Toon posts:

[BC3] Juist ja..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En toen dacht ie een superkoop gemaakt te hebben; iedereen vrolijk zeggend dat het a;lemaal ok was en goed ging.

Ik heb dus net een 40 gieg hd gekocht.. type seagate ST340823A (40,1 GB @ 5400 RPM)

NU heb ik verder geen aparte ATA controller oid.. nu wil het zo wezen dat mijn BIOS het vertikt dit schijfje te herkennen.. sterker nog hij loopt erop vast (ga nu niet gelijk lblaten met antwoorden als: pins wel goed? master/slave etc.. klopt wel..) duidelijk is dus dat mijn bios (asus mobo : P2L97S) NIET UDMA 5 ondersteund. ik had echter verwacht dat dan de schijf wel herkend zou worden ... maar niet op zn max. behaalbare ruimte en dat ik dan met een bijgeleverd proggie als DiskManager je dit kon omzeilen.. Diskmanager (te vinden op www.seagate.com) herkent de Seagate HD duidelijk wel.. en merkt ook dat dit een 40,1 GB hd is.. Echter mijn bios dus niet

Een verdere updaste voor bios is er op asus.com niet te vinden

Heeft iemand enig idee ;(

BVD B-)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

verdere info over ssteem kan ik wel verstrekken...

Bios instellingen zijn naar mijn mening ook goed.. maar het ding vertikt het gewon om schijf te herknenne als shijf.. en blijft eeuwig (nouja.. verder dan 40 minuten ben ik niet gegaan :7) Zoeken... IEMAND?! :Z

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Werkt de schijf wel maw voelt ge ze opstarten (begint te draaien) als ge uwen pc op zet ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker wel.. hij draait als gekken wanneer er voeding op gegooid wordt.. Na uurtje was ie zelfs warm... En zoals ik al zei: hij wordt dus wel herkend door dat programma (diskManager) alleen hij komt absoluut NIET door de Bios heen...

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
probeer dat BIOS te flashen met een nieuwe versie.
(moet ergens te vinden zijn, anders zoek ik zo wel ff)

Installeer anders OnTrack vanuit de diskmanager (dan krijg je zo''n extra block aan het begin van je schijf dat een soort van driver laad om je schijf te kunnen gebruiken).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Jah, Ontrack Diskmanager.. dat wou ik ook doen...
Nou goed dat ga ik gewoon nog een keer proberen

er is weel een update voor mn bios.. maar het enige waar daarin verbeterd t.o.v de muijnes ( ik heb versie 1001) is dat er ondersteunig voor de intel mendecino proc. is ... niet aan de orde dus.. nog maar ff klooien met OINtrack Diskman dan maar...

Dankje~!

*D

Verwijderd

Topicstarter
OK, ben het zat ..
Ding gaat morgen lineadirecta naar de winkel :7

Hmm.. het schijnt dat de barriere op 33,8 GB ligt?? Kan iemand mij hier meer over veretellen want dan zou het dus zo zijn dat ie zonder problemen een 20 gieg zou moeten herkennen??? >:)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

moet je gewoon in je bios je virus scanner uitzetten

fdisk opstarten niuwe schijf indelen/aangeven

booten

dan zietie hem in windows als het goed is dan formatteren en klaar

hoop ik voor je.......

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Owneju ;(

Verwijderd

dma niet aan zetten in windows dan krijg je fout meldingen

met via chips kunnen de snelheid niet aan

heb hier de zelfde harddisk
aopen ax64 mobo problemen met deze hardeschijf
aopen ax63 problemen
jetway mobo ook problemen

het is me opgevallen dat het allenbij via chips zijn en neit op deze mobo s
asus k7m 750
abit bp6