[BC3] Tekram UW SCSI 3 + Compaq 18 GB 10K = troubles

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Heb hier momenteel een systeem van een kennis staan.

Even kort de specs:

Asus CUVX4-E
256 MB Apacer Cl3
Asus V7100
Tekram DC390 U3W SCSI LVD Retail
Compaq 18 GB 10.000 toeren schijf :9~
Wat overig niet belangrijk spul.

Nu het probleem:

Windows laat zich met geen mogelijkheid installeren, ik heb het dan over Win98 SE (ik weet 2k is beter maar dat wil die kennis nou eenmaal niet).

Als windows er bijna opstaat en hij gaat de systeemconfiguratie afronden (7 minuten resterend) dan loopt het systeem op een gegeven moment gewoon vast. Ik heb wel disk activiteit want de harddisk hoor ik vrijwel de hele tijd ratelen.

Echter iedere keer hetzelfde ''rondje om de kerk''. Ook klinkt dat ding niet helemaal flex. Beetje gebroken geluid of er een stuk plastic in de motor zit ofzo..

Nu ben ik niet zo''n held met SCSI apparaten en vroeg me dus ook af of ik nog wat instellingen in het bios van de scsi-controller moet wijzigen.

Dacht eerst ook dat het geheugen brak was, nieuw geheugen erin, probleem blijft.

Wie weet raad ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Okay, windows staat erop, zij het met wat moeite, maar wanneer ik nu een Sounblaster Live 1024 ga installeren, nix dan blue screens, emuk101.vxd of iets dergelijks,

geen irq conflicten toch blue screens, wat is er aan de hand ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat is de preciese foutmelding van Windows?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De EMU10K1 blauwe schermen worden veroorzaakt door een driver bug van de Live! die niet werkt met een Coppermine CPU (zoals jij gebruikt)
Download even de nieuwste driver en die blauwe schermen zijn weg.

Hoe heb je uiteindelijk je SCSI probleem opgelost?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen