[BC3] hoge idle noise WD 20BB normaal?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
omdat de maxtor''s op waren bij ECL hebben wij een WD 20BB 7200 RPM 20GB schijfje gekocht voor in een nieuw systeem. deze bevalt prima op 1 ding na: een vreselijk hard zoemend geluid, gewoon van het draaien van de schijf. is dit een bekend iets bij die WD dingen of hebben we hier te maken met een fout exemplaar?

het is een beetje te vergelijken met een stokoude seagate barracuda scsi. herrie dus.
''high pitched whining noise''

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

Rico

Wie dit leest is gek....

Mijn WD 200BB 20Gb heeft ook zo''n hoog frequent pieptoontje.
Ik ben er eigenlijk al aan gewend en hoor het niet meer.
Maar als alle WD hd''s dit doen dan geen WD meer voor mij.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is vooral irritant als je pc naast je staat. als ie op de grond staat kan het niet veel schelen. maar wij verkopen natuurlijk liever een pc aan de klant die zo stil mogelijk is.

Verwijderd

heb 2 wd 20bb in raid staan , nou ze zijn samen in raid dus , sneller en STILLER dan een enkele 20ba ( ata 66 ) die ik hiervoor had en dit zowies gestressed , idle hoor ik al helemaal niets ... geen fluittoon niets , alleen bij opspinnen. stilste schijven die ik ooit heb meegemaakt , dus of jullie doen iets fout of de schijven zijn minder geslaagd

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42
Ik had de WD200EB, de low budget versie. Die was gewoon muisstil, totdat het op een dag "Tik, Pieep, kras, piep, tik, etc" was :(