[BC3] CD-R branduren

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Weet iemand hoe je achter het aantal branduren van een brander kan komen.

Stel ik wil een brander kopen die volgens de verkoper een oud model is maar splinternieuwe is. Graag wil ik dan zien hoeveel uur er dan al mee gebrand is.

Ik weet dat dit bij tv''s en video kan, dus zal er ook wel zoiets bij branders ingebouwd zitten. Maar hoe kom ik daar achter ?

MvG

Pascal

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:15

Local Host

Het forum is om te leren.

Was dat niet zoiets als 1000 branduren ??

Kan me vergissen hoor maar in die uren kun je een hoop cd-tjes branden.

m@zzl

Dennis van Gelder

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 18:01

4POX

Everybody is wired

Maar 1000 uur, Dat verklaart waarom mijn brander de laatste tijd gek doet :(

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Volgens mij kunnen een aantal mensen hier niet lezen :r

Hij vraagt HOE je het AANTAL branduren kunt bepalen.

Sorry ik denk niet dat dit kan...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Hij vraagt HOE je het AANTAL branduren kunt bepalen.
Ja, sommige mensen lezen alleen de titel en gaan dan snel posten |:(.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ja en dan amakt iemand een foutje en dan gaan we daar met z''n allen over zitten zeiken. Erg nuttig. Help dan of post helemaal niks.

Volgens mij is 1000 branduren een beetje onzin, ik denk dat het erg van de kwaliteit van je laser afhangt, en ik vraag me af of zo''n ding uberhaupt merkbaar slijt (staat vast wel info over op de site van plextor ofzo). Ik heb nog wel een brander uit juli ''97 (matsushita 4 speed scsi, ook verkocht als panasonic en compro) en die brandt nog prima en die heeft waarschijnlijk wel 2000 cd''s gebakken, dus veeeeel uren.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
een laser die slijt? het loopwerk lijkt me eerder... kijk eens hoelang je discman het uit heeft gehouden ofzo... of een cdrom-drive.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• BC3 Victim
is er dan niemand die een zinnig antwoord heeft ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik denk dat Major Kanasagi wel gelijk heeft want ik koop elk jaar weer een nieuwe cd rom. Dat schiet behoorlijk op dus. Ik denk trouwens ook dat 1000 branduren nog nie eens zo onredelijk zijn. :r

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nog nooit ergens gezien dat je het aantal branduren van een cd-writer kan meten/bepalen/aflezen(ik ben geloof ik de enige die echt antwoord op je vraag geeft).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Meestal zie je het wel een beetje aan het frontje, hoeveel ie gebruikt is, bijvoorbeeld aan het eject knopje. Maar ja, een beetje Jif (of is het nou Cif) kan ook wonderen doen. Er is ook nog een verschil in levensduur tussen branders onderling.
Mijn oude Yamaha doet het nog steeds erg goed, na zo''n 600+ cd''s fikken, brander is nu 3,5 jaar oud (ik heb ''m niet meer, maar ik verwacht dat ie het nog steeds doet, dat ding was niet kapot te krijgen). Maar ik heb wel enige mindere ervaringen gehad met een Philips CDD3610 (alias HP 7200i). Gelukkig heb ik zelf nooit zo''n onding gehad. :)Persoonlijk zou ik nooit een 2e hands brander kopen want je kan gewoon niet zien hoeveel ie gebruikt is, maar dat is persoonlijke mening.

Verwijderd

ik heb ooit ergens gelezen dat een plextor ongeveer 50000 branduren heeft, je brander moet dus ongeveer 5 jaar werken. Maar meestal begeeft het loopwerk het eerder dan dat de laser het opgeeft.

Heb nog een philips 2600 en die werkt ook nog steeds(begint nu wel moeite te krijgen met het lezen van cd''s), is nu ongeveer 5 jaar oud.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

ALs dat ding nieuw is, kan je dat op andere manieren zien.

1. zien de schroefgaatjes (waarmee je hem vast zet in je kast) er gebruikt uit?
2. hoe ziet de inhoud van de doos er uit?
is het boekje nieuw, zitten er de originele cd-r''s bij uit de bundel, zitten de schroefjes nog in een geseald zakje, dat soort dingen.
Overigens moet hij wel héél goedkoop zijn wil het een goede deal zijn. Voor minder dan 350 doekoes heb je een splinternieuwe BURNproof brandert. Go figure.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

simpel een brander kan geloof ik 100000 branduren maken als je er normaal mee omgaat volgens de fabrikant. Dus laten we daat maar een 1/10 van gebruiken dan heb je 10000 branduren.

Ik ken niemand die zoveel in 6 jaar kan branden aangezien die dingen zolang bestaan. Die dingen zijn zo gemaakt dat ze amper slijten.

Ik had ook een Panasonic Compro net als Rubzie en die had ik toen ik hem verkocht al 4 jaar. Ik heb dat ding verschikkelijk veel gebruikt en ik hoorde laatst van die gast dat hij het nog super doet. dus dat ding is zo''n 6 jaar oud en nog brand die gewoon. Ik schat dat dat ding er nu zo''n 2000 branduren op heeft zitten.
Pagina: 1