[BC3] SCSI of IDE disk?

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Ik heb nu een IBM DTLA 305020 5400rpm 20gb, 512kb cache.
Als ik nu een Seagate Medalist Pro 9140 http://www.seagate.com/support/disc/specs/scsi/st34520n.html aanschaf om Windows 2000 op te zetten, is dat dan sneller?
Ik heb een 50pins buslogic scsi adapter met bios om te booten.

Die Seagate kost fl. 150,-

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja tuurluk....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Eastern
Die IBM is van het jaar 2000 en die medalist pro van 1997...

Verder nog iemand?

Verwijderd

Ik zou niet voor de medalist gaan, omdat dit een qualitatief slechte schijf is (kan niet ongekoeld werken en boven een bepaalde temperatuur gaat ie dood :-( en de preformance is bagger... koop op ze minst een barracuda ofzo). Verder is het natuurlijk appels met peren vergelijken. Scsi heb je meer aan als meerdere devices hebt en meerdere dingen tegelijk met je computer doet zoals ftp server runnen, tegelijk als ws gebruiken, etc zo niet dan voldoet ide prima.

• Eastern
En deze dan?

Quantum Fireball ST model 4.3S

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 10:27 schreef Eastern het volgende:
En deze dan?

Quantum Fireball ST model 4.3S
Quantum fireball is de kloterigste scsi disk die ik ooit gezien heb.

Agian neem seagte barracude/cheetah >:) of een quantum atlas2

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Deze SCSI schijven die je hier noemt zijn niet echt interessant. Bedenk dat SCSI best veel sneller kan zijn, maar vraag jezelf toch maar af of je het echt nodig hebt.

Ik genereer veel en vaak IO verkeer op mijn HD''s (SCSI is sterk in multitasking op IO gebied) en kan SCSI prima gebruiken.

Ik heb gemerkt dat 1 10K schijf bij mij sneller aanvoelt dan een RAID set met 2-tal 7200 rpm EIDE schijven. Wellicht haalde de stripe set ca. 70 MB/s en mijn ene U2W SCSI schij maar 40. Maar het verschil zit hem dus vooral in de accesstime (<5 ms) en daar is de 10K schijf nou superieur in t.o.v. de 7200 rpm (ca. 7 ms) schijven.

Nu heb ik een tweetal van die 10K schijven in RAID (Software) staan en scoren ze samen ook rond de 70 MB/s :>) . Mijn SCSI bus is daarmee dan ook zo''n beetje gevuld (80 MB/s)

Dus dingen waar je op moet letten met SCSI, kun je het werkelijk gebruiken en is het prijsverschil je dat waard. (denk bij het prijsverschil aan een factor 2 met dezelfde opslagcapaciteit (EX. Controller))

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Eastern
Dus dan maar een IDE IBM of Seagate Barracude ATA III aanschaffen?

Is de 60GXP veel sneller als de 75GXP?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Citaat van Tom''s Hardware:

SCSI drives are optimized for multitasking applications. Simultaneous or uninterrupted data access is the big strength of SCSI drives. Usually, the CPU load during drive accesses is less as well. Unfortunately, the SCSI controller will add some extra costs to the price of the already expensive SCSI drive.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Waarom niet gewoon een nieuwe IDE-schijf. Zijn er ook al in deze prijzen en dan zijn ze nog sneller ook.

SCSI is leuk als je meer dan 3 schijven hebt of een database-server met veel dataverkeer.

Ik zelf ben een half jaar geleden overgestapt op IDE na jaren van SCSI schijven. De prijs was doorslaggevend.

Het liefst heb ik SCSI maar ik heb nog meer uitgaven dan alleen mijn PC. (huisje, boompje, beestje)

http://www.hroling.nl

Pagina: 1