[BC3] power calibration error en nero 5.5? SPOED SVP!!

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
power calibration error en nero 5.5? waar ligt het aan ?
1) nero 5.5
2) plextor 1210A
3) platinum 90 minuten cd''s?

ik heb dit namelijk nog nooit gehad maar nou brand ik vrijwel nooit 90 minuten cd''s en heb ik nero 5.5 er een halve dag op staan...

wat raden jullie aan?
thnx

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
Heb ik ook gehad. Dan is je lens niet goed ofzo. Iig moest mijn brander terug naar HP, maar ik had het met alle soorten cd''s.

En met spoed werken we hier niet, anders post je maar niet.

• Lord_T
even aan het testen maar mmore cd''s doet hij wel van 74 minuten op 12 speed en zonder overburnen ......
ik wilde namelijk 91 minuten branden op 90 minuten cd.....
en dat werkte helaas dus niet en niet gaan zeuren over dat spoed svp want als jij je lam schrikt omdat je brander het niet doet dan wil je ook snel weten waar het aan ligt...
Thomas

by the way -> thnx voor je snelle reply :)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Daar lijkt het wel op,

ik heb het doosje er ook even bij gepakt,
volgens mij moet je firmware 1.00 hebben.

Weet niet of jij inmiddels al een keer een update hebt uitgevoerd ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• GarBaGe
  • Laatst online: 15:43
power calibration errors wijzen meestal op hardware problemen.
Zoals: laser versleten of vies of beschadigt.
Hij kan gewoon de betreffende CD niet schrijven. Je kan een ander merk op type proberen.
Zelf vind ik Nero geweldig, maar ik heb nog nooit 90 min CDs geprobeerd.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Dennis
  • Laatst online: 14:24
Op donderdag 26 april 2001 11:14 schreef Lord_T het volgende:
even aan het testen maar mmore cd''s doet hij wel van 74 minuten op 12 speed en zonder overburnen ......
ik wilde namelijk 91 minuten branden op 90 minuten cd.....
en dat werkte helaas dus niet en niet gaan zeuren over dat spoed svp want als jij je lam schrikt omdat je brander het niet doet dan wil je ook snel weten waar het aan ligt...
Thomas

by the way -> thnx voor je snelle reply :)
Misschien handig om eens te kijken naar 100 minuten cd''s? Want 91 op 90 lukt niet nee, 90 minuten is al veel. Die 100 minuten cd''s zijn trouwens ook van Platinum.

en: Graag gedaan :)

edit:

als mijn brander het niet doet maak ik me geen zorgen trouwens... ik heb drie branders dus dat zit wel goed :D

• Majestic
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Daar kregen de 3610''s van Philips ook last van als je ze op begonnen te raken.

Dat het bij een Nieuwe Plex gebeurt is duidelijk een hardwarematig probleem. Nu heeft Plextor een goede garantie methode, omruilen zou ik zeggen.

Echter wat ook het geval kan zijn is dat jou Plex geen 90 min kan schrijven.
Kijk even achterop het doosje van die Platinum doosjes daar staat precies op welke Plex het wel wil en met welke firmware.

Mijn 8/4/32a wil ook prima 90 branden, maar lezen ho maar.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Lord_T
ik ga vandaag wel 100 minuten cd halen en kijken of dat werkt..
die 100 minuten cd''s zijn dat ook overgeburnde 80 minuten? want de 90 minuten cd''s van platinum wel..

-> en drie branders is asociaal veel en lekker lijkt me.... :)

• Lord_T
Op donderdag 26 april 2001 11:22 schreef Majestic het volgende:
Daar kregen de 3610''s van Philips ook last van als je ze op begonnen te raken.

Dat het bij een Nieuwe Plex gebeurt is duidelijk een hardwarematig probleem. Nu heeft Plextor een goede garantie methode, omruilen zou ik zeggen.

Echter wat ook het geval kan zijn is dat jou Plex geen 90 min kan schrijven.
Kijk even achterop het doosje van die Platinum doosjes daar staat precies op welke Plex het wel wil en met welke firmware.

Mijn 8/4/32a wil ook prima 90 branden, maar lezen ho maar.
heb eens gekeken.....
daar staat plextor px-w1210 a f/w 1.00 8x 4x 2x
betekend dit dat die klote cd''s nooit op 12x zullen branden en normaal gaat nero dan toch zelf op lagere speed branden?

voorop cd staat trouwens 800 mb en 4x 8x 12x dus dat het wel op 12x zou moeten kunnen met die cd''s.....

• Marijn_S
  • Niet online
Ik heb ook lang gezocht naar een oplossing voor die error, format, instellingen, cd''s, maar ja, tevergeefs. Nieuwe writer deed het met oude instellingen perfect dus was echt writer die kapot was.

Er staat dan ook in de nero help:
?Power calibration error", [...]":
These are really bad hardware errors. Maybe using another brand of CDRs could help. If this doesn''t help, then you''ll probably need to have your recorder repaired.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Lord_T
geloof het niet....
heb nu firmware 1.07
moet dat trouwens altijd aan staan???
heb het namelijk eigenlijk altijd uit staan....

• Lord_T
zegt iemand command sequence error iets bij het branden?
das namelijk nu de error bij het branden.......
heb dus die plextor en het gaat om een file van 802 mb op een 800 mb cd met overburnen enabled en disk at once enabled enzo....
snap er geen tiet van :?
Thomas

• Xandrios
  • Laatst online: 19-04 21:24
toen mijn brander een power calibration error gaf, was hij goed f*cket up !!!!

Gelukkig had ik nog garantie, en heb ik die 4x burner voor een 10x in kunnen ruilen :):)
zonder bijbetalen !!!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 16:22

-Stef-

Slainthe!

Power calibration error wil zeggen dat je burner de laser niet kan calibreren (logisch he :)). Dit kan door twee zaken komen. Of je oog is vuil, of je gebruikt bagger CDR''s (of goeie CDR''s die vuil zijn). Omdat je een Plex 1210 gebruikt zal je oog nog niet vuil/kaduuk zijn. Dit wijst dus op een bagger/vuile CDR. Jouw toevoeging dat het om Platinum CDR''s gaat bevestigt dit maar weer. :) Je zal zien dat goeie CDR''s wel gebrand kunnen worden (lees Philips Silver Premium, Mitsui, Kodak Gold, Sony''s (Taiyo Yuden), TDK (van TDK)) Dit is geen flame maar bagger CDR''s (als Platinum) kunnen vaak wel gewoon beschreven worden maar gaan snel bladderen. Dat en het verschil in CDR''s in dezelfde partijen maakt het bagger. Koop daarom altijd (voor een paar dubbeltjes/s meer) goeie CDR''s.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Lord_T
das een leuke ruil maar die eroor zegt jullie niets?
ik heb plextor gemailed en hoop op een snelle reply maar vrees het ergste dat dat weer een tijdje kan gaan duren..
Thomas

• Marijn_S
  • Niet online
Op donderdag 26 april 2001 16:32 schreef Lord_T het volgende:
zegt iemand command sequence error iets bij het branden?
das namelijk nu de error bij het branden.......
heb dus die plextor en het gaat om een file van 802 mb op een 800 mb cd met overburnen enabled en disk at once enabled enzo....
snap er geen tiet van :?
Thomas
Ik kreeg die command sequence error altijd bij de power cal. error, snapte er ook niets van, wist niet wat het betekende, kon ook niets uit de logs opmaken, stond niet in de help, en weet het nog niet :))

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Lord_T
hoe snel reageert plextor ongeveer?
hoop namelijk toch snel te weten te komen of het me brander is / de cd''s / of de software(<-lijkt me niet want heb nero 5.038 er weer terug opgezet) en heb nu arita 90 minuten cd''s geprobeerd die dus die command sequence error aangeven....
erg jammer want de lead in schrijft hij wel en dan kapt hij ermee dus zijn de cd''s nog verpest ook...

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Op donderdag 26 april 2001 11:23 schreef Lord_T het volgende:
ik ga vandaag wel 100 minuten cd halen en kijken of dat werkt..
die 100 minuten cd''s zijn dat ook overgeburnde 80 minuten? want de 90 minuten cd''s van platinum wel..

-> en drie branders is asociaal veel en lekker lijkt me.... :)
Sorry guys de plextor t/m firmware 1.07 (ik ken de nieuwe firmware niet) kunnen GEEN cd''s met meer dan 89:59 minuten beschrijven!!! lucky me then....mitsumi 4804TE 8-)

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

heb ik ook gehad... --> brakke cheape klote cd''s
;)

Verwijderd

verdomme ik heb dat ook, kan dat zomaar in 1 keer gebeuren dan , ik kan onder XP niet meer branden, en onder nero voor xp ook al niet, ikheb voor het laatst 2 maanden geleden gebrand en dan probeer je het weer en dan kaduuk? ik snap er niets van
Pagina: 1