Toon posts:

[BC3] Deskstar 60GXP .... wat is ATA Ultra100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou.. het zit dus zo:
Ik wil binnenkort de IBM Deskstar 60GXP kopen wegens HD-ruimte gebrek in mijn PC.
Maar ik zie iets over ATA Ultra 100...
Ik heb dus FAQ door gelezen. Wel iets wijzer geworden. Maar wat is dat precies? En wat is een Raid-controler?
Moet ik zoiets kopen? Kan ik deze HD anders gewoon op mijn ID-controler hangen? Wat zijn de voordelen enzo? Zijn er alternatieven?
i.a.w : Wat schiet ik er mee op?
Ik heb een MSI 6156 ATX BX10 moerderboard met een pIII 500 en nu nog 8,5 Gig HD

Verwijderd

ff search gebruiken.....

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ultra ATA 100 heeft gewoon met de overdrachtsnelheid van de HD te maken; dit zijn op het moment de snelste IDE harddisks.
RAID is weer heel iets anders, lang verhaal kort gemaakt; you don''t need it. Wil je weten wat RAID is; use dan de search... :)
En ja: je kunt hem gewoon aan je IDE controller hangen, schijven zijn downward compatible dus als jouw mobo maar UATA33 aan kan zal hij op UATA33 draaien...

Dat dan weer wel......

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

UDMA100: zie foxfire''s duidelijke posts

RAID (Redundant Array of Inexpensive Disks) is (heel simpel gesteld) een manier om óf je harddisks sneller te laten werken (RAID0) óf om extra security in te bouwen : mocht één schijf uitvallen ben je je data niet kwijt. Je hebt het niet per sé nodig. UDMA100 ook niet overigens. UDMA66 is nog snel zat voorlopig.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
guys.. i love you all! thnx en heel veel kusjes!
PS: ik heb al behoorlijk lopen zoeken vandaag. Maar ik heb nergens een duidelijk definitie van kunnen vinden, behalve reviews enzo!
mvg Farid

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 18:42 schreef wildhagen het volgende:
UDMA100: zie foxfire''s duidelijke posts

RAID (Redundant Array of Inexpensive Disks) is (heel simpel gesteld) een manier om óf je harddisks sneller te laten werken (RAID0) óf om extra security in te bouwen : mocht één schijf uitvallen ben je je data niet kwijt. Je hebt het niet per sé nodig. UDMA100 ook niet overigens. UDMA66 is nog snel zat voorlopig.
de I van RAID staat tegenwoordig voor"Independent"...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 25 april 2001 18:50 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

de I van RAID staat tegenwoordig voor"Independent"...
Nope.

Maar nu weer ontopic.

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vergeet niet dat je er een SPECIALE 80!!!-aderige IDE kabel voor nodig hebt. Anders doet de drive het niet al ondersteund je controller ATA-100.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 25 april 2001 21:18 schreef Jamez_Joint het volgende:
Vergeet niet dat je er een SPECIALE 80!!!-aderige IDE kabel voor nodig hebt. Anders doet de drive het niet al ondersteund je controller ATA-100.
En dat is dezelfde kabel die voor een UDMA66 kabel word gebruikt. En die kun je tegenwoordig echt overal kopen, sterker nog: zie er maar eens een te krijgen met minder dan 80 aders, valt niet mee tegenwoordig...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1