Toon posts:

[BC3] HD ipv. Brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige bezit van de Sony Spressa USB brander. Maar..... ik heb liever een externe hd. Makkelijk voor op school >:)
Nou vraag ik me af of het mogelijk is om de brander uit dat kastje te slopen en een hd er in te stoppen. ''K heb liever wat professioneel advies van te voren, dan dat ik straks alles naar de ballen heb. M''n vader gaat echt over de rooie :( als dat ding stuk is. Vandaar

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

dat zou opzoch wel zonde zijn van zoo een heavy cd fikker , je hebt toch wel van die removeble hard drives ? in zoo een bak contruktie ? das veel handiger hd past er meteen in en zoiets kost maar een gulden of 30

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
THC is dat Catherine Bell ;). Mooie vrouw!

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat??? Ik heb wel eens zitten kijken naar zo''n kastje voor de HD, maar volgens mij kostte die f 300,- :( Dat is me echt teveel. Geen denken aan. Maar zou het kunnen?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 24 april 2001 10:39 schreef funkflex het volgende:
dat zou opzoch wel zonde zijn van zoo een heavy cd fikker , je hebt toch wel van die removeble hard drives ? in zoo een bak contruktie ? das veel handiger hd past er meteen in en zoiets kost maar een gulden of 30
USB plugger bedoel je? je hebt idd kits om een plugger te maken van een 3.5 HD maar die kosten rond de 100 piek, op beurzen kan je ze wel voor ron de 50 krijgen

ik zou niet weten of je er ook een harddisk ik kan stoppen, volgens mij wel, maar zeker weten doe ik het niet

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:03

schizofreen

ik & jij

Net nog gekeken bij MyCom, removeble HD-rach, 35 piek

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja, maar ik denk dat thc er een wil die die op school in de usb kan prikken, en dat is ni die van 35piek, das gewoon een metalen doosje met een ''schuifje''.

Waarom koop je geen zip/jazz?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je kan toch ook gewoon een Externe USB HDD kopuh?

• BC3 Victim
voor 300 piek ja ik weet het erg duur heb je een usb2ide interface krijg je een removable bracket + interface + kabels voor en kun je via de usb poort elk ide apparaat eraan hangen dus hd , cdrw , superdisk ,zipdrive enz.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Juist, en we laten ons niet weer pakken he HJ >:) moet morgen btw daar voor nog nakomen.... (sorry offtopic)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die inderdaad op school in de USB prikken. Ik heb niets aan een zip/Jazz, omdat ik er dan eerst een moet kopen en omdat het verboden is randapperatuur aan te sluiten :( Daarom is die brander ook niet meer goed genoeg, we zijn al een keer gepakt, volgende keer is wat minder. Wegschrijven naar een HD gaat veel sneller:9
20 minuten is te lang, dan ben je er wel bij. Dus........ daarom dit topic >:)
Een nieuwe HD kopen is geen optie, veel te duur:'( Hopelijk hebben jullie nog wat tips, info. Misschien zijn er zelfs wel mensen die dit zelf ook hebben gedaan. Daarom.

• EsCo
Je zit trouwens wel aan de maximum transfer snelheid van USB.... Kweet niet pcies hoeveel dat is...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
dat is denk ik minder dan de langzaamste HD die je nu in de winkel koopt. dus als je dat doet vooral geen 7200rpm kopen. maar een lekkere 5400. wel een lekkere grote natuurluk :)

• EsCo
Snelheid is wel handig voor snel van ene kant van schijf naar andere.....laat maar...is ook onzin, die ene seconde. Ik ga het ook eens even proberen met mijn HP Surestore 6020 EP die overigens kapot is...

• BC3 Victim
Als je gewoon een laptop of pc met croslink usb kabel neemt kan je zo van de een naar de ander pompen maar wel met de begrenzing van usb snelheid inderdaad.

En anders koop je een doos van een miljoen diskettes kost ook niets meer tegenwoordig :p

Greetz Reus

• BC3 Victim
als je kabel hebt draai je gewoon thuis even een ftp''tje en blaas je het via het net over neem aan dat ze op school inet hebben

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op school hebben ze wel internet, maar ik heb een modempje ;( Dus.... dat gaat ook niet door. Is er iemand die weet hoe het zit met scsi en ide. Wat is een externe brander meestal????? Zou ik die HD er wel in kunnen pleuren? Wie helpt me uit de brand?

• BC3 Victim
externe brander is meestal ide
gewoon thuis proberen en als het niet lukt ben je een ervaring rijker

• BC3 Victim
ander idee Sony FD 2 (memory stick floppydrive adapter) wel meer dan 200 piek en moet je volgens mij ook nog geheugen kopen maar dan heb je een heel erg grote flop

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

Verwijderd

Topicstarter
He Bulldog, bedankt. Wist het nog niet dat het hier thuis hoorde, niet goed gelezen.|:(
Sorry ;)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

heeft USB geen limiet van 2 Mbit ?

anders schiet het nog niet op

• BC3 Victim
12mbit/sec ja maar wat dan nog , je moet toch iets onder w2k hoef je bijna nergens meer drivers voor te installeren als je een usb apparaat gebruikt

• EsCo
Heb thuis mijn oude kapotte HP 6020 EP externe paralelle brander opengehaald en dat is dus lekker SCSI. Dus om het expiriment te voltooien moet ik nu dus ergens een oude SCSI hd wegvissen van een paar GB...

• EsCo
Op dinsdag 24 april 2001 18:22 schreef rambo-2001 het volgende:
als je kabel hebt draai je gewoon thuis even een ftp''tje en blaas je het via het net over neem aan dat ze op school inet hebben
Als je thuis kabel hebt hoef je niet op school te gaan downloaden |:(

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik vanavond dan maar eens ga kijken of het kan. Ik had liever van tevoren wat structureel advies gehad, maar ja ;)
Alvast bedankt voor de hulp, nu maar eens kijken of alles werkt, anders pech. :9

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mijn advies:
bij alternate.nl of .de verkopen ze usb2scsi kastjes voor HD''s, DVD''s of branders...
kosten 179,= + verzendkosten. Werkt perfect ik gebruik er een met een 41 Gig HD had er vroeger mijn brander in maar dat terzijde...Het enig nadeel is dat je met USB maximaal 12MB/s (theoretisch) kunt verzenden OF ontvangen...in praktijk kom ik tot 8,8MB transfer.

Je moet alleen ff een paar drivers installeren en that is it...GAAN!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
Goed advies,datkan ik nogwel eens gaan doen. Klinkt niet duur:) Nog meer tips???????????
Pagina: 1