[BC3] Raid 0 met ata66 en ata100

Pagina: 1
Acties:

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:16

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Hai, ik heb het forum eens even afgezocht naar mijn vraag, maar heb geen bevredigend antwoord kunnen vinden. Ik ben van plan een nieuw moederbordje aan te schaffen met raid controller (kt7a raid) en nou is mijn vraag of het mogelijk is twee schijven die op de interface na identiek zijn, te gebruiken in een raid 0 config. het gaat om maxtor schijven van 30 gig op 7200 toeren (dmax 40+) waarvan de een ata 100 interface heeft, en de andere ata 66. Ik neem aan dat ze dan alletwee op ata 66 gaan lopen? Is ook snel zat neem ik aan, aangezien ata66 nog niet eens aan z''n maximale dioorvoor komt. Gaarne jullie mening hierover.

thanks!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik denk dat het gewoon werkt, het zal gewoon op ATA66 gaan lopen.

//edit

ik ff nadenken.... (tja duurt ff)

werkt zeker, 1 keer ff geprobeerd bij mij thuis, met 2 bagger schijven 3.2 gb en 2.1 gb

een was ata33 en ander Pio4 en dat werkte zelfs nog, had het alleen niet op snelheid getest >:)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
ok, bedankt voor de info! Ga het ff proberen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dit moet mogelijk zijn.
alleen het werkt het beste als je dus identieke disks gebruikt.
als je dus b.v. een 30 en een 40 gig hd gebruikt zal hij ze als 2 30 gig''s gaan gebruiken. ook zal hij de snelheid inderdaad op ata 66 zetten i.p.v. ata 100.

als je zeker wilt zijn dat alles loopt kun je beter altijd identieke hd''s nemen!

maar dit moet ook zeker kunnen.

ja, raid 0 is altijd sneller dan 2 schijven niet in raid omdat hij dus alles over 2 hd''s verdeeld en dus wel op zijn snelle 8 0f 9 miliseconden zoektijd komt per disk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Nou, ik heb ''t d''r maar op gegokt. Bij mijn bestaande 30 gig Maxtor DiamondMax 40+ (7200 rpm)ATA 66 een 30 GB Maxtor DiamondMax 60+ (7200 rpm) ATA 100 gekocht. In Striping Raid (raid 0) gezet en geformatteerd. Win2k d''r op en.... GOEIEDAG!! Als een raket werkelijk!! Foutloos en bloedsnel! Bedankt dus voor de info! (Heb overigens de mode van de ata 100 schijf in het Raid-Bios op ata 66 gezet i.p.v. 100. Geen idee of ''t scheelt, maar kan nooit kwaad. De doorvoer van ata 100 haal je toch nooit.