Toon posts:

[BC3] wel of geen UDMA 100:?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik testen of mijn harde schijven wel of niet met UDMA 100 werken. Ik heb namelijk laatst mijn UDMA 100 schijven op een UDMA 100 controller aangesloten, maar volgens mij zijn ze langzamer geworden tov toen ik ze op een UDMA 66 controller aangesloten had. Is hier een proggie voor ofso?

Plz gimme some...:o

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 19:50 schreef Flippit het volgende:
nou?
Sorry ik heb geen ervaring met ATA66/100

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk ondersteunen ze ATA100, anders zou ik het niet vragen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zoek dan ff het merk en typenummer van je schijven op en zoek dan op de site van de fabrikant (Maxtor, Western Digital, Seagate, whatever) of ze ATA100 ondersteunen ja of te nee.... :Z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Udma 100 of 66 maakt in princiepe niks uit.
De schijf kan niet 66MB per sec lezen laat staan 100. Alleen je buffertje maarja, of je dat merkt. Kijk even of je dma niet is uitgeschakeld, gebeurd bij nieuwe instalatie schijven. Misschien weet je dit allemaal al, dan kan ik je verder niet helpen.
Naar de website van de fabrikant gaan is dan het beste idee....

Verwijderd

je kunt met hd tach je performance testen
kun je zien of je met je max udma100 werkt
de mijne gaan er met 35779 Kbps overheen
udma100

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 23:37 schreef henk_j het volgende:
je kunt met hd tach je performance testen
kun je zien of je met je max udma100 werkt
de mijne gaan er met 35779 Kbps overheen
udma100
tnx, enig idee waar ik dit programma kan krijgen?

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Ik ga helemaal mee met Asieles.. ;)

Doordat de schrijf nog steeds niet zo snel kan lopen als alles wat erom heen zit zou je het misschien wel kunnen testen maar je hebt er geen fluit aan!! Normale waarden zijn ± 20 - 35 mb/sec (<<<<< 100).

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom zijn ze dan, voor mijn gevoel althans, langzamer geworden? Terwijl het hele systeem sneller is geworden. Dat snap ik niet, en daarom wil ik dus controleren of het wel werkt zoals het zou moeten werken. Zodat ik iig deze twijfel weg kan nemen, of maatregelen kan nemen om het op te lossen.

Vandaar...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De standaard instelling in Windows voor UDMA schijven is dat Windows ze niet activeert. Je moet dat zelf aanvinken. Dus naar je aparaatbeheer en DMA aanvinken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1