Toon posts:

[BC3] Probleem met lezen van Imation cd-r''s??

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus 50x cd-rom speler, en die leest echt alles.. of ze nou beschadigd zijn of niet, hij leest ze... MAAR.. als ik er een Imation Cd-r in doe, Is het afgelopen met de pret.. opspinnen, downspinnen, opspinnen, downspinnen.. en ook rare geluidjes komen eruit, en nog veel meer ellende (haperen van het systeem en complete blauwe schermen)...

Maar zodra ik er een andere cd indoe (philips, basf, arita, noem maar op) doet ie het super goed, geen geluidjes, gewoon in 1 keer upspinnen enzo, perfect.

Wat is hier het probleem?? is het een bekend probleem bij asus, of ben ik de enigste?? ik heb het hier over de CD-500S met de Imation type 650MB/74Min 8X cd''r''s.

config

ABit be6
Geforce 2 mx
128 MB geheugen
Windows ME (98 geeft dezelfde problemen)
30,4 GB Western Digital WD300BB
1.44 mb floppy
asus 50x
etc .

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Hallo,
Ik heb vanmiddag 4 cd`s weg gegooid,Immation..
brander is een Philips 804 met Easy cd creator.
Gaf veel problemen.
toen Nero erop.
en toen kreeg ik de melding dat mijn cd rom en brander op dezelfde kabel zaten, en dat ging dus niet.
Nu zit brander(slave) samen met HDD op IDE1 en alles werkt perfect,ook met imation cdr`s.

Het enigste vreemde was dat nero alleen op 4x wou branden,terwijl die Imation cdr`s toch echt op 8x moeten kunnen..
cd rom (Acer 52X) speelt Imation prima af.

misschien heb je iets aan deze info.
succes!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 08:51

dread

Sluwe vlaming

Imation cd's zijn voor mij de enigste cd's

nog nooit een slechte cd gehad, klinkt ongeloofelijk I know. maar toch is het zo

moet wel aan de brander liggen,
heb zelf een goedkope samsung en daarvoor een Iomega
never trouble

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40

Tjark

DON'T PANIC

Dread: wil je voortaan niet meer een oude draad van meer dan een jaar oud omhoog schoppen?

Kijk eerst even naar de datum voor je reageert.

*insert signature here

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
^^^ Zie bovenstaande opmerking ^^^

Dit topic is gesloten.