Toon posts:

[BC3] cdrom drives functioneren niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een suggestie, ik heb vanalles geprobeerd, maar weet zelf niets meer te verzinnen nu (ook search niet).

ik heb op twee verschillende computers oppeens een defecte cd-rom, de ene 48x en de andere 50x, wel draaien ze allebij WinME.
Dat ze allebij kapot gingen zal wel $#@ toeval zijn. Het probleem is dat ze net nieuw zijn. Misschien doe ik iets fout met inbouwen ofzo? geen id hoe je die dingen fout kan inbouwen maarjah...

Of ligt het misschien aan win ME?

Ze vertonen allebij dezelfde kuren, als ike r een cd inleg hoor je niet die "spin-up" alleen het lampje knippert en die cd-rom komt er niet meer uit :-(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

er is een makkelijke truk om te kijken of je CDrom daadwerkelijk dood is.

1. boot naar dos met en bootflop waarbij je de cdrom drivers installeert

2. plaats een cdeetje en type x:. (waar x de driveletter is natuurlijk

3. type DIR en kijk of je de dir te zien krijgt, zo ja is de drive goed,

krijg je te zien Drive not ready reading drive... Abort, Retry, Fail en hij doet dit met meeerdere cds dan is de drive naar de bagger.

Grtz,

If you pull the wings of a fly, does it became a walk?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 10:13

Flexx

This side up

Zit de IDE/ATA kabel wel goed ? Rode draad aan de kant van de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd, met dos flop ook, cd-roms verwisseld met andere pc''s, maar nee, ze zijn dood waarschijnlijk, thnx voor jullie hulp