[BC3] SCSI en eindterminator

Pagina: 1
Acties:

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Hoe zit het nou precies met een eindterminator ? Ik heb jaren gebruik gemaakt van een symbios logic 53x875 met een IBM DCAS 4,3GB UW en een Quantum Viking II 4.5WSE UW, de SCSI adaptor staat ingesteld op "Termination - Auto",maar zonder verder gebruik te maken van een terminator, altijd goed gewerkt. Nu heb ik vorige week een Quantum Altas 10K II U160 met een Adaptec 29160 adaptor, werkte goed, maar toen ik vanavond thuis kwam en me pc aanzetten bleef ie al hangen toen ie "ID 0:" liet zien, na een reboot zag ik dat met Geforce 256 DDR opeens maar 16 MB RAM had |:(, na een paar keer resetten had ie er gelukkig weer 32 MB :). Eindelijk startte me pc op maar tijdens het internetten kreeg ik een of andere foutmelding van IE dat ie iets in de temp.internet files kon schrijven(iets met Cache write-delay), na OK klikken kwam de melding weer,etc.,etc. Na een herstart wou W2K niet meer starten," inaccesable_boot_device",elke keer weer. Aangezien me U160 kabel 5 aansluiting heeft(ze hadden op dat moment geen kortere, dus nam ik die maar), heb ik me harddisk van het eind van de kabel naar de aansluiting gelijk na me adaptor aangesloten, nu werkt het wel maar op U2W snelheid. Verder staat in de bios van me SCSI adaptor "Termination - Auto" aan. Moet ik nou toch een U160 terminator gebruiken ? Of is het een probleem met me voeding, die maar iets van 230-250W.
SCSI ID''s : 0 altas 10k2 , 3 en 4 plextor cdrom en brander, 6 ibm dcas uw.
De adaptor is 64bits pci, maar zit in een 32bits pci slot op me asus p3b-f.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op het laatste scsi apparaat hoort een terminator te zitten! Dus als je er eentje op zet weet je of het werkt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SCSI kaarten tot de U2W konden geterminated worden door een device, U2W, SCSI 160 en SCSI 320 moeten geterminated worden door een terminator aan het einde v.d.d kabel

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Rudie_V
Ik dacht dat bij interne apparaten een terminator zit ingebouwd, en dat als je in je scsi bios termination op auto zet dat het dan goed zou moeten zijn, of moet je dan eerst een jumper op je laaste device omzetten zodat je harddisk weet dat ie moet termineren.
Het heeft een aantal dagen goed gedraait zonder problemen, maar gisteravond gaf het problemen. Maar omdat we videokaart opeens maar 16 MB had ipv 32 MD zit ik ook een beetje te denken aan me voeding...

• charlie
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Als hij nu een device met interne terminatie op het eind van zijn ketting zet is het toch ook opgelost. Waarschijnlijk heeft een van zijn oude hdd''s een ingebouwde terminator, gewoon eens nakijken bij de jumperconfiguratie. Als hij dit apparaat als laatste op zijn kabel aansluit, met terminatie ingeschakeld, is het probleem toch ook opgelost. Hij zal wel geen 160Mb halen, maar de snelheid van het traagste apparaat.
Wel op letten dat je de interne terminator van slechts 1 apparaat inschakelt.

• spook
  • Niet online
Volgens mij zit het verschil dat de terminator op het einde vd kabel actief is en die in de devices passief.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Rudie_V
Op de U160 bus zit maar 1 device aangesloten, me atlas 10k2, andere UW hd zit op een apart kanaal, en me plextor cdrom en brander ook apart op een kanaal (3 verschillende kanalen dus...)

• Rudie_V
Ik heb even op de site van maxtor gekeken voor info over me hd en ik vond het volgende :
Termination Note
The Quantum Atlas 10K II wide disk drive is manufactured as an Ultra2 Multi-Mode LVD device only. This drive does not provide for onboard SCSI bus termination. Refer to your system or SCSI controller documentation regarding recommendations on SCSI bus termination.

Dit zeg genoeg...ga maar ff een terminator aanschaffen

Bedankt voor de reacties !!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:28
Je hoeft op zich geen terminator aan te schaffen.

De scsi controller moet op auto staan,
De U160 HD aan een LVD kabel met terminator (meegeleverd met de controller)
De Quantum & IBM aan het UW kanaal, IBM aan het eind van de kabel, termination op de HD aan.
Als laatste de cd spelers aan de Ultra (50 pins) kabel. Op de laatste cd-speler termination aanzetten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Rudie_V
Ik heb de bulk versie gekocht en apart een losse U160 kabel..dus toch nog een terminator kopen... gaat ik zo doen..post me resultaten later nog...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Heee Rudie_V, me = mijn ...

-

• Rudie_V
Ok, post mijn resulaat later nog :)
Ik heb een terminator gekocht en het werkt nu goed op U160...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Bestaan er LVD U2W of hoger kabels zonder terminators dan?

BTW Ik heb nog wel een drietal U160 kabels liggen (met terminator) die wegmogen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1