[BC3] scsi jumper settings

Pagina: 1
Acties:

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
master? slave?
We hebben het hier toch over SCSI dacht ik?

Kijk anders ff op http://www.scsifaq.org

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

ik weet mijn got niet hoe ik die jumper settings moet zetten kan iemand mijn helpen
ik heb 2 hd''s ik wil de 1 master de ander slave maar het lukt niet
hd1: seagate st51080n
hd2: ibm geen idee welk type

ik heb de search al gebruikt maar ben niks wijzer geworden

Verwijderd

ik ben nieuw met scsi weet er niet veel van.

is er ook een nederlandse handleiding?

Verwijderd

http://www.seagate.com/support/disc/scsi/st51080n.html

dit is een link naar de seagate hd

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
OK je moet aparte ID''s aan je schijven toekennen. Misschien is het het handigst om hiervoor ID 0 en ID 1 te gebruiken. Waarschijnlijk kun je ID 7 niet gebruiken omdat dat het ID is van je SCSI adapter.
Helaas ben je er dan nog niet, want je moet ook nog je SCSI bus termineren.
Aan het begin EN aan het einde van je SCSI bus moet een terminator worden geplaatst. Waarschijnlijk zit dat al standaard op je kaart, dus moet je alleen nog een terminator plaatsen aan de kant van de harde schijven. Deze terminator MOET op of na het laatste device op de SCSI bus zitten. Aangezien de meeste SCSI-2 harde schijven getermineerd kunnen worden d.m.v. een jumper moet je dus de laatste (het verst weg van de kaart) harde schijf termineren.
Hoe het precies op jouw schijven zit weet ik ook niet en om heel eerlijk te zijn vind ik de tekening van de Seagate ook niet al te duidelijk hierin.
Ik maak er iig uit op dat je als je het signaal wilt termineren je de jumper dus moet verwijderen, maar dat gaat regelrecht tegen mijn gevoel in.

Iemand met aanvullingen en/of correcties is van harte welkom...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

zou je kunnen tekenen hoe ik me jumpers zou moeten zetten

Verwijderd

weet echt niemand iets hoe ik die jumpers zou moeten zetten:'( :'( :'(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hai,
jumpers zettings gebeurd aan hand van binaire nummers. Zoek op de harddisk een set pennetje ongeveer 10 pinnen deze zijn om je ID te zetten. Je begint aan de rechter kant te tellen ID 0 geen jumper ID 1 Eerste jumper "rechts" ID 2 jumper 2de set pennetjes. ID 4 3de pen set. Een beetje reken dan komje een heel eind.;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik zal eens proberen

Verwijderd

het is nog steeds niet gelukt
hij geeft een of andere scsi error als ik me pc opstart (ik probeer niet van deze schijf te booten)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Als je de link nou es volgt. De Seagate site verschaft zeer duidelijke informatie over hoe je de jumpers moet zetten. (Of heb je een handicap waar wij nog niet van weten?)

Op de IBM he, staat daar niets zinnigs op als DXXX-XX o.i.d.? Geef hier eens op wat daar op staat, waarschijlijk weten enkelen hier wel info te vinden over die schijf.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

hier is de jumper kant van de ibm ik heb de 50 pin
shttp://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/dghs/dghsjum.htm#50 Pin Single Ended

Verwijderd

Zou ook handig zijn als je verteld welke error dat dat is.

Verwijderd

faild scsi terminator

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Erg duidelijk een geval van eerst aansluiten en dan kijken of het werkt. En als er rook uit komt, dan pas gaan we eens lezen in de handleidingen en dergelijke...

Sorry kan het niet laten en helpen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 09:17 schreef Papillon het volgende:
Erg duidelijk een geval van eerst aansluiten en dan kijken of het werkt. En als er rook uit komt, dan pas gaan we eens lezen in de handleidingen en dergelijke...

Sorry kan het niet laten en helpen.
dat is het juist ik heb geen handleidingen bij de schijven

Verwijderd

het is gelukt
het lag toch aan het termineren
:9~ >:) B-)
Pagina: 1