[BC3] Problemen met ATA100 op A7V

Pagina: 1
Acties:

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Als ik een ATA100 schijf aansluit op mijn ATA100 controller loopt de compu bij het opstarten vast. Als ik alles op de ATA66 controllers aansluit gaat het prima. Ik heb de laatste versies van BIOS, VIA chipset en Promise drivers.
Iemand een idee??

G8-)

Verwijderd

Als je een promise controller op je mobo hebt zitten; zoals de a7v, dan mag je GEEN drivers van promise zelf gebruiken he....

Je mag dan enkel je mobo bios updaten, hij zal dan zelf wel z''n drivers updaten....

want het kan dat je op de site van promise meer up to date drivers kan vinden, maar die mag je niet gebruiken als het op je mobo zelf zit, dat is enkel als je een insteekkaartje gebruikt !

• G_Kracht
Als ik de W2K drivers voor de Promise controller installeer (versie 1.60 laatste build) dan duurt het booten van de machine ineens 15 seconden langer. Als ik de drivers niet installeer krijg ik een unkown device (Mass storage controller). Zijn die promise drivers een beetje rot ofzo?

G8-)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als het goed is heb je op je cd ook de drivers staan die zullen MEESTAL goed werken.:D

Ik verkoop als dealer alleen maar asus(a7v) moederborden en een enkele kan win2000 niet starten vanaf ata100 en een andere weer wel:?

Het is dus een kwestie van proberen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Toen ik W2K wou instaleren op een ATA100 (A7V) vond hij men schijf ook niet. Je kan dit oplossen door tijdens de instalatie zelf te zoeken naar SCSI controllers. Kopieer je WK drivers van cd-rom op diskette (voor de instalatie of op een andere pc) en gebruik deze bij het zoeken. Er wordt dan een mass controller gevonden met aanhangende schijf. Probleem opgelost. :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• G_Kracht
Tja, ik boot niet eens van ATA100. Ik heb een gewone ATA66 schijf die aan de ATA66 controller hangt waarvan ik W2K boot. Ik heb mijn nieuwe ATA100 schijfje gewoon op de ATA100 controller erbij gehangen. Zelfs dat pikt ie niet.

Zucht....

G8-)

Verwijderd

Ìk heb hetzelfde probleem, dat hij vast loopt als mn ata100 schijf op de ata100controller is aangesloten. Als ik hem opklokte liep hij standaard vast en gewoon op 900 mhz af en toe. Nu heb ik hem maar ff op de gewone primaire ide aangesloten. :(

• G_Kracht
''t natuurlijk wel zwaar kl*te. Heb je vier controller op je plank. Kan je d''r maar twee gebruiken!

G8-)
Pagina: 1