Hoe zit het nou precies met een eindterminator ? Ik heb jaren gebruik gemaakt van een symbios logic 53x875 met een IBM DCAS 4,3GB UW en een Quantum Viking II 4.5WSE UW, de SCSI adaptor staat ingesteld op "Termination - Auto",maar zonder verder gebruik te maken van een terminator, altijd goed gewerkt. Nu heb ik vorige week een Quantum Altas 10K II U160 met een Adaptec 29160 adaptor, werkte goed, maar toen ik vanavond thuis kwam en me pc aanzetten bleef ie al hangen toen ie "ID 0:" liet zien, na een reboot zag ik dat met Geforce 256 DDR opeens maar 16 MB RAM had
, na een paar keer resetten had ie er gelukkig weer 32 MB
. Eindelijk startte me pc op maar tijdens het internetten kreeg ik een of andere foutmelding van IE dat ie iets in de temp.internet files kon schrijven(iets met Cache write-delay), na OK klikken kwam de melding weer,etc.,etc. Na een herstart wou W2K niet meer starten," inaccesable_boot_device",elke keer weer. Aangezien me U160 kabel 5 aansluiting heeft(ze hadden op dat moment geen kortere, dus nam ik die maar), heb ik me harddisk van het eind van de kabel naar de aansluiting gelijk na me adaptor aangesloten, nu werkt het wel maar op U2W snelheid. Verder staat in de bios van me SCSI adaptor "Termination - Auto" aan. Moet ik nou toch een U160 terminator gebruiken ? Of is het een probleem met me voeding, die maar iets van 230-250W.
SCSI ID''s : 0 altas 10k2 , 3 en 4 plextor cdrom en brander, 6 ibm dcas uw.
De adaptor is 64bits pci, maar zit in een 32bits pci slot op me asus p3b-f.
SCSI ID''s : 0 altas 10k2 , 3 en 4 plextor cdrom en brander, 6 ibm dcas uw.
De adaptor is 64bits pci, maar zit in een 32bits pci slot op me asus p3b-f.