Toon posts:

[BC3] HD''s freaken !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren linux geinstalleerd, en sindsdien werkt alles brak....
Windows vindt z''n swap file niet meer, hij maakt swap files die er niet moeten zijn, wil sommige prog''s totaal niet lopen, uninstal prog''s om daarna te zien dat ze nog doodleuk op mijn hd staan, etc...
dus besloot ik om linux te uninstallen, door de partitie van m''n drive te deleten; ik ga dus in PM, en wat zegt hij ? "Unable to indentify the windows partition" en sluit af.
Probeer dan vervolgens met fdisk, ik start het op, en hij reset spontaan...
ik kan dus (momenteel) niet aan m''n linux partitie, en kan ze er blijkbaar ook niet afgooien...

Heb GoT search geprobeerd, en daar is uitgekomen dat ik gdisk eens moest proberen, ipv fdisk, en dat werkt wel, maar hij zegt: "fixed disk 2 has an active partition that is not bootable"

ik kan er echt niet meer aan uit... :?

kan iemand mij helpen om de partitie te verwijderen, of om zelfs heel de disk te wissen ? (is geen ramp, maar wil het wel als laatste oplossing zien) want zo kan het niet verder, ik kan niet meer deftig werken....

alvast bedankt voor jullie reacties !!

Verwijderd

check ranish es...
Kijken wat ie dan doet, dat windows begint te miepen staat hier los van, de reset trwns ook, of je moet iets echt HEEL erg fout hebben gedaan |:(
Heb je al meer ervaring met linux of is dit de 1e keer??

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 12:30

Ronnie_T

Shangri-La

Wat ik in jouw geval zou doen is Ghost 6.5 op te starten van een bootflop en een image van de bewuste partitie DIRECT op cd te branden (hopen voor jou dat je een brander hebt) of liever op een goed werkende partitie op je eerste HD. Dan lekker met gdisk je HD totaal wissen en nieuwe (gdisk)mbr en partities definieren :P en windows opnieuw installeren.
Na installatie kan je je oude bestanden in de image (als het goed is) weer aanspreken met ghost-explorer

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd met ghost een image gemaakt, op andere drive gezet, en dan met gdisk alle partities die freakten gedeleted.
Groot was mijn verbazing toen ik zag dat ik na het deleten van mijn partities nog 8 gig overhad, en dat terwijl de gedelete partities maar 3.5 gig innamen.... waar kwamen dan die 4.5 gig vandaan ?? unallocated ??

Maa kom, tis opgelost, alles werkt terug...

Bedankt voor jullie reacties...

btw, belegen kaas, wie is dat meisje op je icon ?? :9