| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Ik moet voor mn broertje een CDtje branden.
Dit deed ik normaal altijd op 2x, maar dat duurt zo super lang :(! Ik heb me namelijk een keer wijs laten maken dat het geluid dan zuiverder is dan op hogere speeds.
Minder foutkansen dat geloof ik wel, maar minder zuivere muziek:? Daar heb ik zo mijn twijfels bij!
Dit deed ik normaal altijd op 2x, maar dat duurt zo super lang :(! Ik heb me namelijk een keer wijs laten maken dat het geluid dan zuiverder is dan op hogere speeds.
Minder foutkansen dat geloof ik wel, maar minder zuivere muziek:? Daar heb ik zo mijn twijfels bij!
Verwijderd
Iemand heeft een erg leuke grap met je uitgehaald...
wat denk je zelf?
dat het uitmaakt? 2/12x?
EEN CD IS DIGITAAL!!!!!!!
maakt dus geen zak uit!
wat denk je zelf?
dat het uitmaakt? 2/12x?
maakt dus geen zak uit!
mijn cdtjes fik ik altijd op 10x....Gaat perfect..
Verwijderd
Digitaal dus het maakt niets uit????
Het lijkt mij dat wanneer je sneller brand, er ook meer fouten krijgt, dit hoeft niet direct hoorbaar te zijn maar ze zijn er wel.
Dit gebeurt namelijk ook al als je op 1X brand! Maar of je het ook kan horen.....
Het lijkt mij dat wanneer je sneller brand, er ook meer fouten krijgt, dit hoeft niet direct hoorbaar te zijn maar ze zijn er wel.
Dit gebeurt namelijk ook al als je op 1X brand! Maar of je het ook kan horen.....
Het is wel mogelijk dat door de snelheid het niet meer duidelijk is of er nu een 1 of een nul staat. En dat kan dus leiden naar geluidsverlies. Maar ik heb het nog niet gemerkt. Brandt gewoon keurig netjes op 12xOp zondag 22 april 2001 10:12 schreef gillesdegrote het volgende:
wat denk je zelf?
dat het uitmaakt? 2/12x?
maakt dus geen zak uit!
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als je Plextor
met burnproof hebt, zit er maar 1 ding op
Fikken met die handel op het maximale tempo . . . .
Suc7
Suc7
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Kan wel zijn, maar volgens mij was het zo dat bij audio je geen of weinig ruimte hebt voor error-correcties.Op zondag 22 april 2001 10:12 schreef gillesdegrote het volgende:
wat denk je zelf?
dat het uitmaakt? 2/12x?
maakt dus geen zak uit!
Ik heb zelf maar een twee speed dus kan er niet over meepraten, maar wat ik heb begrepen is dat je tot zes speed nog goede kwaliteit hebt.
Het maakt geer r#k uit op wat voor speed je een audio-CD brandt (tenzij je een heel brakke brander hebt natuurlijk), anders zou je data-CD''s ook beter op 2x kunnen branden i.v.m. data-verlies (dikke onzin dus), een audio-CD is in principe gewoon een data-CD die een beetje speciaal geordend is. Ik brand mijn audio-CD''s ook gewoon op 8x en dat geeft even goeie qwaliteit als een originele audio-CD''s.
Wat de meeste mensen hier zeggen is geen RUK van waar!!
Om een goeie backup van een audio-cd of een zelfgemaakte audio-cd te kunnen maken is er een goede wisselwerking nodig tussen de brander, de snelheid en het gebruikte medium.
Cdrom-spelers (!) hebben vaak geen enkele moeite hebben met het lezen van audio-cd''s die gebrand zijn op bijna alle cdrecordables. De "gewone" cdspelers van onder andere SONY (en andere merken cdspelers) en vele Autoradio-cdspelers erom bekend om hun slechte omgang met audio cd''s van verschillende soorten cd-recorables en met name op verschillende gebrande snelheden. De beste cd''s zijn silver/blue (TDK, Verbatim Metal, of goedkope NoName Platinum)
Over brandsnelheden. In een test is gebleken dat als je een cd brand op 1x speed, met WELKE kwaliteit cd dan ook, dan doet de cd het in 9 van de 10 keer in ELKE cd-speler/cdromspeler, terwijl als ie met meer dan 1x speed gebrand wordt, dan doet de cd het nog maar in 50 % van de gevallen in onder andere SONY cd-spelers en auto-radio-cdspelers.
Dus branden op 1 speed en je hebt meer zekerheid dat ie werkt in elke cd-speler, ongeacht het medium OF branden op meer dan 1x speed op GOEDE kwaliteit cd''s met een goede brander (plextor
)
meer info over welke cd''s je moet gebruiken verwijs ik je graag door naar www.cdmediaworld.com of telstar''s orbit http://beam.to/telstar
Om een goeie backup van een audio-cd of een zelfgemaakte audio-cd te kunnen maken is er een goede wisselwerking nodig tussen de brander, de snelheid en het gebruikte medium.
Cdrom-spelers (!) hebben vaak geen enkele moeite hebben met het lezen van audio-cd''s die gebrand zijn op bijna alle cdrecordables. De "gewone" cdspelers van onder andere SONY (en andere merken cdspelers) en vele Autoradio-cdspelers erom bekend om hun slechte omgang met audio cd''s van verschillende soorten cd-recorables en met name op verschillende gebrande snelheden. De beste cd''s zijn silver/blue (TDK, Verbatim Metal, of goedkope NoName Platinum)
Over brandsnelheden. In een test is gebleken dat als je een cd brand op 1x speed, met WELKE kwaliteit cd dan ook, dan doet de cd het in 9 van de 10 keer in ELKE cd-speler/cdromspeler, terwijl als ie met meer dan 1x speed gebrand wordt, dan doet de cd het nog maar in 50 % van de gevallen in onder andere SONY cd-spelers en auto-radio-cdspelers.
Dus branden op 1 speed en je hebt meer zekerheid dat ie werkt in elke cd-speler, ongeacht het medium OF branden op meer dan 1x speed op GOEDE kwaliteit cd''s met een goede brander (plextor
meer info over welke cd''s je moet gebruiken verwijs ik je graag door naar www.cdmediaworld.com of telstar''s orbit http://beam.to/telstar
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
See "The Speed of Sound: How Safe is High-Speed CD-Audio Recording?" at http://www.emedialive.com/EM2000/starrett5.html, for a very thorough analysis of audio disc quality at several different speeds. With some recorders and some media, it''s actually better to write faster -- but in none of the tests performed did the error rate get anywhere near danger levels, regardless of speed.
See the graphs at http://www.digido.com/meadows.html for an examination of BLER (BLock Error Rate) with different recorders, different media, and different recording speeds. A few of the graphs show the same recorder and same media at different speeds, and in some cases the BLER increased at higher speeds, while in others it decreased.
See the graphs at http://www.digido.com/meadows.html for an examination of BLER (BLock Error Rate) with different recorders, different media, and different recording speeds. A few of the graphs show the same recorder and same media at different speeds, and in some cases the BLER increased at higher speeds, while in others it decreased.
Pagina: 1