Ik heb het volgende ideetje in mijn hoofd : om van een hoop gezeik met opstarten af te zijn wil ik twee SCSI-HD''s hetzelfde ID geven (allebei 0) en door middel van een schakelaartje aan de voorkant van de PC de ene HD, danwel de andere aanzetten. Op deze manier hoef ik niet te kloten met bootmanagers etc, maar zet ik op de ene schijf bijv W2K en op de andere W98 of zoiets. Gaat dit werken of begint de SCSI-adapter te zeiken dat er twee schijven met hetzelfde ID zijn? Dit lijkt mij niet, omdat er steeds 1 HD is die geen stroom krijgt, de andere wel......... Voordeel hiervan is dus dat ik de twee systemen perfect uit elkaar kan houden (en mijn vriendin dus niet per ongeluk iets verkloot!!). Gaat dit werken??
het kan wel... gewoon de stroom uitschakelen voor of de een of de ander zou moeten werken. maar wat de gevolgen over de lange termijn zijn weet ik niet...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
moet kunnen met scsi, maar zou het niet doen als je pc''tje aanstaat is niet erg voor de adaptor maar denk niet dat windows dat zo leuk vind
hd bracket is misschien een beter idee dan een schakelaar helaas moet je er dan wel 2 kopen omdat je 2 hd''s hebt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen