeggen ze: benader de fabrikant eens. Doe ik dus, die zegt ---> dealer.
Nu denk ik dus dat ze net zo lang over het zoeken doen totdat de garantie over is. Mede omdat ze met dat merk (creative) niets meer doen.

Moet ik dit nou pikken ja of nee :?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14
tborgdorff
Aangetekende brief sturen. Dat je hebt aangegeven dat je CD-rom speler kaduuk is en dat ze dat weten voor dat de garantie voorbij is. Als het dan aan hen ligt dat de garantie verloopt, omdat ze zo traag zijn, is het hun eigen schuld en kun je met de aangetekende brief laten zien dat jij wel op tijd was.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 28 april 2001 09:22 schreef White Feather het volgende:
tborgdorff
Aangetekende brief sturen. Dat je hebt aangegeven dat je CD-rom speler kaduuk is en dat ze dat weten voor dat de garantie voorbij is. Als het dan aan hen ligt dat de garantie verloopt, omdat ze zo traag zijn, is het hun eigen schuld en kun je met de aangetekende brief laten zien dat jij wel op tijd was.
Ok, zal eens kijken of ik wat kan fabriceren :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 28 april 2001 08:43 schreef 4POX het volgende:

[..]

Want een harddisk hoort binnen een maand kaduk te gaan, Of moet jarenlang mee gaan.
die van mij was binnen 4 maanden kaduk kheb nu een nieuwe en die doet het perfecto :P.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op de lan-party die ik van zaterdag op zondag had bleef ik problemen hebben.. Ik heb de ata100 driver erop nieuw opgezet en toen heb ik nog een paar films erop kunnen zetten en werkte de schijf zonder problemen..

Maar zodra ik thuis kwam begonnen de problemen weer.. Ik schroef de schijf er zometeen uit en druk hem bij mijn ouders erin (BXchipset, De HD hangt nu aan een promise ATA100) en zie of hij nog problemen heeft.. Zoja.. Dan moet ik maar alles backupen en Morgen IBM nederland maar bellen dat ze deze week een pakketje van mij kunnen ontvangen..

Moet ik de harddisk aangetekend versturen ??

En hoe stabiel zijn de huidige 45giga GXP75.. Of zijn die ook nog erg slecht.. ?

AKA Rinkel weblog

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 06:57
Op maandag 30 april 2001 09:53 schreef 4POX het volgende:
backupen en Morgen IBM nederland maar bellen dat ze deze week een pakketje van mij kunnen ontvangen..

Moet ik de harddisk aangetekend versturen ??

En hoe stabiel zijn de huidige 45giga GXP75.. Of zijn die ook nog erg slecht.. ?
Je moet de onderstaande aanwijzingen volgen: http://www.storage.ibm.com/warranty/
- Eerst Drive Fitness Test draaien
- Bij een foute hd moet je dan partnumber en serienummer invullen en kijken of je nog garantie hebt (zal wel)
- Daarna DFT submitten via de IBM garantie pagina''s
- Je persoonlijke gegevens invullen
- De drive verzekerd versturen in de verpakking waarin je hem gekregen hebt (zo''n doodsje waarbij de hd in van dat schuim "zweeft").
Staat ook allemaal op de site. De support van IBM in NL is 3x niks. Ik werd doorverbonden met Engeland en de keer dat ik in NL iemand aan de telefoon kreeg was het een Belgische dame die een hd niet van een monitor kon onderscheiden :)

• biobak
Oja, en je krijgt een gerepareerd exemplaar terug. De vervanger (een DPTA van 20 Gb) was bij mij rond de schroefgaten gehoorlijk beschadigd (en dat terwijl mijn DPTA er nog als nieuw uitzag)

(hmm, dit kon ook in mijn vorige posting, sorry)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb nu twee keer de IBM drive fitness test(DFT) gedaan en beide keren wordt de harddisk OK bevonden.. Ook is de status van S.M.A.R.T goed. Kan een schijf dan wel of niet kapot zijn. Of zijn er meer dingen waar ik de fouten kan zoeken..

AKA Rinkel weblog

• biobak
Op maandag 30 april 2001 14:57 schreef 4POX het volgende:
Ik heb nu twee keer de IBM drive fitness test(DFT) gedaan en beide keren wordt de harddisk OK bevonden.. Ook is de status van S.M.A.R.T goed. Kan een schijf dan wel of niet kapot zijn. Of zijn er meer dingen waar ik de fouten kan zoeken..
Had ik ook. Schijf maakte een raar krassend geluid (krssst krssst krssst) tussendoor, maar de DFT vond niets. Na een week vond ie wel wat (gelukkig). Meteen omgeruild bij IBM. Meteen omgeruild bij IBM. Zonder error tijdens de DFT krijg je dat ding bij IBM niet omgeruild.

• biobak
grmbl

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 15:34 schreef biobak het volgende:

[..]

Zonder error tijdens de DFT krijg je dat ding bij IBM niet omgeruild.
De marketing doet zijn werk :(

AKA Rinkel weblog

• biobak
Op maandag 30 april 2001 16:16 schreef 4POX het volgende:

[..]

De marketing doet zijn werk :(
Jah, maar als ie bij jou echt defect is dan heb je bewijs. En niet dat gezever: "Ja maar in onze test doet ie ''t gewoon".

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Dus als je een DFT hebt, en hier staan foute dingen in, gelijk saven.

And The Only One

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
* dubbelpost *

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb vanmiddag DFT 3 uren laten draaien maar hij heeft geen fouten kunnen vinden.

Gisteravond heb ik w2n opnieuw geinstalleerd maar de problemen bleven

Vanmiddag na de DFT met een opstart diskette de schijf met fdisk en format bewerkt.. Maar zonet was ik weer bezig op die schijf en er kan een "kernel stack inpage error"

Hoe moet ik dan de garantie bij IBM claimen als DTF geen fouten vind.. De schijf werkt wel onder w98 , Tot zover ik daar onder zat .. En onder w2k crasht de schijf..

Sinds nov ''00 werk ik onder w2k met die schijf.. Nooit problemen .. Wat moet ik doen.. Ik begin nu een beetje wanhopig te worden.. Is de schijf nu aan braat of iets anders.. En als een schijf anders klinkt, Kan dat door software gedaan worden..

AKA Rinkel weblog

• biobak
Ik ken dat gevoel wel. Je hebt 500 piek voor een snelle schijf neergelegd en dan doet ie niet zoals jij wilt. Ik hoopte op een gegeven moment gewoon dat ie de geest zou geven en dat kwam uit. Heb je hem in de winkel gekocht of on-line? Als het in de winkel was en daar gepind hebt, zou je misschien met je bankafschrift naar de winkel kunnen stappen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Nu is er iets heel vreemds aan de hand.. Omdat IBM tevens de computerboer bezig zijn met mijn problemen ben ik zelf ook druk bezig geweest.. Ik heb toch vakantie en tijd zat.. Ik heb voor de gein eens w2k op de 45 gezet en de 15 eruit gesloopt.. Stabiel.. Beide schijven. Onstabiel..

Toen voor de gein eens de sblive eruit getrokken (een stemmetje zei dat tegen mij vannacht :)) En wat denk je .. De rommel draait nu met twee schijven stabiel.. Zou er dan een fout in mijn sblive geslopen zijn.. Het model wat ik heb is 2,5 jaar oud..

Ik ga zometeen het bios weer effe doorspitten om fouten te zoeken die mijn sblive laten flippen.. Anders moet ik verder zoeken waar de fout zit..

* 4POX baalt dat alles door zijn lieveling computer component komt

PS. Stabiel is voor mij dat hij blijft verder werken op dingen waar hij eerder op crashde

AKA Rinkel weblog

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook toevallig. Mijn IBM is ook verrot, en vanmiddag is mijn SBLive! 1024 doorgebrand. Dubbel :( natuurlijk! Maar ik zie geen verband ofzo...

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
;(;(;(;(;(;(;(;(;(;(;(;( Het lag niet aan de geluidskaart.. Zonet knalde het systeem er weer twee keer uit.. Ik wordt een beetje erg wanhopig.. IBM heeft mij ook de indruk gegeven dat ze mij niet geloven.. GODVERDOMME ;(;(;(;(;(;(;(

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1