[BC3] back-up van mijn eigen cd, voor mezelf

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil graag een backup van windows mijn eigen maken ( voor mezelf, just in case), maar het lukt me niet ook niet met Clone CD. Weet iemand hoe ik dit doe?
Het is voor mezelf, voor het geval dat mijn orgineel kapot gaat, het is dus niet ilegaal ( volgens mij)

Hoe, Hoe, Hoe?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kan toch gewoon de installatie map naar je hd kopieren en die dan terug zetten op cd?

oke is niet meer bootable maar wel compleet.

Greetz Erik

• BC3 Victim
wat dacht je van een kopieerbeveiliging;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 12:30

Ronnie_T

Shangri-La

Wat jij wil is een Backup of Clone van je officiele cd. Bij mijn weten zit er geen beveiliging op de windows9x cd, dus ik denk dat of je brander niet ondersteunt wordt door clonecd of de cd echt beschadigd is. Ik zou een ander brandprogramma aanbevelen, namelijk NERO. PS: een 1:1 backup van cd''s die in je eigen bezit zijn is toegestaan, maar een gehackte backup-cd is verboden, but who cares :D

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• BC3 Victim
WinOnCD -> CD-Copy (dus geen track voor track, of handmatige ISO)

het lijkt mij dat Nero en andere dit toch ook wel hebben... :?

Verwijderd

en dan wel erorrecovery op ignore zetten (zoals in cdrwin) aan zetten als ie echt beveiligd is, wat ik me erg betweifel.

• BC3 Victim
heb ik allemall geprobeerd, maar telkens tijdens de installatie rond de 10 % breekt hij af met een foutmelding. Het origineel niet

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 16:24 schreef rjwonder2000 het volgende:
heb ik allemall geprobeerd, maar telkens tijdens de installatie rond de 10 % breekt hij af met een foutmelding. Het origineel niet
Maak eerst es een image.. als ie daarmee kapt ligt het aan een kapotte CD. Als ie dat wel wil doen moet je je brander(instellingen) es nakijken.

• BC3 Victim
image lukt, cd is ook pas 2 weken oud.
Ik weet niet welke intestelling dan fou moet zijn, want andere backup''jes lukken wel. Windows me alleen niet!

Verwijderd

wat voor brander heb je?

• BC3 Victim
hp 8210e

Verwijderd

1) mischien dat als je hem flasht je probleem oplost, soms zitten er nog enige fouten in de firmware
2) En als windows eens op nieuw installeert, dit maakt meestal al wel wat uit, ffentjes bezig maar toch effectief (meestal :))
3) brander "sucks defenently" |:(

• BC3 Victim
op hp.com is geen firmware te vinden voor deze brander

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Alle Microsoft CD''s zijn NIET copieer beveiligd.
Kunnen dus door elk willekeurig copieer software gecoieerd worden.

http://www.hroling.nl

• BC3 Victim
dus het ligt aan mijn brander.
Volgens mij niet, want mijn neef heeft een ide plextor 12/10/32 en daar lukt het ook niet mee

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 14:18 schreef bolke het volgende:
Alle Microsoft CD''s zijn NIET copieer beveiligd.
Kunnen dus door elk willekeurig copieer software gecoieerd worden.
nee vast!! :r . Waarom zijn alle mircroft spellen beveiligd zoals flight simulator pro 2000? en wat d8 je van visual studio?

• BC3 Victim
wie zou er anders nog windows kopen?
als de domste leek het nog kan branden

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 14:25 schreef rjwonder2000 het volgende:
windows is idd NIEt beveiligd. Run maar ff checker en je zal het zien. Heb trouwens ook al vaak zat windows gekopieerd dus... (win95,98,2k,nt)

• BC3 Victim
de checker geeft dat inderdaad aan.
Waarom lukt het dan niet:?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

spok9

Groen...

Op dinsdag 24 april 2001 14:25 schreef rjwonder2000 het volgende:
Er zijn zowiezo wienig mensen die het nog echt legaal kopen... volgens mij bedrijven en idioten... Je gaat ms toch zeker niet betalen voor een vastlopend os?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 14:31 schreef rjwonder2000 het volgende:
de checker geeft dat inderdaad aan.
Waarom lukt het dan niet:?
als je nu eens cdrwin pakt en dan backupdisc
1) read: raw sectors
2) error recovery op ignore
3) jitter correction op disable
4) subcode analysis op disable

en dan als je slome pc hebt eerst image laten maken, dus boven in copy to image and burn aan zetten.
Zet hem dan in test mode, als het werkt doe je nog een keer maar dan in echte fase. Als ie het niet doet ff op lagere brandsnelheid proberen

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 14:37 schreef spok9 het volgende:

[..]

Er zijn zowiezo wienig mensen die het nog echt legaal kopen... volgens mij bedrijven en idioten... Je gaat ms toch zeker niet betalen voor een vastlopend os?
idd >:)

• charlie
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Kopieer je hele cd naar een directory op je C schijf, en brand vandaaruit een bootable cd...

• BC3 Victim
en hoe maak ik die...
waar kan ik trouwens de nieuwste aspi-drivers vinden?

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

HMM. Ik wou je gister nog even helpen :?
De apsi-drivers van winDOS98/ winDOSME zuigen gewoon..
EN IEDERE ERVAREN brandfreak kan jou ook vertellen dat NERO EN EASY CD CREATOR normaal NIET goed samen op 1 systeem lopen |:( |:(

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

• BC3 Victim
sorry ronnie, mijn vader trok de stekker eruit en kon dus niet meer verder. :'(
Zou je ze a.u.b. nog wel even willen sturen ;)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
[b]EN IEDERE ERVAREN brandfreak kan jou ook vertellen dat NERO EN EASY CD CREATOR normaal NIET goed samen op 1 systeem lopen |:( |:(
Das dus niet waar, nero4,x en directcd 2.x hadden grote problemen met elkaar.
Ikzelf draai al maanden directcd3 en nero5 naast elkaar zonder probs .....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op dinsdag 24 april 2001 14:22 schreef gouranga het volgende:

[..]

nee vast!! :r . Waarom zijn alle mircroft spellen beveiligd zoals flight simulator pro 2000? en wat d8 je van visual studio?
Ik heb ook de CD''s van Visual Studio 6.0 enterprice gewoon kunnen copieren.

Microsoft Golf is ook niet beveiligd.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1